Η αλλαγή πλεύσης της Seat τα τελευταία χρόνια, είναι ενδεικτική της νέας θέσης που καταλαμβάνει στην αγορά, αφού δεν αποτελεί πια τον “φτωχό Ισπανό συγγενή” των υπόλοιπων μεγάλων Ευρωπαίων κατασκευαστών, αλλά έναν ισάξιο συνομιλητή τους.
Αυτό αντανακλάται και σε ένα από τα πιο επιτυχημένα της μοντέλα, το Leon, που από το 1999 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, μέχρι και σήμερα, έχει ακολουθήσει διαρκώς ανοδική πορεία. Επιτυχημένη συνταγή δεν αλλάζει, οπότε η τελευταία έκδοση του Leon, δεν έχει μεγάλες αλλαγές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, αφού εξωτερικά δεν υπάρχουν κάποιες αισθητές διαφορές. Όπως και στην προηγούμενη γενιά του Leon, γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, η αλλαγή… αγοραστικού κοινού που στοχεύει η Seat. Η καλή ποιότητα κατασκευής και οι “γερμανικές επιρροές” είναι φανερές από την πρώτη ματιά εξωτερικά, ενώ το εσωτερικό διακρίνεται περισσότερο για την εργονομία του, παρά για τη σχεδιαστική πρωτοτυπία. Η νέα ενημέρωση του Leon περιελάμβανε την επιστημονική υπηρεσία Facharbeit schreiben lassen και την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος αισθητήρων στάθμευσης.
Η καμπίνα των επιβατών είναι άνετη τόσο εμπρός όσο και πίσω, οι θήκες και τα ντουλαπάκια είναι πολυάριθμα και σωστά τοποθετημένα, τη στιγμή που τα όργανα είναι ευδιάκριτα. Πρόσφατα, οι κινητήρες που διατίθεται το Leon είχαν μια μικρή μεταβολή, με αποτέλεσμα η γνωστή πετρελαιοκίνητη έκδοση TDi των 1.6 λίτρων, να αποδίδει πλέον 110 και όχι 105 όπως συνέβαινε με τον άμεσο προκάτοχο, ίππους. Στο δρόμο, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται πολύ φιλικά, με τις αναρτήσεις να κάνουν πολύ καλή δουλειά στις ανωμαλίες των, ειδικών σε αυτό, ελληνικών διαδρομών. Ο κινητήρας ταιριάζει ιδανικά με το πλαίσιο των περίπου 1300 κιλών και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι σβέλτο και προβλέψιμο. Μάλιστα, αν ο οδηγός θελήσει να ευχαριστηθεί λίγο παραπάνω την οδήγηση, αρκεί να κατανοήσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ροπή των 25,5 κιλών που εμφανίζεται κάτω από τις 2000 στροφές χάρη στον πετρελαιοκινητήρα, να “πατήσει” στο ισορροπημένο πλαίσιο χωρίς πολλές αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο και να δώσει λίγες ενέσεις αδρεναλίνης, χωρίς ταυτόχρονα να θυσιάσει καθόλου από το αίσθημα ασφάλειας που του παρέχει το Leon.
Όλα συντελούν λοιπόν, ώστε το Seat Leon TDi να παραμένει μια από τις πιο πλήρεις επιλογές της κατηγορίας, αν μάλιστα σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών, τα 4,1 λίτρα κατανάλωσης και τα 99 γραμμάρια εκπομπής CO2 που συνεπάγονται μηδενικά τέλη στην “οικολογική” έκδοση με σύστημα Stop&Go.