Το ταξίδι εξηλεκτρισμού για την γκάμα της ιταλικής εταιρείας ξεκίνησε με τα 500 Hybrid και Panda Hybrid και συνεχίστηκε με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό 500. Τώρα, με την αποκάλυψη των 500X και Tipo, τα οποία φέρουν το νέο υβριδικό σύστημα των 48 Volt, η Fiat προσφέρει τουλάχιστον μία έκδοση χαμηλών ρύπων για κάθε της μοντέλο, στο δρόμο προς τη νέα εποχή της κινητικότητας και την ενεργειακής μετάβασης.
Διαβάστε επίσης: Ο όμιλος Stellantis θα φορτίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν κινήσει
Το νέο υβριδικό σύστημα στα 500X Hybrid και Tipo Hybrid είναι αποδοτικό, φιλικό προς το περιβάλλον και προσιτό, προσφέροντας σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης. Βασισμένο στη λογική “Tech it Easy”, είναι εύκολο και πρακτικό στη χρήση, χωρίς υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας.
Το μυστικό της υψηλής απόδοσης είναι ο συνδυασμός της νέας γενιάς του Turbo 4κυλινδρου κινητήρα FireFly χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων – 240Nm ροπής και του 48-Volt ηλεκτροκινητήρα των 15 kW με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.
Χάρη στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία, ο κινητήρας FireFly υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα BSG, ο οποίος προσφέρει αθόρυβη και άμεση εκκίνηση, ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα κίνησης ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας. Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας μπορεί να παραμένει στο ρελαντί σε ποσοστό 47% κατά τον κύκλο WLTP, το υβριδικό σύστημα προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα.
Διαβάστε επίσης – Fiat 500 Iride: Το 500ράκι τώρα και στους δύο τροχούς!
Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, στον αστικό κύκλο η περίοδος που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί με χαμηλό φορτίο μπορεί να φτάσει έως και το 62%. Έτσι το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη ακόμα και σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου. Η Fiat ανακοινώνει κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP στα 4,7 λτ./100 χλμ. για το ήπια υβριδικό Tipo έναντι πέντε λίτρων για τη συμβατική έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου και 5,1 λτ./100 χλμ. για το 500X έναντι 5,4 λτ./100 χλμ. της diesel έκδοσης του μοντέλου της.
Τα οφέλη του υβριδικού 1.5 T4 συνόλου των 48V, είναι σημαντικά και σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα 1.3 T4 (500X) και φτάνουν έως και το -11% σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (κύκλος WLTP).
Η οικονομία καυσίμου και οι χαμηλότερες εκπομπές, συνδυάζονται με αναβαθμισμένες επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,8 δευτερόλεπτα για το Tipo και 9,4 δευτερόλεπτα για το 500X, χάρη και στην άμεση παροχή ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα.
Η απόδοση του θερμικού κινητήρα υποστηρίζεται σε κάθε φάση από τον ηλεκτροκινητήρα, εξαφανίζοντας την υστέρηση του Turbo και προσφέροντας αξεπέραστη απόκριση στο γκάζι. Αντίστοιχα αν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και χρειαστεί άμεση παροχή δύναμης, χάρη στον κινητήρα BSG ο θερμικός κινητήρας εκκινεί χωρίς καθυστέρηση και προσφέρει άμεσα τις υπηρεσίες του.
Τέλος, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον θερμικό κατά τη διάρκεια που αυτός -αλλά και ο καταλύτης- φτάνουν στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου.
Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση
Το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει και τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων, όπως η κίνηση σε δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση ή κατά τη διάρκεια ελιγμών στάθμευσης. Την ίδια στιγμή το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης φορτίζοντας την μπαταρία με ηλεκτρική ενέργεια.
Οι τιμές για τα νέα Fiat 500X Hybrid και Tipo Hybrid, αλλά και η περίοδος που θα λανσαριστούν τα δύο μοντέλα στην ελληνική αγορά αναμένεται να ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.