Κάτι παραπάνω από χρήσιμη (αχρείαστη να είναι ωστόσο…) η νέα υπηρεσία-εφαρμογή που παρουσίασε η Bosch για μοτοσυκλέτες, η οποία έχει τη δυνατότητα να καλεί αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος της αρχές, όταν δεν μπορεί να το κάνει αυτό ο αναβάτης.
Κάθε δευτερόλεπτο μετρά σε ένα ατύχημα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η γερμανική εταιρία και η νέα εφαρμογή με την ονομασία “Help Connect” μπορεί να μειώσει σημαντικά το χρόνο που χρειάζεται να φτάσει ένα ασθενοφόρο στο τόπο του ατυχήματος, ακόμη και κατά 50%, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει η Bosch.
Όσοι κυκλοφορούμε με δίκυκλο εντός και εκτός των τειχών της πόλης και έχουμε εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο ζωτικής σημασίας είναι η έγκαιρη κινητοποίηση των σωστικών συνεργείων, ακόμη και για την ίδια τη ζωή μας, ειδικά όταν βρισκόμαστε μακριά από τον πολιτισμό. Άλλωστε η πιθανότητα το τροχαίο ατύχημα με μοτοσυκλέτα είναι 20 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με ένα ατύχημα με αυτοκίνητο.
“Η εφαρμογή Help Connect προσθέτει έναν ψηφιακό φύλακα άγγελο στο ευρύ πορτφόλιο της Bosch σχετικό με τα συστήματα ασφάλειας των μοτοσυκλετών”, αναφέρει σχετικά ο Harald Kroeger, μέλος του δ.σ. της γερμανικής εταιρίας.
Η εφαρμογή αξιοποιεί έναν αλγόριθμο που εξέλιξαν οι Γερμανοί, οποίος μπορεί να “ενσωματωθεί” στην ηλεκτρονική μονάδα μέτρησης μεταβολής αδράνειας που φέρουν αρκετές πλέον μοτοσυκλέτες. Χάρη στους αισθητήρες που φέρει αυτή η μονάδα και μέσω της εφαρμογής της Bosch μπορεί να διακρίνει πότε η μοτοσυκλέτα εμπλέκεται σε ατύχημα και να στείλει σήμα στις αρχές για την έγκαιρη κινητοποίηση τους.
Η εφαρμογή, με ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα, στέλνει δεδομένα τόσο για το σημείο του ατυχήματος όσο και για τον αναβάτη στο κέντρο υπηρεσιών της Bosch ώστε να εντοπιστεί γρηγορότερα από τα σωστικά συνεργεία.
Σχετικά με τα δεδομένα το αναβάτη οι Γερμανοί αναφέρουν πως ο ενδιαφερόμενος μπορεί να έχει περάσει στην εφαρμογή ζωτικά στοιχεία, όπως είναι η ομάδα αίματος για παράδειγμα, στοιχεία που μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμα στους διασώστες για να εκτελέσουν με επιτυχία το έργο τους. Μπορεί παράλληλα να στείλει σχετικό μήνυμα και προς τρίτους (π.χ. συγγενικά πρόσωπα) προς ενημέρωση τους.
Η ηλεκτρονική μονάδα μέτρησης μεταβολής αδράνειας, που “βοηθά” την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα να “συντονίσει” τη λειτουργία του ABS, του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού αλλά και άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση, είναι μεν σχετικά διαδεδομένη στους δύο τροχούς αλλά όχι και κοινός τόπος. Αποτέλεσμα, τα οφέλη που προσφέρει να περιορίζονται σημαντικά, αφού οι μικρότερου κυβισμού και πιο προσιτές μοτοσυκλέτες, scooters και λοιπά δίκυκλα δεν φέρουν τέτοιου είδους μονάδα στον εξοπλισμό τους.
Η εφαρμογή της Bosch, που μπορεί να διακρίνει σύμφωνα με οτυς Γερμανούς ακόμη και αν η μοτοσυκλέτα έχει εμπλακεί σε πραγματικό ατύχημα και δεν έχει πέσει απλά από το σταντ, είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση που μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και σωτήριο. Μάλιστα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε και ανάλογη εφαρμογή από τη Bosch, ή από άλλον κατασκευαστή, η οποία θα αξιοποιεί απευθείας τους αντίστοιχους αισθητήρες ενός “έξυπνου” κινητού δίνοντας έτσι πρόσβαση σε αυτή την υπηρεσία σε όλους (και στους ποδηλάτες) και όχι μόνο σε κατόχους μοτοσυκλετών που φέρουν το σύστημα των Γερμανών.