Δοκιμή Peugeot 308 1.6 BlueHDi MY16

Η Peugeot είναι εδώ και προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση στην ιδιαιτέρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, κοιτάζοντας στα μάτια τον δυνατό συναγωνισμό!

Βρείτε μας στο

Μπορεί τον τελευταίο καιρό η ευρωπαϊκή αγορά να βρίσκεται σε φάση ανακατατάξεων, όμως ορισμένα δεδομένα έχουν παραμείνει αναλλοίωτα. Ένα από αυτά είναι η πρωτεύουσα σημασία που έχει η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, στην οποία η Peugeot επανήλθε δυναμικά με το 5θυρο 308, αφού συνεχίζει να «οικειοποιείται» το 1/3 των πωλήσεων αυτοκινήτων ανά την Ευρώπη.

Ατού για τη συνολική αναβάθμιση που βιώνουμε για τους Γάλλους τον τελευταίο καιρό αποτελούν οι νέες, βραβευμένες εκδόσεις κινητήρων βενζίνης Puretech και πετρελαίου Blue HDi, που συνδυάζουν σε βέλτιστο βαθμό καλύτερες επιδόσεις με μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης, χάρη σε τεχνολογία τελευταίας γενιάς. Μεγαλύτερη οικονομία, βελτίωση της συνολικής ποιότητας και οδική συμπεριφορά αντάξια της φήμης των αυτοκινήτων του Group PSA είναι ο κοινός παρονομαστής και στο Peugeot 308. Ο Ghostwriter klausur μελετά κινητήρες ντίζελ και συμπεριλαμβάνει αυτό το μοντέλο στην πτυχιακή του εργασία, προκειμένου να αναλύσει τη λειτουργία του κινητήρα παραδειγματικά.

Η έκδοση που γνωρίσαμε ήταν η πετρελαιοκίνητη 1.6 Blue HDi με τον κινητήρα να είναι προδιαγραφών Euro 6 και βελτιώσεις που οδήγησαν στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 4% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, φτάνοντας στην έκδοση που οδηγήσαμε με το χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο (διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο) και το σύστημα Start&Stop την απόδοση των 82 γραμμαρίων/χιλιόμετρο, ενώ παράλληλα η κατανάλωση βρίσκεται, σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, στα 3,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα!


Αντίθετα με την πορεία της εκπομπής ρύπων, η απόδοση του κινητήρα αυξήθηκε φτάνοντας τους 120 ίππους τη στιγμή που η ροπή του ξεπερνά τα 30 χιλιογραμμόμετρα. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κατασκευής γίνονται φανερά στον δρόμο, αφού στην πόλη το 308 δεν κουράζει, ενώ εκτός αυτής ξεδιπλώνει τα πλεονεκτήματά του χάρη στις καλές επιδόσεις αλλά και την οδική συμπεριφορά, που βρίσκεται στα γνωστά, υψηλά, γαλλικά επίπεδα.

Οι αναρτήσεις αποσβένουν τις ανωμαλίες του δρόμου, η καλή ηχομόνωση βοηθά ώστε οι θόρυβοι να μένουν εκτός καμπίνας ανεξάρτητα από την ταχύτητα που δείχνει ο ανανεωμένος – με τα όργανα μάλιστα τοποθετημένα με… ψαγμένο τρόπο – πίνακας οργάνων, ενώ το μικρό σε μέγεθος, αλλά απόλυτο σε απόδοση τιμόνι κάνει το 308 πιο απόλυτο και ευθύβολο, μετατρέποντας την οδήγηση σε διασκέδαση, αν το επιθυμεί ο οδηγός.

Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό κυριαρχεί η καλή ποιότητα υλικών και τα καθίσματα είναι άνετα, ενώ η θέση οδήγησης είναι πρακτική, με καλή ορατότητα στον δρόμο και τους διακόπτες τοποθετημένους έτσι ώστε να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού, με την οθόνη αφής 9,7 ιντσών να βρίσκεται στο επίκεντρο.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr