Renault Clio Williams: Ο “στριφτερός” Γάλλος που έγραψε ιστορία (+video)

Απόδειξη ότι η έννοια "fun to drive" είναι υπαρκτή και στα προσθιοκίνητα. Ώρα να θυμηθούμε το Renault Clio Williams, η αλλιώς... τον "στριφτερό" Γάλλο!
Renault Clio Williams

Για πολλούς λάτρεις της γαλλικής εταιρείας έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα στην ιστορία της. Το Renault Clio Williams παραμένει μέχρι σήμερα ευσεβής πόθος για κάθε γνήσιο “petrolhead” και ανά τακτά χρονικά διαστήματα ένα από τα λίγα αντίτυπα που κυκλοφόρησαν αλλάζει χέρια έναντι κάποιου αξιοσέβαστου ποσού, όπως για παράδειγμα αυτό που θα δείτε πατώντας εδώ.

Renault 5 Turbo 3: Ο σύγχρονος “απόγονος” ενός θρύλου

Αυτή τη φορά θα δούμε ένα εκπληκτικό αφιέρωμα στον “στριφτερό” Γάλλο από το κανάλι του “Davide Cironi”. Πριν από αυτό, όμως, ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα το συγκεκριμένο μοντέλο. Η παραγωγή του Renault Clio Williams ξεκίνησε το 1993 και περιορίστηκε στα μόλις 3.800 αντίτυπα, όλα βαμμένα με το εικονιζόμενο χρώμα με κωδικό «449 Sports Blue» και χρυσές ζάντες της Speedline.

Αφορμή για τη δημιουργία του ήταν η νίκης της Renault-Williams στο πρωτάθλημα του 1992, τόσο σε πρωτάθλημα κατασκευαστών, όσο και οδηγών με τον Nigel Mansell. Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε ολοκληρωτικά από το τμήμα Renault Sport και χρησιμοποιήθηκε ταυτόχρονα ως homologation special για το Group A.

Πέρα από την ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, το Renault Clio Williams φέρει βελτιώσεις και σε άλλους τομείς από την Renault Sport, όπως για παράδειγμα την ανάρτηση και το υποπλαίσιο. Βέβαια, τεράστια έμφαση δόθηκε στην ολική μεταμόρφωση του ήδη υπάρχοντος κινητήρα με την κωδική ονομασία 16S. Ο εν λόγω κινητήρας υπερκυβίστηκε από τα 1.800 στα 1.998 κ.εκ., απέκτησε νέο στροφαλοφόρο άξονα και εισαγωγή-εξαγωγή. Επιπλέον, τοποθετήθηκε άλλη κυλινδροκεφαλή, με 16 βαλβίδες που έπαιρναν κίνηση από πιο «άγριους» εκκεντροφόρους. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων.

Το αποτέλεσμα ήταν 147 ίπποι και 175 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., που επέτρεπαν επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δλ. για το αμάξωμα βάρους μόλις 990 κιλών και τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα.

ΥΓ.: Το video είναι στην ιταλική γλώσσα, αλλά είναι διαθέσιμοι αγγλικοί υπότιτλοι!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ευτυχώς ο τροχονόμος δεν τραυματίστηκε σοβαρά! Δείτε το video που κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας στην Αττική Οδό......
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Η γαλλική εταιρεία παρουσίασε στην έκθεση επαγγελματικών "Solutrans 2025" το νέο ελαφρύ επαγγελματικό της van που προσεγγίζει εκ νέου την αποδοτικότητα....
Η τετρακίνηση και τα "αργά" είναι δύο συστήματα που ακούμε συχνά. Πάμε να δούμε τα οφέλη τους με τον πλέον απλουστευμένο τρόπο!...
Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει