Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εμάς θα αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τη νέα αλυσίδα τελικής μετάδοσης που παρουσίασε η BMW, με την ονομασία X Endurance, η οποία έρχεται να δώσει τέλος τόσο στη λίπανση που έχουμε συνηθίσει να κάνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα όσο και στη ρύθμιση/τέντωμα που επιβάλλεται έπειτα από κάποια χιλιόμετρα λόγω φυσιολογικής φθοράς.
Οι Βαυαροί παρουσίασαν αυτή τη νέα αλυσίδα και την έχουν ήδη διαθέσιμη για τις πανίσχυρες 4κύλινδρες S 1000 RR και S 1000 XR. Μάλιστα οι αναβάτες μπορούν να την τοποθετήσουν άμεσα στη νέα μοτοσυκλέτα τους κατά την παραγγελία της. Σύμφωνα με την ανακοίνωση τους η M Endurance θα είναι διαθέσιμη και για άλλα μοντέλα τους στο μέλλον.
Πώς πέτυχαν όμως οι Βαυαροί να δημιουργήσουν μια αλυσίδα που δεν χρειάζεται τέντωμα ή λίπανση; Όπως αναφέρουν μια νέα επίστρωση άνθρακα -tetrahedrally amorphous carbon (ta-C) κρύβεται πίσω από τη νέα τους αλυσίδα ή για να το θέσω πιο σωστά μέσα της και συγκεκριμένα πάνω από τους πείρους. Η νέα επίστρωση, που παρουσιάζει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα αντίστασης στη φθορά και είναι τόσο σκληρή σχεδόν όσο και ένα καθαρό διαμάντι, μειώνει σημαντικά και τις τριβές μεταξύ τω μερών της αλυσίδας. Έτσι εξαλείφει με την εφαρμογή της και την χαλάρωση που παρουσιάζουν οι συμβατικές αλυσίδες με την πάροδο της χρήσης και του χρόνου.
Σύμφωνα μάλιστα με τους ανθρώπους της BMW τα επίπεδα συντήρησης που χρειάζονται είναι σχεδόν εφάμιλλα με εκείνα ενός άξονα τελική μετάδοσης! Με την εφαρμογή λίπανσης ξηρού τύπου από την BMW κατά την κατασκευή της καταργείται και το συμβατικό λάδωμα της. Μήπως ήρθε το τέλος των συμβατικών αλυσίδων τελικής μετάδοσης;