Η Automobili Pininfarina αναμένεται να παράξει το αμιγώς ηλεκτρικό Battista σε 150 συνολικά μονάδες. Οι Ιταλοί βρίσκονται ακόμη σε δοκιμές εξέλιξης και αναφέρουν ότι τα πρωτότυπα που χρησιμοποιούν φτάνουν ήδη στο 80% της απόδοσης που έχουν θέσει ως στόχο για “το ισχυρότερο ιταλικό σπορ αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ποτέ στην Ιταλία”, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά. Τα Battista θα κατασκευάζονται στο χέρι στο Torino και η έκδοση Anniversario θα κοστίζει προ φόρων 2,6 εκατ. ευρώ.
Μπορεί το Battista παραγωγής να μην έχει παρουσιαστεί ακόμη επίσημα, αυτό όμως δεν εμπόδισε τη νεοσύστατη Pininfarina από τα ανακοινώσει και μία άκρως περιορισμένη έκδοση, την Anniversario. Το hyper GT πήρε το όνομα του από τον αείμνηστο ιδρυτή της εταιρίας, Battista “Pinin” Farina, με την ειδική έκδοση να γιορτάζει τα 90 χρόνια από την ίδρυση του διάσημου ιταλικού σχεδιαστικού οίκου.
Το Battistsa Anniversario παίρνει ως βάση τη “στάνταρ” έκδοση του υπεραυτοκινήτου της Pininfarina και αυτό σημαίνει 1.900 ίππους απόδοση και 2.300 Nm ροπής από τους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες του, έναν για κάθε τροχό. Αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις του με τον κατασκευαστή να δηλώνει με θράσος ότι τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε χρόνο κάτω από δύο δευτερόλεπτα και “ταχύτερα από ένα μονοθέσιο της Formula 1.” Για τα 0-300 χλμ./ώρα το Battista Anniversario χρειάζεται μόλις 12 δευτερόλεπτα και η τελική του ανέρχεται στα 350 χλμ./ώρα.
Η χωρητικότητα των μπαταριών ανέρχεται στα 120 kWh και αυτό δίνει στη δημιουργία των Ιταλών αυτονομία που ανέρχεται στα 500 χλμ., με την Pininfarina να μην αναφέρει το σχετικό πρότυπο με το οποίο έγιναν οι μετρήσεις -WLTP ή NEDC.
Σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση, η επετειακή ξεχωρίζει από το έξτρα αεροδυναμικό πακέτο “Furiosa”, το οποίο ξεχωρίζει από το διαφορετικό εμπρός slitter, τις νέες ποδιές αλλά και τον ανασχεδιασμένο διαχύτη στο πίσω μέρος. Διαφορετική είναι και η μεγάλη πίσω αεροτομή, όπως και οι εκτροπείς αέρα του πίσω μέρους που προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη κάθετη δύναμη αλλά και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Νέοι σφυρήλατοι τροχοί μειώνουν παράλληλα το μη αναρτώμενο βάρος κατά 10 κιλά με τους πίσω να αυξάνουν τη διάσταση τους από τις 20 στις 21 ίντσες, ενώ τα ελαστικά έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτό το μοντέλο.
Μοναδική είναι και η σχεδίαση των νέων καθισμάτων από δέρμα και alcantara με το Anniverario να φέρει όλα τα απαραίτητα σήματα και πλακέτες εντός και εκτός που το διαχωρίζουν ως ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής.
“Έχω οδηγήσει τα ταχύτερα αυτοκίνητα δρόμου και αγώνων του κόσμου. Δεν έχω οδηγήσει κάτι πιο ισχυρό από όσο είναι το Battista. Το Battista είνια ταχύτερο από πολλά αγωινστικά αυτοκίνητα, αλλά δεν είναι καθαρόαιμο αγωινιστικό. Η οδηγησιμότητα σε κάθε συνθήκη ήταν η προτεραιότητα με αυτό. Τώρα θα συγκεντρώσουμε τις δοκιμές εξέλιξης του Battista στο να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που θα βρίσκεται στην αιχμή της καινοτομίας και των τεχνολογικών δυνατοτήτων”, δήλωσε σχετικά με το ιταλικό υπεραυτοκίνητο ο οδηγός εξέλιξης της Pininfarina και πρώην πιλότος της Formula 1, Nick Heidfield.
“Ο προπάππους μου είχε πάντα το όραμα πως μια μέρα θα υπήρχε μια ξεχωριστή γκάμα από αυτοκίνητα με το σήμα Pininfarina. Το Battista Anniversario που ονομάστηκε προς τιμή του, για τα 90 χρόνια της καροτσερίας που ξεκίνησε, είναι ένας υπέροχος τρόπος για να συνδέσουμε το παρελθόν μας με το μέλλον της αυτοκίνησης”, δήλωσε ο Πρόεδρος της Pininfarina Spa, Paolo Pininfarina.
Η Pininfarina Battista Anniversario θα έχει μπει στην παραγωγή πριν από το τέλος του 2020, όπως και η έκδοση της ευρύτερης παραγωγής.