AC Aceca: Σπάνιο, καθαρόαιμο, ήθελε να είναι… Ferrari!

H AC Aceca υπήρξε ένα πρωτοποριακό, ιδιαίτερο και σπάνιο χειροποίητο βρετανικό κουπέ. Ωστόσο, οι ομοιότητές της με Ferrari και Aston Martin μετριάζουν τη γοητεία της

Η AC Cars ανήκει στις ιστορικές, μικρές και ανεξάρτητες «βιοτεχνίες» αυτοκινήτων, του είδους που προσδιόρισε το προφίλ της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδόν για έναν ολόκληρο αιώνα.

Το ότι η AC (Auto Carriers Ltd όπως ήταν η πλήρης ονομασία της όταν ιδρύθηκε, το 1901) θα ακολουθούσε τη μοίρα δεκάδων άλλων εργοστασίων του κλάδου, ήταν αναπότρεπτο: Διαρκή οικονομικά προβλήματα, πτωχεύσεις, αναστάσεις, πωλήσεις κ.ο.κ. Ίσως, μάλιστα, η AC να είχε ξεχαστεί εντελώς εάν δεν είχε υπάρξει η φοβερή και τρομερή AC Cobra, ένα από τα πιο συναρπαστικά ανοιχτά, διθέσια σπόρτστερ όλων των εποχών.

Χρειάστηκε βεβαίως να μεσολαβήσει ο Αμερικανός οδηγός αγώνων και σχεδιαστής αυτοκινήτων Carroll Shelby, ο οποίος, με το πάθος του για ωμή ιπποδύναμη, οραματίστηκε και κατασκεύασε την περιβόητη Cobra. Έστω κι έτσι όμως, η AC επιβεβαίωσε τη φήμη της ως διαπρεπής κατασκευάστρια σπορτίφ αυτοκινήτων.

Ένα από αυτά ήταν η AC Aceca, ένα κουπέ μεγάλου τουρισμού, που κατασκευαζόταν κατά το διάστημα 1954-1963. Η παραγωγή σταμάτησε στον αριθμό 321 – εξ ου και η σπανιότητα της Aceca, ενός μοντέλου που υπήρξε μόλις το δεύτερο στην ιστορία σε σχήμα πρώιμου χάτσμπακ, καθώς εν μέρει αντέγραψε την Aston Martin DB2/4 του 1953.

Επ’ αυτού πάντως, οι περισσότεροι τείνουν να πιστεύουν ότι οι σχεδιαστές της AC απλώς «δανείστηκαν» ιδέες από τον οίκο Pininfarina και την ανεπανάληπτη Ferrari Barchetta. Εν πάση περιπτώσει, η AC Aceca ήταν εφοδιασμένη με έναν δίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, κατασκευής είτε της AC είτε της Bristol. Η απόδοση κυμαινόταν μεταξύ 90 και 125 ίππων και η οδηγική εμπειρία ήταν εθιστική, καθώς η Aceca είχε κατανομή μαζών 50/50, ήταν πανάλαφρη λόγω πλαισίου αλλά και του, κατά το πλείστον, αλουμινένιου αμαξώματος. Με άλλα λόγια, η Aceca φτιάχτηκε για να μείνει αξέχαστη – ακόμη και ξεχασμένη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς το Mercedes 35 hp του 1900 έγινε το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο, εγκαινίασε τον σχεδιασμό των Mercedes-Benz και καθόρισε την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η συναρπαστική...
Σήμερα θα γνωρίσουμε ένα αυτοκίνητο μοναδικό και πρωτότυπο, κυριολεκτικά, καθώς κατασκευάστηκε αποκλειστικά στο χέρι από έναν ιδιώτη, τον Vincenzo Marciano...
H προπομπός της E-Class, η εμβληματική W 124, κλείνει φέτος 39 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε και έφερε μια νέα τάξη πραγμάτων για την γερμανική...
Η BMW Z3 M Coupe ξεκίνησε μυστικά και παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα του M Division. Γνωρίστε το «ασχημόπαπο» της BMW......
Η Mercedes C111 παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο καινοτόμα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν ποτέ. Αξίζει, λοιπόν, να τη γνωρίζουμε......
Θύμα της βρετανικής σύγχυσης για το πώς θα μπορούσε να σωθεί η εθνική αυτοκινητοβιομηχανία, το Triumph Lynx δεν τα κατάφερε ποτέ......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα