Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει φέρει αυτοκίνητα και υπηρεσίες πιο κοντά από ποτέ. Τα αυτοκίνητα είναι πλέον σε θέση να συλλέγουν και να μοιράζονται με τρίτους πληροφορίες που μας αφορούν, κάτι που μπορεί να γίνεται για καλό αλλά ίσως και για το κακό μας. Αυτό έχει αρχίσει να ανησυχεί και το ελληνικό κοινό, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία ερευνών Ipsos με την εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων LeasePlan.
Ειδικότερα ανάμεσα στα σημαντικότερα ευρήματα της έκδοσης με τίτλο “Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο” της φετινής έρευνας Mobility Monitor οι ανησυχίες για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων που συλλέγουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατέχουν πρωταρχική θέση στο μυαλό πολλών Ελλήνων ερωτηθέντων.
Ειδικότερα το 66% να ανησυχεί για το ποιος είναι κάτοχος των δεδομένων που συλλέγονται από τα οχήματά τους. Επιπλέον, το 62% εκφράζει την ανησυχία του για τα προσωπικά δεδομένα που μπορούν να βρίσκονται ακόμη σε οχήματα κατά την επιστροφή ή την πώληση τους, ενώ το 57% ανησυχεί για τη διαβίβαση των δεδομένων του σε τρίτους.
Διαβάστε επίσης: Κίνδυνος από hackers για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα
Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάζει η εν λόγω έρευνα, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι διατεθειμένη να μοιραστεί (ανώνυμα) δεδομένα, εάν αυτά πρόκειται να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία.
Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο εάν τα δεδομένα που πρόκειται να μοιραστούν έχουν σαν στόχο: μείωση του κόστους καυσίμων και συντήρησης (στην περίπτωση αυτή, το 79% των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι πρόθυμο να τα μοιραστεί), μείωση των εκπομπών του οχήματος (77% ), μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του χρόνου διαδρομής (76%), ή βελτίωση της απόδοσης του οχήματος (71%).
Φυσικά η ανωνυμία αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο ώστε να μοιραστούν οι οδηγοί τα δεδομένα τους. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες θα ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα του οχήματος μόνο αν αυτό γινόταν ανώνυμα.
Διαβάστε επίσης: Συνοδηγός ο “Μεγάλος Αδερφός” και στα αυτοκίνητα
Το Το Mobility Monitor είναι μια διεθνής έρευνα που πραγματοποιείται με τη συμμετοχή περισσότερων από 4.000 ατόμων από 16 διαφορετικές χώρες και αφορά τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και η αυτοκινητοβιομηχανία. Τα παραπάνω νούμερα αφορούν μόνο το ελληνικό κοινό που έλαβε μέρος στην έρευνα, ένα 9% του οποίο δεν είχε δίπλωμα οδήγησης στην κατοχή του, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (52%) ανήκει στο γενικό ηλικιακό προφίλ των 35-60 ετών, το οποίο ακολουθείται από τις ηλικίες 18-34 (33%). Στην έρευνα συμμετείχαν 250 Έλληνες οδηγοί, ενώ δεν γίνεται σαφές αν έχουν λάβει μέρος και Ελληνίδες.