Προς ένα βιώσιμο εξηλεκτρισμένο μέλλον, η Toyota φουλάρει σιγά-σιγά τις μηχανές της με τους Ιάπωνες να δηλώνουν έτοιμοι να μειώσουν δραστικά το ανθρακικό τους αποτύπωμα τα επόμενα χρόνια, εφόσον το επιτρέψουν και οι συνθήκες.
Διαβάστε επίσης: Το νέο Toyota Hilux ακόμη πιο επιβλητικό από την Wald
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Toyota η ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων θα επιτευχθεί με την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού της γκάμας τους αλλά και με την προσφορά μια ευρείας γκάμας αποδοτικών συστημάτων κίνησης με βάση τα θερμικά μοτέρ.
Σε γενικές γραμμές το στρατηγικό πλάνο της Toyota αναφέρει την παρουσίαση περισσότερων μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων τα επόμενα χρόνια, με την αρχή να γίνεται φυσικά με το bZ4Χ. Μέχρι και το 2030 οι Ιάπωνες αναμένουν τουλάχιστον τις μισές ευρωπαϊκές πωλήσεις τους να αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη Δ. Ευρώπη, με το ποσοστό αυτό να αλλάζει προς τα πάνω, εφόσον υπάρχει και η ανάλογη ζήτηση από το κοινό.
“Μετά το 2030 περιμένουμε να δούμε ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση για οχήματα μηδενικών ρύπων και η Toyota θα είναι έτοιμη για να πετύχει 100% μείωση CO2 σε όλα τα οχήματα της στη Δυτική Ευρώπη έως το 2035, υποθέτοντας ότι υπάρχει επάρκεια σε υποδομές φόρτισης αλλά και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, σε συνδυασμό με την απαραίτητη κάλυψη της παροχής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.”, δήλωσε σχετικά με τη στρατηγική της ιαπωνικής εταιρείας ο Matt Harrison, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ευρώπης.
Οι Ιάπωνες έκαναν λόγο και για την εμπορική διάθεση της νέας τεχνολογίας μπαταρίας υδριδίου νικελίου που έχει χαμηλότερο κόστος παραγωγής έναντι εκείνης που αντικαθιστά στα υβριδικά της μοντέλα αλλά και τη διπλάσια χωρητικότητα. Η Toyota εκτιμά ότι θα καταφέρει να μειώσει το κόστος το μπαταριών ανά όχημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατά 50%, το δεύτερο μισό της δεκαετίας, χωρίς παράλληλα να υπάρξει συμβιβασμός στην προσφερόμενη αυτονομία. Αναφορά έγινε και στις μπαταρίες ιόντων λιθίου στέρεου τύπου (Solid State) με την εφαρμογή της πολυαναμενόμενης τεχνολογίας να ξεκινά αρχικά από τα υβριδικά μοντέλα των Ιαπώνων πριν βρει εφαρμογή και στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Διαβάστε επίσης: Όταν τα Toyota Starlet ήταν πισωκίνητα!
“Ενώ η Toyota έχει δεσμευτεί να παράγει και να διαθέσει εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους πελάτες της, ο μόνος τρόπος να μειωθούν οι εκπομπές CO2 παγκοσμίως είναι να αξιοποιήσουμε κάθε τεχνολογία που έχουμε στη διάθεση μας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, των plug-in ηλεκτρικών, των αμιγώς ηλεκτρικών και των υδρογονοκίνητων ηλεκτρικών οχημάτων, με τις αναλογίες (σ.σ. στις πωλήσεις) για το καθένα να βελτιστοποιούνται ώστε να γίνεται η ιδανικότερη χρήση των περιορισμών που θέτουν οι υποδομές και οι απαιτήσεις των πελατών σε κάθε περιοχή…”, δήλωσε μεταξύ άλλων ο Gill Pratt, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας της Toyota, ο οποίος έκανε λόγο και για την περιορισμένη παροχή μπαταριών σε συνδυασμό με την απόδοση τους που εξακολουθεί να βελτιώνεται.
Με τη διάθεση έως και 1,07 εκατ. αυτοκινήτων, η Toyota Ευρώπης εκτιμά ότι θα κλείσει τη χρονιά με νέο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη για το 2021, το οποίο αναμένεται να σπάσει το 2022 ανεβάζοντας εκ νέου τις πωλήσεις της στα 1,23 εκατ. μοντέλα με τη «συνεισφορά» και των νέων bZ4X, Aygo X και Corolla Cross.