Είναι τα SUV το επόμενο θύμα της αυτοκίνησης;

Πρόσφατα είχαμε ακούσει πρόταση περί απαγόρευσης των SUV γιατί θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς. Νέα έρευνα τα «βάζει» και πάλι μαζί τους, διαβάστε το λόγο...

Πριν από μερικές ημέρες είχαμε δημοσιεύσει μία μελέτη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών που ανέφερε ότι τα SUV είναι επικίνδυνα για τους πεζούς. Σήμερα παρουσιάζουμε άλλη μία έρευνα που τάσσεται κατά της συγκεκριμένες κατηγορίας αυτοκινήτων. Η αιτία, βέβαια, είναι εντελώς διαφορετική μιας και συνδέεται με τη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ), τα αυτοκίνητα που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι μία από τις βασικότερες αιτίες αυξημένης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι πιο βαριά και λιγότερο αεροδυναμικά. Κάτι τέτοιο αυξάνει τις ανάγκες τους για ενέργεια κατά 25% σε σχέση με ένα μέσο, μικρομεσαίο μοντέλο της αγοράς. Έτσι, η συγκεκριμένη επιλογή του αγοραστικού κοινού αυξάνει τις εκπομπές ρύπων, παρά την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών για μείωσή τους.

Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 200 εκατομμύρια SUVs στον πλανήτη. Αποτελούν δηλαδή το 40% του συνολικού στόλου. Το 2010, το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 18%, που σε απόλυτο αριθμό μεταφράζεται σε 35 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι, αν συνεχιστεί η επιτυχής τους εμπορική πορεία για μερικά χρόνια ακόμα, θα ξεπεράσουν σύντομα ακόμα και το 50%.

Διαβάστε επίσης: Ιδού το όνομα του 1ου ηλεκτρικού SUV της Skoda

Συχνά λέμε ότι η μεγαλύτερη αλλαγή των τελευταίων ετών στο χώρο της αυτοκίνησης είναι η απότομη στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Βέβαια, οι αριθμοί είναι απόλυτοι και αποδεικνύουν ότι το «αστέρι» της αυτοκίνησης εν τέλει δεν είναι τα ηλεκτρικά, αλλά τα SUV, τουλάχιστον επί του παρόντος. Το μέλλον, όμως, ακόμη και αν τελικά είναι ηλεκτρικό, τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας θα έχουν ένα μειονέκτημα έναντι των άλλων, καθώς θα έχουν να επιδείξουν μειωμένη αυτονομία, λόγω βάρους και αεροδυναμικής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
Υπάρχει ένα κινέζικο που κατασκευάζεται στην Αυστρία, στο εργοστάσιο της Magna Steyr και έχει 5 αστέρια στον Euro NCAP ήρθε Ελλάδα. Ας μάθουμε περισσότερα για...
Το υβριδικό B-SUV της κινέζικης εταιρείας ξεχώρισε στην ελληνική αγορά από την επιτροπή του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” και είναι υποψήφιο για τον τίτλο....
H Chery συμμετέχει στην Black Friday με μια αποκλειστική για την περίοδο ενέργεια με 0% ονομαστικό επιτόκιο για το Plug-in Hybrid SUV της των 279...
To B-SUV της κινέζικης εταιρείας απέκτησε plug-in υβριδικό σύστημα και έρχεται στην Ελλάδα με αυτονομία έως 1.000 χλμ., σε δύο εκδόσεις με έως 212 ίππους....
Ποιο χαρακτηριστικό πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να ονομάζεται SUV; Πώς χωρίζονται τα μοντέλα βάσει μήκους; Έτσι ορίζει τις κατηγορίες ο ΣΕΑΑ......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα