Η μυρωδιά που αναδύει το εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου είναι συχνά μια παραμελημένη αλλά εξαιρετικά σημαντική λεπτομέρεια για τις σχέσεις του ιδιοκτήτη με το αυτοκίνητο του και στη Nissan αυτό φαίνεται να το γνωρίζουν καλά. ΓΙ’ αυτό άλλωστε έχουν στις τάξεις τους τον Ιάπωνα Ryunosuke Ino υπεύθυνο για τον έλεγχο του αρώματος των νέων οχημάτων.
Ο Ino ελέγχει επίσης τα συστήματα κλιματισμού του αυτοκινήτου και πώς οι μυρωδιές του οχήματος μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου. Έχει το προσωνύμιο “η μύτη της Nissan” και φροντίζει να διασφαλιστεί η βέλτιστη δυνατή ατμόσφαιρα για τους επιβάτες στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου των Ιαπώνων.
Ο Ino εργάζεται στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan στην Ιαπωνία εδώ και 20 χρόνια, ως τεχνικός εμπειρογνώμονας στο τμήμα Ποιότητας Εσωτερικού Αέρα Οχημάτων και ηγείται μιας ομάδας επιφορτισμένης με την ανάλυση και την έγκριση υλικών που
χρησιμοποιούνται στα οχήματα της ιαπωνικής εταιρείας.
“Η οσμή είναι ένας σημαντικός παράγοντας για μια ευχάριστη εμπειρία στο αυτοκίνητο και η Nissan είναι πολύ ευαίσθητη με αυτό. Συνήθως, οι επιβάτες μυρίζουν το πιο κοντινό πράγμα με βάση το πού βρίσκονται μέσα σε ένα αυτοκίνητο, επομένως είναι σημαντικό να έχουμε εμπειρία από όλα τα καθίσματα.”, αναφέρει σχετικά ο Ino.
Η έρευνα δείχνει ότι η ανθρώπινη όσφρηση είναι εκπληκτικά ισχυρή και μπορεί να
αναγνωρίσει εκατοντάδες χιλιάδες διαφορετικές μυρωδιές. Οι μυρωδιές ταξιδεύουν
μέσω των οδών του οσφρητικού νευρώνα του σώματος στα κέντρα του εγκεφάλου
εστιάζοντας στη μνήμη και τα συναισθήματα, όπως ο τροχιακός μετωπιαίος φλοιός, η αμυγδαλή και ο ιππόκαμπος. Γι’ αυτό η μυρωδιά του αυτοκινήτου μπορεί να
προκαλέσει έντονες αναμνήσεις, ευχάριστες ή δυσάρεστες.
Μελέτες δείχνουν επίσης ότι οι άνθρωποι βασίζονται περισσότερο στα μάτια τους, αλλά μπορούν να αντιληφθούν τεράστιους αριθμούς διαφορετικών μυρωδιών που μπορούν και αυτές να αφήσουν μια μόνιμη εντύπωση. Για τον Ino δεν είναι μόνο κρίσιμη η πρώτη εντύπωση, αλλά το πώς αντιλαμβανόμαστε τις μυρωδιές μέσα στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Διαβάστε επίσης: Nissan Juke Kiiro: Νέα έκδοση για την Gotham City
“Προσπαθώ να το εντοπίσω και να το αξιολογήσω από την οπτική γωνία του χρήστη του οχήματος, όπως όταν ανοίγω το ντουλαπάκι του συνοδηγού ή τον καθρέφτη του αλεξήλιου. Τοποθετώ τον κορμό και το κεφάλι μου όπως θα έκαναν οι επιβάτες για να κερδίσω ακριβή εντύπωση.”, λέει ο Ino αναφορικά με τον τρόπου που πραγματοποιεί την αξιολόγηση το.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αξιολόγησης της πτητικής οργανικής ένωσης (VOC) στην καμπίνα ενός οχήματος, η οποία συνήθως λαμβάνει χώρα σε τρεις ημέρες, ο Ino και η ομάδα ειδικών της όσφρησης μυρίζουν τα προσκέφαλα, τα ταμπλό, τους καθρέπτες, τα ντουλαπάκια, τα αλεξήλια, τα καθίσματα, τις οροφές, τις ποτηροθήκες, τις μοκέτες και οποιοδήποτε συστατικό με μετρήσιμο άρωμα.
Οι έλεγχοι γίνονται συνήθως μέσα σε τρία έως πέντε λεπτά για να διασφαλιστεί η
σωστή αξιολόγηση πριν η μύτη προσαρμοστεί στην εσωτερική μυρωδιά. Εάν κάτι δεν πληροί τα πρότυπα, οι έλεγχοι επαναλαμβάνονται για να προσδιοριστεί η αιτία και να ληφθούν τα διορθωτικά μέτρα.
