Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος: Βήμα προς την υλοποίηση;

Ένα σημαντικό έργο που είχε κολλήσει επί χρόνια στα δίχτυα της γραφειοκρατίας, η ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, φαίνεται να παίρνει ξανά τον δρόμο της υλοποίησης.
Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας Περάματος 2021

Ειδικότερα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση πριν από λίγες ημέρες (24 Μαρτίου) στο Υπουργείο Περιβάλλοντος την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπόνησε για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας με το Πέραμα και συγκεκριμένα για το έργο “Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας”.

Η κατάθεση της μελέτης έρχεται σχεδόν 10 χρόνια μετά την τελευταία προκήρυξη του έργου που πραγματοποιήθηκε το 2012 και πέντε χρόνια μετά (2016) από τότε που οι τρεις ενδιαφερόμενες εταιρίες περνούσαν τότε στην επόμενη φάση. Πρώτη φορά μάλιστα που έγινε σχετική μελέτη για το συγκεκριμένο έργο ήταν στις αρχές τις 10ετίας του ’90

Η διαδικασία εξέτασης και έγκρισης της μελέτης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος αλλά και της διαβούλευσης αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες και έτσι η επόμενη φάση για τον διαγωνισμό δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το τελευταίο τρίμηνο 2021.

Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σειρά έχει η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τις εταιρίες-σχήματα που θέλουν να αναλάβουν το έργο ώστε να συνεχιστεί ο διαγωνισμός μέχρι και τη συμβασιοποίηση του έργου.

Να σημειωθεί ότι πως το έργο έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ και ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε χρόνια.

Στην περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνονται αναλυτικά οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχουν τα εξής τμήματα του έργου:

-Το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος
-Η υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως τη νησίδα Άγιος Γεώργιος εκεί όπου λειτουργούσε λοιμοκαθαρτήριο από το 1865 έως και το 1947
-To οδικό τμήμα από τη νησίδα μέχρι τη Σαλαμίνα και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη του νησιού

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε σχετικά: “Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από “40 κύματα”, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.”

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Εντυπωσιάζει αυτό το van το οποίο ενσωματώνει τεχνολογίες υπερταχείας, αμφίδρομης, φωτοβολταϊκής, επαγωγικής αλλά και αγώγιμης φόρτισης!...
Οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι που εντάσσονται στην πρωτοβουλία “Renewable Carbon Initiative” επιταχύνοντας τη μετάβαση από τον ορυκτό στον ανανεώσιμο άνθρακα....
Η Nissan κάνει σημαντικές επενδύσεις στα συστήματα κίνησης για να μειώσει κατανάλωση και ρύπους, με απόδειξη το 3ης γενιάς E-Power....
Ιδού οι πιο κοινές αιτίες που προκαλούν τροχαίο ατύχημα στο δρόμο αλλά και τι πρέπει να κάνουμε για να τις αποφύγουμε και να παραμείνουμε ασφαλείς....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα