Το μέγεθος των αυτοκινήτων ήταν κάτι που μετρούσε πραγματικά για την ασφάλεια των επιβατών τους σε περίπτωση σύγκρουσης πριν από έξι και πλέον δεκαετίες, όπως μπορείτε να δείτε και σε αυτό εδώ το video. Ήταν τότε που η παθητική ασφάλεια αποτελούσε μια έννοια σχεδόν άγνωστη όχι μόνο για το ευρύ κοινό αλλά και μεταξύ των κατασκευαστών που μόλις είχαν αρχίσει να την ανακαλύπτουν.
Ο αμερικάνικος ανεξάρτητος οργανισμός Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), ακριβώς για να δείξει τη διαφορά που υπάρχει στην παθητική ασφάλεια μεταξύ των σύγχρονων και των παλιών αυτοκινήτων, έφερε αντιμέτωπα δύο Chevrolet, στα 50ά γενέθλια του το 2009.
Ο IIHS έφερε αντιμέτωπα ένα Chevrolet Bel Air του 1959 με ένα Chevrolet Malibu του 2009 τα οποία, όπως καταλαβαίνετε, τα χωρίζει μισός αιώνας εξέλιξης. Αυτά τα πενήντα χρόνια, ίσως μοιάζουν ακόμη περισσότερα μετά την παρακολούθηση του video που ακολουθεί.
Η διαφορά στην προσφερόμενη παθητική ασφάλεια μεταξύ των δύο μοντέλων είναι τόσο μεγάλη που το αμάξωμα του τεράστιου Bel Air των 5,4 μέτρων και 1,65 τόνων απλά καταρρέει ανεξέλεγκτα κατά την πλαγιομετωπική σύγκρουση με το Malibu των 4,87 μέτρων με το ίδιο περίπου βάρος. Η διαφορά στη στιβαρότητα μεταξύ των δύο είναι τόσο μεγάλη που είναι σα να πετάει κάποιος ένα τούβλο σε ένα μεγάλο κύβο από ζελέ, παρόλο που η ταχύτητα σύγκρουσης είναι σχετικά μικρή. Η εικόνα φανερώνει επίσης και τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης που ενσωματώνουν πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα στη σχεδίαση του πλαισίου τους.
Όπως θα δείτε και εσείς στο video τα νέα δεν είναι καθόλου καλά για το ανδρείκελο που βρίσκεται μέσα στο παλιό αμερικάνικο αυτοκίνητο, τη στιγμή που η καμπίνα του Malibu ελάχιστα… “συγκινείται” με το δικό της ανδρείκελο να προστατεύεται πλήρως και αποτελεσματικά. Η συνέχεια επί της οθόνης σας.