Τα καθίσματα που χρησιμοποιούν τα ίδια υλικά αξιολογούνται μεμονωμένα, καθώς
μπορεί να προέρχονται από διαφορετικούς προμηθευτές με μοναδικές διαδικασίες
παραγωγής. Η ομάδα του Ino στοχεύει να διασφαλίσει ότι όλοι οι επιβάτες
απολαμβάνουν την ευχάριστη ατμόσφαιρα της καμπίνας, επομένως η εργασία
επεκτείνεται και στους προμηθευτές ανταλλακτικών που κατασκευάζουν τα υφάσματα, τις κόλλες και τα πολυμερή που χρησιμοποιούνται στα οχήματα της Nissan.
Η κυκλοφορία του αέρα και η έκθεση στο ηλιακό φως είναι κρίσιμοι παράγοντες που
επηρεάζουν τη μυρωδιά του αυτοκινήτου. Για τον λόγο αυτό, η ομάδα χρησιμοποιεί
μια ειδική περιβαλλοντικά σφραγισμένη αίθουσα δοκιμών, ελεγχόμενη για τη
θερμότητα και την υγρασία, με σύστημα φωτισμού που προσομοιώνει το έντονο
ηλιακό φως.
“Θεωρούμε διάφορες συνθήκες που αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα, όπως μέτριες έως υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, οι οποίες μπορούν να εντείνουν τη μυρωδιά”, δηλώνει η “Μύτη” της Nissan.
Μετά τη διεξαγωγή των ελέγχων, ο Ino παίρνει, στην κυριολεξία, μια φρέσκια ανάσα,
προκειμένου να ομαλοποιήσει την ευαισθησία του σε όλες τις μυρωδιές. Ο Ino αλλά
και κάθε μέλος της ομάδας του, έχουν έναν προσωπικό τρόπο “reset” για τα ρουθούνια τους.
“Ορισμένοι ειδικοί έχουν τον δικό τους τρόπο να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο, όπως να μυρίσουν κόκκους καφέ, για να βαθμονομήσουν την όσφρησή τους. Στην
περίπτωσή μου, «επαναφέρω» τη μύτη μου μυρίζοντας το χέρι μου κοντά στον
αγκώνα μου. Αυτό μου είναι οικείο, επομένως με προετοιμάζει να ανιχνεύσω νέες
μυρωδιές.”, λέει χαρακτηριστικά.
Ο Ino φοράει μια στολή Nissan πλυμένη χωρίς απορρυπαντικό, διασφαλίζοντας ότι οι εντυπώσεις της μυρωδιάς του είναι καθαρές και χωρίς εξωτερική επιρροή.
Γεννημένος στην Yokohama, ο Ino ενδιαφερόταν για τις μυρωδιές από την παιδική του ηλικία, αλλά κέρδισε το “πτυχίο” του στην όσφρηση στους δρόμους της ντόπιας
Chinatown μυρίζοντας τα μπαχαρικά και τα αρώματα των καταστημάτων,
συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού του αγαπημένου σνακ, nikuman (ψωμάκια με κρέας).
H πορεία του στο συγκεκριμένο πεδίο, έδωσε στον Ino μια εκλεπτυσμένη αίσθηση
όσφρησης που χρησιμοποιεί καθημερινά στη δουλειά του, αλλά προσθέτει ότι
εξακολουθεί να λαμβάνει προφυλάξεις, όπως το να μην τρώει φαγητά με έντονες μυρωδιές και σκόρδο πριν από την ημέρα των ελέγχων.
Οι προτιμώμενες μυρωδιές των καταναλωτών διαφέρουν ανά περιοχή, επομένως η
Nissan έχει ομάδες στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη που κάνουν παρόμοιες
δοκιμές. “Τα πρότυπα μυρωδιάς της Nissan έχουν σχεδιαστεί κυρίως από εμένα ως τον παγκόσμιο επικεφαλής στην όσφρηση”, λέει ο Ino τονίζοντας ότι κάθε περιοχή είναι ελαφρώς διαφορετική βάσει των αξιολογήσεων των πελατών και η τοπική επαγγελματική “μύτη” της Nissan παίρνει την τελική απόφαση για την αγορά του.
Ο Ino λέει ότι η ομάδα των ειδικών του στην Ιαπωνία πρέπει να περάσει μια δοκιμή
που περιλαμβάνει αρώματα όπως της καραμέλας ή ακόμα και τους μίσχους
λουλουδιών και επεκτείνεται σε ανεπαίσθητες διαφορές στα εσωτερικά υλικά.
Παράλληλα, η Nissan παρέχει εκπαίδευση για τη βελτιστοποίηση των δεξιοτήτων
ανίχνευσης οσμής της ομάδας.