Το Renault Clio δεν είναι ακόμη ένα μοντέλο στην κατηγορία των “μικρών”, αλλά ένα μοντέλο που ορίζει την κατηγορία. Δεν είναι τυχαία εξάλλου το γεγονός πως δραστηριοποιείται με επιτυχία σε αυτήν εδώ και τρεις δεκαετίες, δίνοντάς μας μερικά εξαιρετικά μοντέλα κατά καιρούς. Επί ευρωπαϊκού εδάφους μάλιστα είναι Best Seller έχοντας ξεπεράσει προ πολλού τις 15.000.000 πωλήσεις (εδώ μπορείτε να διαβάσετε για την φετινή του εμπορική πορεία). Με όνομα βαρύ σαν ιστορία και με σεβασμό σε αυτήν, η Renault παρουσίασε την νέα, πέμπτη γενιά του Clio πριν από λίγο καιρό, την οποία αρχικά είχαμε γνωρίσει με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα TCe των 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο. Πλέον, κάνουμε το… βήμα παραπάνω και οδηγούμε και πάλι την βενζινοκίνητη έκδοσή του, αλλά με τον 1.3 TCe κάτω από το καπό του, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Αυτός στην συγκεκριμένη περίσταση τοποθετείται κάτω από το καπό της έκδοσης R.S. Line και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο εφτά σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, το οποίο οι Γάλλοι ονομάζουν EDC.
Εμφάνιση πιστή στον προκάτοχό του
Το νέο Renault Clio ακολουθεί τα σχεδιαστικά μονοπάτια που χάραξε ο προκάτοχός του, με τις παρεμβάσεις να είναι μικρές αλλά διακριτές. Το αμάξωμά του παραμένει κομψό με τις καμπύλες να είναι το βασικό χαρακτηριστικό του, ενώ τα φώτα εμπρός και πίσω είναι και αυτά νέα. Ο επικεφαλής σχεδιασμού Laurens van den Acker προφανώς και δεν θέλησε να ρισκάρει, δημιουργώντας ένα σύνολο το οποίο θα είναι εύκολα αναγνωρίσιμο αλλά και σύγχρονο. Οι διαστάσεις του νέου Renault Clio έχουν διαφοροποιηθεί και αυτές με την σειρά τους, καθώς πλέον το μήκος του είναι στα 4.050 χλστ. (μόλις 12 χιλιοστά μικρότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.798 χλστ. και 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Όσον αφορά το μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.583 χλστ. Διαστάσεις που σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) χαρίζουν κύκλο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων στα 10,42 μ. Όσον αφορά το μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.583 χλστ. ενώ το συνολικό βάρος του είναι στα 1.248 κιλά.
Και αφού είδαμε τι νέο έχει το Renault Clio αλλά και τα βασικά χαρακτηριστικά του αμαξώματός του, πάμε να δούμε τι παραπάνω έχει να επιδείξει η συγκεκριμένη έκδοση R.S. Line, εξωτερικά αρχικά. Έχοντας λοιπόν την υπογραφή της Renault Sport, έχει αποκτήσει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα μάσκα, νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (Magny Cours Diamond ονομάζονται), οβάλ απόληξη εξάτμισης και φυσικά τα σχετικά λογότυπα στα εμπρός φτερά και στην πίσω πόρτα. Θυμίζουμε πως κάτω από το αμάξωμα του νέου Renault Clio κρύβεται φυσικά η ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-B.
