Ειδικότερα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) διαπίστωσε εκ νέου φοροδιαφυγή σε υψηλό ποσοστό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, για τα οποία ελέγχθηκε αν καταβλήθηκε ο ΦΠΑ. Ένα φαινόμενο από μια μερίδα απατεώνων εμπόρων που φαίνεται να πραγματοποιείται με την ίδια ένταση τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα με τελικό θύμα τον ίδιο τον καταναλωτή, ο οποίος χωρίς να το γνωρίζει, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με το νόμο αλλά και την εφορία.
Διαβάστε επίσης: Τι μας απαντά ο ΣΕΑΑ για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Από τις απαντήσεις των ξένων αρχών που έλαβε το τελωνείο το διάστημα από την 1η Απριλίου έως και την 31η Δεκεμβρίου του 2021 προκύπτει ότι σε ποσοστό 34,2% δεν καταβλήθηκε ο οφειλόμενος ΦΠΑ. Το μέσο πρόστιμο που καταλογίστηκε ανά όχημα ήταν της τάξης των 6.011 ευρώ.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) θέλει να υπενθυμίσει σε αυτό το σημείο ότι οι τελωνειακές παραβάσεις και τα οφειλόμενα πρόστιμα “ακολουθούν” το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι ένας πελάτης αγοράσει ένα αυτοκίνητο για το οποίο ο εισαγωγέας έμπορος μεταχειρισμένων έχει διαπράξει φοροδιαφυγή και λαθρεμπορία στο τελωνείο και αυτό ανακαλυφθεί μεταγενέστερα, το όχημα δεσμεύεται από το κράτος, ωσότου εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα Ford: Πρόθυμοι οι Ευρωπαίοι για προσωπικές θυσίες λόγω κλιματικής αλλαγής
Ο σύνδεσμος επισημαίνει ότι αν τυχόν ο τελωνισμός πραγματοποιήθηκε εικονικά στο όνομα του αγοραστή, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για τον καταναλωτή, καθώς το τελωνείο θα στραφεί μόνον κατά αυτού. Αυτός είναι και ο λόγος που οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την αγορά εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, μια τάση της αγοράς που φαίνεται να παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις και οδηγεί σε όλο και περισσότερες απάτες.