Με τα ηλεκτρικά μοντέλα να παίρνουν σιγά-σιγά τη θέση των συμβατικών, η Nissan μας παρουσίασε με την αποκάλυψη του Ariya το νέο της λογότυπο που αποτελεί και την τελευταία εξέλιξη μμέχρι στιγμής εξέλιξη του γνωστού logo των Ιαπώνων. Πώς όμως φτάσαμε στο σημερινό σήμα που κοσμεί τη μάσκα του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της Nissan; Ας δούμε τι έχουν να μας πουν γι’ αυτό οι Ιάπωνες.
Ο Ήλιος” της Nissan
Σε ιαπωνικούς χαρακτήρες, το “Nissan” μπορεί να μεταφραστεί ως “προϊόν ήλιου” ή “γέννηση του ήλιου”, με το αντίστοιχο γνωστό λογότυπο να ξεχωρίζει τα μοντέλα των Ιαπώνων για περισσότερα από 80 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Το Nissan που είχε οθόνη αφής, αναγνώριση φωνής και αισθητήρες το 1983! (+video)
Γέννηση του logo
Η ιστορία ξεκινά τη δεκαετία του 1930. Οραματιζόμενος τη δημιουργία μιας ισχυρής ιαπωνικής μάρκας αυτοκινήτων, ο Yoshisuke Aikawa συγχώνευσε την εταιρεία του Tobata Foundry Co., Ltd. με την Nihon Sangyo και την Dat Motorcar Co. (των οποίων η προκάτοχος άρχισε να παράγει τα αυτοκίνητα DAT, το 1914). Αυτή η ενοποιημένη εταιρεία μετονομάστηκε σε Nissan, πουλώντας αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun και Nissan.
Η μετονομασία αυτή ήταν που γέννησε και το πρώτο λογότυπο της Nissan το 1933. Ως “κληροδότημα” από το σχέδιο του Datsun, το λογότυπο χρησιμοποίησε το ίδιο στυλ μοτίβου στο έμβλημα, με μπλε ορθογώνιο και με το εμπορικό σήμα γραμμένο με άσπρα γράμματα, μαζί με ένα κόκκινο κύκλο στο παρασκήνιο που συμβόλιζε “έναν ανατέλλοντα ήλιο”, με την έμπνευση να προέρχεται από την ιαπωνική σημαία και τον δικό της “κόκκινο δίσκο”.
Αποτελώντας την οπτική ταυτότητα της Nissan κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, αυτό το πρώτο λογότυπο της μάρκας έμεινε ως είχε έως το 1970, για σχδεδόν τέσσερις δεκαετίες! Και παρά τις 4 αναθεωρήσεις από τότε, κάθε ανασχεδιασμένο logo της ιαπωνικής εταιρίας διατηρούσε πάντα τον αναπόσπαστο σύνδεσμό του με την κληρονομιά και την κουλτούρα της.
Διαβάστε επίσης – Νέο Nissan Qashqai: Ντεμπούτο για τη νέα γενιά του SUV των Ιαπώνων
Εμπορικό και λοιπά σήματα της Nissan
Με μια προσεκτική ματιά στα αυτοκίνητα της Nissan, μέσα σε αυτές τις δεκαετίες, ενδεχομένως να είναι δύσκολος ο εντοπισμός του επίσημου λογότυπου της μάρκας. Πιο εμφανής είναι μια ολόκληρη σειρά άλλων σημάτων Nissan, σε πολλά διαφορετικά στυλ γραφικών, που αντιπροσωπεύουν το όνομα της ιαπωνικής εταιρίας.
Αυτό έγινε γιατί καθώς ο σχεδιασμός των οχημάτων εξελίχθηκε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήθελαν σήματα επωνυμίας στα αυτοκίνητά τους, που να αντικατοπτρίζουν το όνομά τους σε σύγχρονο στιλ και με ξεχωριστό τρόπο σε σχέση με το πιο σταθερό, παραδοσιακό λογότυπο της μάρκας.