Εσωτερική ομορφιά με “πινελιές” Renault Sport
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Renault Clio, αντιλαμβάνεσαι πως εδώ οι σχεδιαστές έδωσαν προτεραιότητα σε στοιχεία που έχουν ουσία και όχι σε αυτά που εντυπωσιάζουν. Υπάρχει προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά αποφεύγονται οι φλυαρίες… Η εργονομία και η πρακτικότητα ήταν το ζητούμενο εξ αρχής και αυτό φαίνεται. Ακόμη και η τοποθέτηση της οθόνης για το σύστημα πολυμέσων έχει γίνει έτσι ώστε να είναι στο καλύτερο δυνατό σημείο τόσο για τον χειρισμό της οθόνης αφής, όσο και για την ορατότητα του οδηγού. Οι διακόπτες είναι σε σωστή θέση και απόσταση από τα ακροδάχτυλα του οδηγού, ενώ στο τιμόνι η Renault εξακολουθεί να διαθέτει τα κουμπιά για τον χειρισμό των συστημάτων περιορισμού ταχύτητας και cruise control, με το χειριστήριο για τον χειρισμό του συστήματος να είναι “αυτόνομο”, τοποθετημένο πίσω από την στεφάνη του τιμονιού, στην κολόνα, από την δεξιά πλευρά (δεν με βρίσκει σύμφωνο αυτή η επιλογή, καθώς προτιμώ να χειρίζομαι το ηχοσύστημα από τα κουμπιά στο τιμόνι και όχι σε άλλο μοχλό). Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων, ενώ η οθόνη του είναι εφτά ιντσών και οι ενδείξεις της διαμορφώνονται αναλόγως των επιθυμιών του οδηγού. Η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων Easy Link στο κέντρο του ταμπλό είναι επίσης 7 ιντσών και είναι εύκολη στον χειρισμό της, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση (διαθέτει μάλιστα και Multi Sense στην συγκεκριμένη έκδοση που σου επιτρέπει να επιλέξεις οδηγικό προφίλ και να διαφοροποιήσεις έτσι την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες και τα μικροαντικείμενά τους, ενώ για τις αποσκευές είναι στην κορυφή της κατηγορίας με 391 λίτρα (1.069 με την αναδίπλωση του καθίσματος σε αναλογία 60:40). Όπως είναι λογικό και στο εσωτερικό υπάρχουν δείγματα γραφής Renault Sport. Αυτό το βλέπουμε στα μπάκετ καθίσματα και την επένδυση του σαλονιού, τα αλουμινένια πεντάλ, το τιμόνι με το σχετικό λογότυπο, τις ραφές σε κόκκινο και γκρι χρώμα και το ταμπελάκι με το σήμα RS στους “ώμους” των εμπρός καθισμάτων.
Τιμά τα παντελόνια που φοράει…
Όπου “παντελόνια” λέγε με Renault Sport. Σίγουρα εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο αλλά με μία έκδοση, η οποία όμως έχει να επιδείξει αλλαγές που δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό και την υπογραφή της Renault Sport. Ξεκάθαρα το αυτοκίνητο είναι γρήγορο. Ας ξεκινήσουμε από αυτό. Και σίγουρα οι αριθμοί δεν δίνουν την πραγματική εικόνα, από αυτό που αισθάνθηκα οδηγώντας το αυτοκίνητο. Μόλις βύθισα το γκάζι στο πάτωμ σκέφτηκα πως “εδώ έχουμε να κάνουμε με… κάτω από 9άρι”. Τελικά βλέποντας τους αριθμούς, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,0 δλ. ακριβώς. Δεν του φαίνεται επαναλαμβάνω. Σου δίνει την αίσθηση ταχύτερου αυτοκινήτου. Όσον αφορά την τελική του ταχύτητα, ο κατασκευαστής δίνει 200 χλμ./ώρα. Στην πράξη λοιπόν, το τουρμπάτο, βενζινοκίνητο μοτέρ 1.3 λτ. των 130 ίππων είναι εξαιρετικό. Αποδίδει την μέγιστη ισχύ του στις 5.000 σ.α.λ. και την ροπή των 240 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. μόλις. Και εκεί είναι που ξεχωρίζει, καθώς επιταχύνει ακαριαία και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (το οποίο είναι πολύ πιο γρήγορο από τα παραδοσιακά αυτόματα, αλλά όχι το πιο γρήγορο από τα υπόλοιπα διπλοσύμπλεκτα και κάπως απότομο στις αλλαγές του από πρώτη σε όπισθεν και το αντίθετο, κατά τους ελιγμούς στάθμευσης), σε κολλάει στο κάθισμα… Πάμε όμως και στις περιβαλλοντικές επιδόσεις του. Η κατανάλωσή του σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο. Στην πράξη εμείς είδαμε 7,2 λίτρα/100 χλμ. (μπορείς και να μειώσεις τη μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες έως και 1,0 λίτρο/100 χλμ. αν κινηθείς με το πρόγραμμα του Multi Sense στο ECO και με ομαλές επιταχύνσεις). Όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων αυτές είναι στα 119 – 126 γρ./χλμ. CO2.
