Η Suzuki είναι από τις εταιρείες που προσπαθεί και καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να ξεχωρίζει με τα προσφερόμενα μοντέλα της και σε μεγάλο βαθμό το καταφέρνει. Δείτε για παράδειγμα το λιλιπούτειο Ignis το οποίο είναι και τετρακίνητο, η το μικρό off roader Jimny.
Το ίδιο όμως συμβαίνει και καθώς ανεβαίνουμε στην γκάμα της, όπου συναντάμε τα Vitara και S-Cross, δύο SUV τα οποία συνδυάζουν σε κάποιες εκδόσεις τους τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και υβριδική τεχνολογία.
Με αυτό τον τρόπο η Suzuki θέλει και καταφέρνει να δημιουργεί αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και τον ίδιο τον άνθρωπο/οδηγό τους. Μάλιστα, η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki στην χώρα μας εκπόνησε το πρόγραμμα προνομίων απόκτησης HYBRID FOR U, που ισοδυναμεί με έκπτωση ολόκληρου ή μέρους του Τέλους Ταξινόμησης και κάνει την απόκτηση ενός υβριδικού αυτοκινήτου της πιο εύκολη από ποτέ. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως τα μοντέλα της συνδυάζονται με πενταετή εγγύηση οδική βοήθεια.
Ας δούμε όμως τα νέα Suzuki Vitara και S-Cross αναλυτικότερα:
Suzuki Vitara και S-Cross:
Έρχονται πλέον με νέους κινητήρες, με τετρακίνηση ALLGRIP και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας. Ο νέος κινητήρας 1.4 BOOSTERJET (K14D) διαθέτει τούρμπο, σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (VVT).
Το νέο υβριδικό σύστημα 48V αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Με μεγαλύτερη τάση τροφοδοσίας από το υβριδικό σύστημα 12V, αυξάνει τόσο την ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση, όσο και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και να βελτιωθεί η οδηγική απόδοση.
Νέες προσθήκες τεχνολογίας Hybrid:
Το σύστημα αναπλήρωσης ροπής ενισχύει την απόκριση του κινητήρα σε συνθήκες επιτάχυνσης με την άμεση προσθήκη ροπής από την ηλεκτρογεννήτρια στη ροπή του κινητήρα για να αντισταθμιστούν οι καθυστερήσεις απόκρισης του κινητήρα. Η ενίσχυση της ροπής καθιστά την επιτάχυνση πιο ομαλή, προσθέτοντας ροπή από την ηλεκτρογεννήτρια στη ροπή του κινητήρα, έως ότου ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής. Κατά την επιβράδυνση, και ενώ οι στροφές του κινητήρα πέφτουν τείνοντας στις στροφές του ρελαντί και ο συμπλέκτης δεν είναι εμπλεγμένος, η ηλεκτρογεννήτρια διατηρεί την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου. Σε περίπτωση που ο οδηγός επιθυμεί, το όχημα μπορεί να επιταγχύνει εκ νέου αναστέλλοντας την λειτουργία ρελαντί.
Σύστημα Τετρακίνησης
Η τεχνολογία 4WD ALLGRIP της Suzuki έχει αναβαθμιστεί και διαθέτει 4 επιλογές λειτουργίας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία τετρακίνησης της τεχνολογίας ALLGRIP (Auto, Sport, Snow και Lock) μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στον πίνακα οργάνων ενημερώνει για το ποια λειτουργία έχει επιλεγεί κάθε φορά.
Το νέο Vitara Hybrid 48V εμπλουτίζεται εξοπλιστικά ακόμα περισσότερο και διαθέτει επιπλέον από την βασική έκδοση του μοντέλου:
Επανασχεδιασμένους προβολείς LED
Έγχρωμη οθόνη LCD 4,2’’ στον πίνακα οργάνων που πλέον θα απεικονίζει και την διακύμανση ενέργειας της ηλεκτρογεννήτριας 48V
Αυτόματος κλιματισμός
Adaptive Cruise Control
Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
Προβολείς ομίχλης εμπρός
Αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων
Suzuki Safety Support
Το Vitara διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ανίχνευσης που χρησιμοποιεί τον συνδυασμό μιας κάμερας και ενός αισθητήρα laser που βρίσκεται στο παρμπρίζ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα.
Σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS
Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας
Προειδοποίηση εκτροπής
Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου
Adaptive Cruise Control
Adaptive Cruise Control με το σύστημα Stop & Go
Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας
Αισθητήρες παρκαρίσματος
Κάμερα οπισθοπορείας
Το νέο Suzuki S-Cross διαθέτει
Oθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών
Κονσόλα οροφής με φώτα ανάγνωσης
Πολυχρηστικό Τιμόνι
Ηχοσύστημα με οθόνη 7 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών
Ενσωματωμένες ράγες οροφής
Προβολείς LED
RBS (Radar Brake Support)
Αυτόματος κλιματισμός
Adaptive Cruise Control
Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
Προβολείς Ομίχλης εμπρός
Συστήματα Ασφάλειας:
Radar Brake Support
7 Αερόσακοι
Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου ευστάθειας ESP® με Traction Control
ABS με EBD
Σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Brake Assist)
Προειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
Σύστημα ”Hill Ηold”
Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS)
Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
Σύστημα απεμπλοκής επιλογέα ταχυτήτων (μόνο στις εκδόσεις με ΑΤ)
Όσον αφορά τις τιμές τους τώρα, το νέο και υβριδικό σε όλη την γκάμα Suzuki Vitara στην δικίνητη έκδοσή του ξεκινά από τα 18.570 ευρώ (16.990 ευρώ), ενώ το αντίστοιχο τετρακίνητο από τα 22.170 ευρώ (21.770 ευρώ). Από την άλλη με το αυτόματο κιβώτιο στην δικίνητη έκδοσή του ξεκινά από τα 21.770 ευρώ (21.420 ευρώ) και με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο από τα 24.170 ευρώ (23.594 ευρώ).
Όσον αφορά το νέο και υβριδικό φυσικά Suzuki S-Cross, αυτό ξεκινά από τα 18.810 ευρώ (18.410 ευρώ) δικίνητο και με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το τετρακίνητο χειροκίνητο ξεκινά από τα 22.600 ευρώ (22.162 ευρώ). Με το αυτόματο κιβώτιο οι τιμές εκκίνησης είναι αντίστοιχα τα 22.310 ευρώ (21.915 ευρώ) και 24.600 ευρώ (23.986 ευρώ). Στο σημείο αυτό να τονίσουμε πως το όφελος από το πρόγραμμα Hybrid FOR U μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ (στις πιο ακριβές εκδόσεις με το αυξημένο Ε.Τ.Τ.), όπως π.χ. στην περίπτωση του Vitara GLX Sunroof Hybrid 48V 4WD Auto το οποίο έχει αρχική τιμή 29.040 ευρώ και με την έκπτωση στο Ε.Τ.Τ. πωλείται στα 27.998 ευρώ.
*Τιμές σε παρένθεση με έκπτωση τέλους ταξινόμησης