Σήματα Nissan στα μέσα του αιώνα
Μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα της παραπάνω λογικής, είναι τα σήματα της Nissan στα μέσα του 20ού αιώνα. Τα επίσημα, κεφαλαία σήματα “NISSAN” ήταν συνηθισμένα στη δεκαετία του 1950, ενώ στην δεκαετία του ’60 αντικαταστάθηκαν με πλάγιους χαρακτήρες. Αυτή η αλλαγή έδωσε μια αίσθηση κίνησης, σε μια εποχή αύξησης της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και περισσότερης προσωπικής ελευθερίας, ενώ και η πιο ανεπίσημη πινελιά υποδηλώνει την απελευθέρωση των συμπεριφορών, με το λογότυπο του 1960 να “ρίχνει” ακόμη και το κεφάλαιο Ν!
Τολμηρά και έντονα
Στις επόμενες δεκαετίες επέστρεψαν τα κεφαλαία γράμματα στα σήματα των αυτοκινήτων της Nissan, καθώς οι τάσεις μετατοπίστηκαν προς την έντονη, εστιασμένη στην επιχειρηματικότητα δεκαετία του ’80. Αυτή ήταν μια εποχή επιδιώξεων ατομικής καταξίωσης και αυτό αντικατοπτρίζεται σε μια σειρά από αστραφτερά μεταλλικά σήματα με βαριές γραμματοσειρές. Συχνά, αυτά διέφεραν από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και από μοντέλο σε μοντέλο.
Εποχή της σύγχρονης βιομηχανίας
Η Nissan σύντομα αντιλήφθηκε ότι για να έχει μια ισχυρή παγκόσμια παρουσία ως μάρκα, χρειαζόταν μια ενοποιημένη οπτική ταυτότητα για τη νέα χιλιετία. Διαθέτοντας μεταλλικό μονόχρωμο σχεδιασμό, το λογότυπο του 2001 δημιουργήθηκε ως σύμβολο της σύγχρονης βιομηχανίας, ενσωματωμένο σε κάθε όχημα, εξαλείφοντας την πρακτική διαφορετικών σημάτων για κάθε μοντέλο.
Ανάλυση του λογότυπου του 2020
Το νέο λογότυπο της μάρκας που βλέπουμε στο Ariya υιοθετεί μια πιο κομψή, μονόχρωμη και “επίπεδη” δισδιάστατη μορφή, με λεπτότερες γραμμές και περίσσεια ευκρίνεια. αντικατοπτρίζοντας μια νέα εποχή ηλεκτροκίνητης κινητικότητας, το νέο logo είναι επίσης προσαρμοσμένο στην εποχή του smartphone, όπου τα καθαρά γραφικά ξεχωρίζουν και στις μικρές οθόνες
τσέπης.
Η αλλαγή της πιο ορατής πτυχής της ταυτότητας μιας μάρκας είναι πάντα ένα μεγάλο βήμα. Η Nissan παρόλο που αλλάζει και μεταμορφώνεται για να ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής μεταφέρει στο νέο της σήμα όλα εκείνα τα βασικά χαρακτηριστικά ώστε να διατηρηθεί η γνωστή του ταυτότητα.
Για αυτόν τον λόγο, το λογότυπο της Nissan το 2020 είναι μια εξέλιξη, παρά μια εντελώς νέα ενσάρκωση. Μιλάει για ένα συνεχές ταξίδι που η Nissan κάνει προς έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών μέσω του Nissan Intelligent Mobility, διατηρώντας παράλληλα το πνεύμα της καινοτομίας και της κληρονομιάς.
Ακόμα κι έτσι η κληρονομιά δεν ξεχνιέται, χάρη στο γνωστό σχήμα του ήλιου – δίσκου, με το όνομα Nissan στο κέντρο. Ο Tsutomu Matsuo, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του προηγμένου τμήματος σχεδιασμού της Nissan, αποκαλύπτει ότι : “το νέο λογότυπο της Nissan μεταδίδει το καθοδηγητικό μας μήνυμα, μεταφερόμενο από παρελθοντικές επαναλήψεις: Εάν έχετε μια ισχυρή αυτοπεποίθηση, μπορεί ακόμη και να “διεισδύσει” στον ήλιο.”