Γκαζιά και… συχώριο
Αφήνοντας τα του… μοτέρ και των επιδόσεων, πάμε να δούμε πως είναι οδηγικά το αυτοκίνητο. Και μπαίνω κατευθείαν στο ψητό. Με μια λέξη λοιπόν… αριστούργημα! Μου άρεσε. Μου άρεσε πολύ και σίγουρα μπορώ να πω χωρίς δεύτερη σκέψη, πως αυτή την στιγμή αυτό είναι το καλύτερο Clio στον κατάλογο της Renault και ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας των supermini, αν σε ενδιαφέρει πραγματικά η οδήγηση. Σε κερδίζει με την σωστή θέση οδήγησης και την εξαιρετική πλευρική στήριξη. Κάθεσαι και νιώθεις πως εδώ κάτι καλό θα συμβεί, οδηγικά πάντα! Ξεκινώντας, σίγουρα αντιλαμβάνεσαι πως η ανάρτηση είναι ελαφρώς πιο σφικτή από ότι θα ήθελες, για ελληνικό δρόμο με ανωμαλίες και αυτό είναι το μόνο τίμημα που θα πληρώσεις, για να έχεις τα εξαιρετικά δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά του Clio R.S. Line (σίγουρα παίζουν ρόλο και οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ). Σε καμία περίπτωση βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως “κοπανάει” ή δεν αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι Γάλλοι ξέρουν τι κάνουν εξάλλου όταν μιλάμε για ρύθμιση αναρτήσεων. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ακριβές, με καλή πληροφόρηση, ενώ το κιβώτιο σε ακολουθεί σε γρήγορη οδήγηση, αν και προτίμησα τη manual λειτουργία του για την καλύτερη αίσθηση (έχει και χειριστήρια στο τιμόνι και ζεις καλύτερα την οδηγική εμπειρία). Τα φρένα σίγουρα ικανοποιούν, αλλά Renault μου… θα προτιμούσα δίσκους πίσω και όχι ταμπούρα. Πάντως και σε αίσθηση το πεντάλ φρένου είναι καλό και αρκετά προοδευτικό. Σε κάθε περίπτωση το Renault Clio R.S. Line είναι πολλά παραπάνω οδηγικά από μία εξοπλιστική έκδοση και πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ τι θα κάνει το Clio ως καθαρόαιμο R.S. Πάντως, αυτό εδώ το Clio είναι ιδανικό για την αγορά της χώρας μας. Γρήγορο, ικανό και fun to drive όσο δεν πάει! Και από εξοπλισμό, σκίζει. Δεν θα λείψει τίποτα από κανένα.
Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στα 21.740 ευρώ και όπως προανέφερα δεν της λείπει τίποτα, ενώ έχει και σύστημα πλοήγησης με χαρτογράφηση της χώρας, κάμερες 360 μοιρών (περιμετρικά του αμαξώματος), full LED προβολείς, κάρτα εκκίνησης Renault hands-free και φυσικά όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και “υποβοήθησης” του οδηγού. Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε πως συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση, 3ετή οδική βοήθεια και εγγύηση βαφής και 12ετή αντισκωριακή εγγύηση. Τέλος, για όσους θέλουν πιο ταπεινές εκδόσεις, να πούμε πως το νέο Renault Clio με μοτέρ βενζίνης ξεκινά από τα 13.490 ευρώ και με μοτέρ πετρελαίου από τα 15.890 ευρώ.