Το 2020 ήταν η χρονιά της πανδημίας. Μία χρονιά που η ζωή μας μπήκε σε… παύση και οι δραστηριότητές μας διακόπηκαν απότομα. Όπως είναι λογικό αυτό επηρέασε και την αγορά νέων αυτοκινήτων στην χώρα μας και όχι μόνο φυσικά. Πάμε να δούμε όμως αναλυτικά τα νούμερα, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ και την ανάλυση που έχει γίνει από την ΕΛΣΤΑΤ.
Πριν πάμε στα συνολικά, ετήσια νούμερα, θα ξεκινήσουμε με τον Δεκέμβριο. Ο τελευταίος μήνας του χρόνου λοιπόν παρουσίασε πτώση σε σχέση με πέρυσι κατά 2,3%. Συγκεκριμένα τον φετινό Δεκέμβριο ταξινομήθηκαν 6.443 νέα μοντέλα, ενώ πέρυσι είχαν ταξινομηθεί 6.597 νέα μοντέλα.
Πάμε τώρα και στα νούμερα του έτους. Το 2019 λοιπόν είχαν ταξινομηθεί συνολικά 114.109 νέα αυτοκίνητα, ενώ το 2020, την χρονιά της πανδημίας, ταξινομήθηκαν 80.997 νέα μοντέλα. Επίδοση που συνεπάγεται πτώση 29%.
Στις επιμέρους κατηγορίας τώρα, αυτή των SUV είναι που προσπάθησε να σώσει ότι… σώζεται από την ελληνική αγορά νέων αυτοκινήτων. Και αυτό γιατί το μερίδιό τους έφτασε στο 45,8% έναντι 35,5% που ήταν το 2019. Πρακτικά λοιπόν τα μισά νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν SUV. Την καλύτερη επίδοση στα SUV την είχε η κατηγορία των μικρών (B-SUV) με αύξηση μεριδίου κατά 5.9%. Από κοντά και τα μικρομεσαία SUV (C-SUV) με αύξηση μεριδίου 3,9%.
Τέλος, στην κατηγορία ανά καύσιμο/ενέργεια, αξίζει να αναφέρουμε την πτώση των βενζινοκίνητων κατά 12%, την άνοδο των υβριδικών κατά 8,7% και την plug-in υβριδικών/ηλεκτρικών με 2,2%.