Έχοντας την κληρονομιά ενός απόλυτα επιτυχημένου supermini, όταν παρουσιάστηκε είχε να αντιταχθεί σε πολύ δυνατούς αντιπάλους. Πλέον, στην πέμπτη γενιά του το Nissan Micra, για το οποίο ο λόγος παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από ότι είχαμε συνηθίσει. Σαφώς μεγαλύτερο και γεμάτο με τεχνολογίες αιχμής, το Nissan Micra έκανε το βήμα μπροστά που απαιτούσαν οι περιστάσεις, σε σχέση με τον προκάτοχό του Εμείς εδώ το δοκιμάζουμε με τον 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 IG-T στην έκδοση των 117 ίππων.
Μοντέρνο και δυναμικό σχεδιαστικά
Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1983, το ιαπωνικό supermini γνώρισε σημαντική εμπορική επιτυχία. Διόλου τυχαία, το 1993 έγινε το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που αναδείχθηκε σε “Car of the Year”. H 5η γενιά του είναι και η πιο ρηξικέλευθη. Έχοντας σχεδιαστεί από την αρχή, το αμιγώς 5θυρο Nissan Micra είναι ένα διαφορετικό, σαφώς μεγαλύτερο, αυτοκίνητο. Δεν είναι τόσο οι διαστάσεις (μήκος 3.999, πλάτος 1.743, ύψος 1.455 και μεταξόνιο 2.525 χιλιοστά) όσο η εκμετάλλευσή τους, που κάνει τη διαφορά εντός και εκτός. Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος “φωνάζει” Nissan, χάρη στην εμπρός μάσκα με το χαρακτηριστικό “V-Motion”. Τα φώτα εμπρός και πίσω και η σιλουέτα του αυτοκινήτου, προδίδουν δυναμικό χαρακτήρα. Ανάλογη η εικόνα στο εσωτερικό, όπου τα υλικά θυμίζουν μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Η ευρυχωρία, πάντοτε ενθυμούμενοι πως βρισκόμαστε σε όχημα πόλης, βρίσκεται στα επιθυμητά επίπεδα, ενώ τα 300 λίτρα αποσκευών κρίνονται ικανοποιητικά. Η οθόνη αφής 7 ιντσών, είναι ακόμη πιο εύκολη στη χρήση και είναι συμβατή με AppleCarPlay ή Android Auto μέσω Bluetooth. Επιπλέον, το Nissan Micra διαθέτει πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, τα οποία εντάσσονται στο Nissan Intelligent Mobility. Έτσι, εφοδιάζεται με συστήματα όπως Hill Start Assist ή Intelligent Emergency Braking με Pedestrian Detection.
Σύγχρονο μοτέρ, δυνατό και οικονομικό
Το Micra της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο, όπως προαναφέραμε, με τον 1.0 IG-T, που αντικαθιστά τον 0,9 λίτρων των 90 ίππων. Στην συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής και συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, το Micra επιταχύνει 0-100 σε 9,9 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων έχουν διατηρηθεί, όπως επιτάσσει η εποχή, σε χαμηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις της Nissan η μέση κατανάλωση είναι 5,0 λίτρα/100 χλμ. και η εκπομπή ρύπων, 114 γρ./χλμ. CO2.
Ευκολοδήγητο στην πόλη, στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο
Το Nissan Micra 1.0 IG-T είναι όσο βελτιωμένο χρειαζόταν, στα σημεία. Το αυτοκίνητο είναι σβέλτο και προβλέψιμο. Ο εύστροφος κινητήρας συνδυάζεται αρμονικά με το αμάξωμα, ενώ το 6άρι κιβώτιο έχει την κατάλληλη κλιμάκωση. Το ρόλο του στην καλή οδική συμπεριφορά παίζει και το σύστημα ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Το οποίο συνδυάζεται με Active Ride Control (Ενεργός Έλεγχος Κίνησης) και Active Trace Control (Ενεργός Έλεγχος Πρόσφυσης), για καλύτερη απόσβεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα των φρένων (δίσκος μονού εμβόλου εμπρός, ταμπούρα πίσω) λειτουργεί θετικά σε κάθε περίσταση, “κουμπώνοντας” σωστά με το υπόλοιπο σύνολο.
Το Nissan Micra στην βασική έκδοση Acenta που είναι και αυτή της δοκιμής μας κοστίζει κοστίζει 15.890 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με μοναδική παραφωνία την έλλειψη ηλεκτρικών παράθυρων πίσω.
Στο παρακάτω video, μπορείτε να δείτε την αναλυτική παρουσίαση του Nissan Micra με τους νέους κινητήρες βενζίνης, από τo τηλεοπτικό TractioN