Η Toyota παρουσίασε και επισήμως, για πρώτη φορά στην ιστορία της SUV το οποίο φέρει την θρυλική πλέον ονομασία Corolla. Και όταν μιλάμε για Corolla μιλάμε για το παγκόσμιο best seller. Επομένως, οι Ιάπωνες έκριναν πως ήρθε η ώρα η ονομασία αυτή να τοποθετηθεί και σε SUV και να… πάρει τα και τα ευρωπαϊκά βουνά (είχε ήδη παρουσιαστεί και για την αγορά της Ιαπωνίας, ενώ θα έχει και αμερικάνικη έκδοση). Με το Toyota Corolla Cross ολοκληρώνεται έτσι η οικογένεια των μοντέλων Corolla μετά τα hatchback, Touring Sports και Sedan.
Βασισμένο στη φιλοσοφία TNGA της Toyota, το Corolla Cross διαθέτει τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην πλατφόρμα GA-C, οι οποίες προσφέρουν οφέλη στην σχεδίαση, το πλαίσιο, την τεχνολογία και τη δυναμική οδήγησης του οχήματος.
Το Toyota Corolla Cross έχει μήκος 4.460 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.620 χλστ. και μεταξόνιο 2.640 χλστ. Διαστάσεις που το τοποθετούν ανάμεσα στο Toyota C-HR και το RAV4 και στην καρδιά της άκρως ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής κατηγορίας των C-SUV.
Το Toyota Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota παγκοσμίως που επωφελείται από το νέο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης 5ης γενιάς της Toyota, πλήρως υβριδικό FWD (μπροστά) ή AWD-i (έξυπνη τετρακίνηση) βασίζεται στον προκάτοχό του και πλέον προσφέρει περισσότερη ροπή, περισσότερη ηλεκτρική ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση.
Στον τομέα της μετάδοσης, η μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού έχει ανασχεδιαστεί μαζί με νέα συστήματα λίπανσης και διανομής λιπαντικού που χρησιμοποιούν λάδι χαμηλού ιξώδους. Αυτό συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης και της ισχύος χάρη στις μειωμένες ηλεκτρικές και μηχανικές απώλειες. Διαθέτοντας τις τελευταίες εξελίξεις στις μπαταρίες Li-ion, το νέο σύστημα μπαταριών είναι πιο ισχυρό και 40% ελαφρύτερο από πριν, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα της Toyota.
Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης 2.0 λίτρων που χρησιμοποιείται στην δικίνητη έκδοση παράγει 197 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα. Η έκδοση AWD-i διαθέτει έναν πρόσθετο, ισχυρό ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει 30,6 kW (42 PS). Ο πίσω κινητήρας εμπλέκεται αυτόματα για καλύτερο κράτημα, σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενώ σύμφωνα με την Toyota οι επιδόσεις των δύο εκδόσεων θα είναι ίδιες.
Στο εσωτερικό του το ολοκαίνουργιο Corolla Cross επωφελείται από ένα αναβαθμισμένο HMI (Human Machine Interface), με ολοκαίνουργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων πολλαπλών διαμορφώσεων 12,3 ιντσών και μια κεντρική οθόνη πολυμέσων 10,5 ιντσών. Φυσικά, το Corolla Cross είναι εξοπλισμένο με το T-Mate, το οποίο συνδυάζει το πακέτο Toyota Safety Sense τελευταίας γενιάς με τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης που κάνουν την ζωή του οδηγού πιο εύκολη και όλων των επιβατών ασφαλέστερη.
Οι παραδόσεις του νέου Toyota Corolla Cross θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2022.