Η Nissan είναι μία εταιρεία που αποδεδειγμένα έχει το βλέμμα της στραμμένο στο μέλλον. Το δείχνουν αυτό τα μοντέλα της και οι κατά καιρούς δημιουργίες της σε διάφορους τεχνολογικούς τομείς.
Πυρήνας αυτής της φιλοσοφίας είναι τα “ανήσυχα” μυαλά των ανθρώπων της, ιδιαίτερα των ερευνητών. Νεαρά άτομα, θέτουν προκλήσεις καθημερινά, κυνηγώντας τα όνειρά τους και λύνοντας προβλήματα. Με γνώμονα τη βασική αρχή της Nissan «Τολμήστε να κάνετε ό, τι δεν κάνουν οι άλλοι», οι νέοι ερευνητές της αυτοκινητοβιομηχανίας υπερβαίνουν τα εσκαμμένα στην αναζήτησή τους, προκειμένου να δώσουν λύσεις σε περίπλοκα προβλήματα. Με έδρα το Nissan Research Center, εργάζονται σε θέσεις αιχμής, για την ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών που θα χρησιμοποιηθούν στα αυριανά αυτοκίνητα.
Το Ερευνητικό Κέντρο της Nissan
Το Ερευνητικό Κέντρο της Nissan βρίσκεται σε δύο τοποθεσίες, στο Νομό Kanagawa. Τα παλαιότερα από τα δύο κτίρια χρονολογούνται από το 1958, γεγονός που δείχνει από πότε η Nissan επενδύει στο R & D (Έρευνα & Ανάπτυξη). Είναι η αφετηρία μιας μεγάλης τεχνολογικής ανάπτυξης για την Nissan, παρέχοντας λύσεις που θα αποδειχθούν απαραίτητες, σε βάθος δεκαετίας, στο μέλλον. Ο βασικός στόχος για όσους εμπλέκονται σε αυτό τον τομέα, είναι να αναπτύξουν προηγμένες τεχνολογίες που οδηγούν σε πρακτικές εφαρμογές για την Nissan. Αυτό περιλαμβάνει τον εντοπισμό των τάσεων και την ανάλυση των μελλοντικών αναγκών.
Η διαδικασία μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις τομείς :
1. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης προς την ουδετερότητα του άνθρακα
2. Ανάπτυξη υπηρεσιών κινητικότητας για δημιουργία νέων αξιών
3. Επέκταση της χρήσης AI (Τεχνητής Νοημοσύνης) εκτός των αυτοκινήτων και στην παραγωγή
4. Καινοτομία τεχνολογιών παραγωγής για οχήματα του μέλλοντος
Το ερευνητικό κέντρο χρησιμεύει ως πυξίδα για την Nissan. Είναι ένα σημείο συνάντησης για τους ερευνητές που δεσμεύονται από την ίδια αντίληψη για να αλλάξουν τον κόσμο, μέσω τεχνολογιών νέας αξίας.
Τρισδιάστατη Εκτύπωση: Moe Mekata (εργάζεται 3 χρόνια στην Nissan)
Η Moe Mekata είναι ερευνήτρια τρισδιάστατων υλικών εκτύπωσης. Από τα πανεπιστημιακά της χρόνια, η Moe ενδιαφέρεται για την τεχνολογία παραγωγής. Αποφάσισε να ενταχθεί στην Nissan, παρά σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους, επειδή η παραγωγή αυτοκινήτων περιλαμβάνει μια ποικιλία διαδικασιών κατασκευής.
H Moe λέει ότι “η κατασκευή μεταλλικών εξαρτημάτων με τρισδιάστατους εκτυπωτές αλλάζει τον κόσμο της κατασκευής αυτοκινήτων. Αυτό συμβαίνει επειδή οι εκτυπωτές 3D μπορούν να παράγουν μέρη οποιουδήποτε σχήματος χωρίς καλούπι. Αυτό μας επιτρέπει να μειώσουμε το βάρος χρησιμοποιώντας ένα τρισδιάστατο δομικό μοντέλο και για την ολοκλήρωση εξαρτημάτων. Επιπλέον, οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές μας επιτρέπουν να διαφοροποιήσουμε την αντοχή ενός εξαρτήματος ή των υλικών του (όπως αλουμίνιο ή σίδερο) ανάλογα με το ίδιο το εξάρτημα ή την απαιτούμενη απόδοσή του. Είναι ένα όνειρο! Σύντομα θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε συγκεκριμένα ανταλλακτικά όπως ζητήθηκαν από τους μηχανικούς.”
Το υλικό που χρησιμοποιείται σε αυτό το είδος τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι μεταλλική σκόνη. Οι κόκκοι που συνθέτουν τη σκόνη συσσωρεύονται, συντήκονται σε πολλαπλές στρώσεις και σχηματίζονται σε ένα κομμάτι. Σε αντίθεση με την παραγωγή των συμβατικών εξαρτημάτων (που απαιτεί χύτευση, κοπή και συγκόλληση), αυτή η μέθοδος μειώνει τα απόβλητα. Η έρευνα της Moe επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της μεταλλικής σκόνης που χρησιμοποιείται στη διαδικασία. Μία από τις προκλήσεις που θα οδηγήσουν στην εμπορική εκμετάλλευση είναι η βελτίωση της ποιότητας της σκόνης, διατηρώντας παράλληλα το κόστος χαμηλό.
Οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές έχουν κερδίσει την προσοχή όχι μόνο για την αποτελεσματικότητά τους, αλλά και για τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας παραγωγής. Παράλληλα, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των προσπαθειών της Nissan για επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Τα τρισδιάστατα τυπωμένα εξαρτήματα μπορούν να κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) ελαφρύτερα και έτσι να αυξήσουν την εμβέλεια οδήγησης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή τα EVs τείνουν να είναι βαρύτερα λόγω των μπαταριών που φέρουν. Με την ενοποίηση της διαδικασίας δημιουργίας ανταλλακτικών, η οποία προηγουμένως βασιζόταν σε μια μέθοδο πολλαπλών σταδίων, οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές βελτιστοποιούν το σχήμα του εξαρτήματος σε ένα μόνο βήμα, μειώνοντας τα απορρίμματα.
ΠΗΓΗ: Δελτίο Τύπου