Το αρκτικόλεξο GTA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965 -μια ειδική έκδοση με βάση την Sprint GT- και «μεταφράζεται» σε “Gran Turismo Alleggerita”, με την τελευταία λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη».
Το κατασκευασμένο από αλουμίνιο αμάξωμα σε συνδυασμό με τον ενισχυμένο – από την Autodelta- κινητήρα των 1.570 κ.εκ. με τους 170 ίππους δημιούργησαν έναν ακαταμάχητο συνδυασμό. Σήμερα με τις νέες Giulia GTA & GTAm η Alfa Romeo προχωρά σε μια σύγχρονη εκδοχή ενός ονόματος που είναι βαθιά χαραγμένο στη μνήμη όλων των φίλων του αυτοκινήτου. Για τη δημιουργία των νέων Giulia GTA & GTAm οι μηχανικοί της Alfa Romeo προχώρησαν σε εκτεταμένες αλλαγές με στόχο το απόλυτο επίπεδο απόδοσης, αλλά και τη μοναδικότητα. Με αφετηρία την κορυφαία βάση που προσφέρει η Giulia με την πλατφόρμα “Giorgio” το κέντρο εξέλιξης της μάρκας αφιέρωσε χιλιάδες ώρες εργασίας επεμβαίνοντας στα παρακάτω στοιχεία:
Κινητήρας
Καρδιά των κορυφαίων εκδόσεων αποτελεί ο προηγμένος αλουμινένιος V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων προδιαγραφών Euro6D Final που εφοδιάζει και την Giulia Quadrifoglio. Μετά τις νέες ρυθμίσεις, αλλά και την εφαρμογή του νέου συστήματος εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovič, η απόδοση αυξήθηκε από τους 510 στους 540 ίππους. Το νέο σύστημα εξαγωγής εκτός από τη μεγαλύτερη απόδοση συμβάλλει στο χαμηλότερο βάρος του μοντέλου, αλλά και στη διατήρηση της θερμοκρασίας του κινητήρα στα ιδανικά επίπεδα λειτουργίας ακόμα και στην ιδιαίτερα απαιτητική χρήση σε πίστα. Παρ’ όλη την αυξημένη ισχύ και τις ακόμα πιο «επιθετικές» ρυθμίσεις, ο κινητήρας διατηρεί απόλυτα τη λειτουργικότητα του και στην καθημερινή χρήση αξιοποιώντας στοιχεία όπως η απενεργοποίηση των τριών κυλίνδρων σε περιπτώσεις χαμηλού φορτίου του κινητήρα.
Αμάξωμα – Αεροδυναμική
Ακολουθώντας το παράδειγμα του ένδοξου προγόνου της, η νέα Giulia GTA & GTAm εστιάζει στη μείωση του συνολικού βάρους. Παρά την ήδη εξαιρετική επίδοση που έχει επιτύχει η Giulia Quadrifoglio σε αυτό τον τομέα, οι συλλεκτικές εκδόσεις προχωράνε ένα βήμα παραπέρα με ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο και το lexan που χρησιμοποιείται στα παράθυρα. Το αποτέλεσμα είναι με συνολικό βάρος 1.520 κιλά και την αύξηση της ιπποδύναμης στους 540 ίππους, η Giulia GTAm να έχει αναλογία 2,82 κιλά/ίππο, την καλύτερη τιμή στην κατηγορία. Αντίστοιχα στον τομέα της αεροδυναμικής η εμπλοκή της Alfa Romeo στη Formula 1 βοήθησε να επιτευχθεί η βέλτιστη επίδοση και σε αυτό τον τομέα. Το νέο body-kit είναι φαρδύτερο κατά 50 χλστ. σε σχέση με την έκδοση Quadrifoglio και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Sauber. Μεγαλύτερες είναι οι εισαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ρυθμίστηκαν εκ νέου, ενώ νέος είναι και ο πίσω διαχύτης. Ειδικότερα η μετακίνηση των απολήξεων των εξατμίσεων από τα άκρα του προφυλακτήρα στο μέσο του, μεγιστοποίησε την επιφάνεια που αξιοποιεί ο διαχύτης για την παραγωγή αρνητικής άντωσης στις υψηλές ταχύτητες διαμορφώνοντας με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη ροή του αέρα που περνά κάτω από το αυτοκίνητο. Στην έκδοση GTAm, η αεροδυναμική βελτίωση της Giulia έφτασε σε ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο με μεγαλύτερα αεροδυναμικά στοιχεία τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος.
Ηλεκτρονικά συστήματα
Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της Giulia το κεντρικό νευρικό σύστημα των GTA & GTAm είναι το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDC (Chassis Domain Control) το οποίο ελέγχει και συντονίζει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου από τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, μέχρι το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης IBS (Integrated Braking System) και το ενεργό πίσω διαφορικό με τη λειτουργία torque vectoring. Εκτός από τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με βάση την αυξημένη ισχύ και το χαμηλότερο βάρος, οι μηχανικοί προσέθεσαν μια αποκλειστικά για τις GTA & GTAm λειτουργία. Το σύστημα παραμετροποίησης Alfa D.N.A pro, εκτός από τη λειτουργία RACE που διαθέτουν και οι εκδόσεις Quadrifoglio διαθέτει και λειτουργία Launch Control, έτσι ώστε να γίνουν ακόμα πιο γρήγορες, εύκολες και σταθερές οι επιταχύνσεις από στάση.
Ανάρτηση
Με βάση το πεδίο δοκιμών του Balocco, ιστορική έδρα για τους μηχανικούς και δοκιμαστές της Alfa Romeo, οι νέες GTA & GTAm απέκτησαν νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα πέδησης ώστε να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης και απόδοσης. Νέο είναι το σετ αμορτισέρ-ελατηρίων, ενώ οι ειδικές εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με τροχούς ελαφρού κράματος 20 ιντσών (αντί 19 στην περίπτωση της Quadrifoglio) με κεντρικό μπουλόνι ασφάλισης, στοιχείο που για πρώτη φορά συναντάται σε sedan αυτοκίνητο παραγωγής. Τα σύστημα πέδησης εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο με κεραμικούς δίσκους, το οποίο χάρη στην ιδιαίτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρουν οι τροχοί των 20’’ επιτρέπει μια ακόμα πιο δυναμική ρύθμιση του συστήματος IBS για καλύτερη απόδοση και αίσθηση για τον οδηγό σύμφωνα πάντα με τους Ιταλούς μηχανικούς.
Εξατομίκευση
Οι τυχεροί που θα αποκτήσουν μια από τις 500 GTA & GTAm θα έχουν στη διάθεση τους ένα ευρύ πρόγραμμα εξατομίκευσης που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την επιλογή θρυλικών χρωματισμών (διχρωμίες) εμπνευσμένες από την πλούσια αγωνιστική ιστορία των ονομάτων GTA και GTAm. Στο αποκλειστικό και πλήρως –συμπεριλαμβανομένης της οροφής- επενδεδυμένο με Alcantara εσωτερικό, τα carbon καθίσματα της Sparco θα κυριαρχούν, ενώ διαθέσιμη είναι και η επιλογή του χρώματος για τις ζώνες ασφαλείας. Η διθέσια GTAm με τις αγωνιστικές ζώνες και το roll-bar, παρά το γεγονός ότι θα αποτελεί την πλέον σκληροπυρηνική έκδοση, θα είναι απόλυτα νόμιμη για χρήση και στο δρόμο. Τέλος κάθε ένα από τα 500 μοναδικά αυτοκίνητα θα συνοδεύει ένα ειδικό kit που θα περιλαμβάνει ένα συλλεκτικό κράνος της Bell σχεδιασμένο από το Centro Stile Alfa Romeo στα χρώματα της GTA, ένα πλήρες αγωνιστικό σετ ρουχισμού της Alpinestars και ένα ειδικό σεμινάριο οδήγησης από το Alfa Romeo Driving Academy!