Τέλος στην αναμονή μας βάζει η ιαπωνική εταιρεία προχωρώντας στην επίσημη παρουσίαση του κορυφαίου Toyota GR Corolla. Το νέο hot hatch της ιαπωνικής εταιρείας έρχεται με σκληροπυρηνική εμφάνιση, σύστημα τετρακίνησης, αλλά και 304 ίππους. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά.
Διαβάστε επίσης: Πατέντα της Toyota φέρνει “fake” χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά
Η επίσημη παρουσίαση έλαβε χώρα σε εκδήλωση που είχε προγραμματιστεί στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. μία ημέρα πριν την έναρξη του πρωταθλήματος Formula Drift. Η κορυφαία έκδοση έχει μήκος 4.410 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ. και ύψος 1.455 χλστ. (αυξημένο μετατρόχιο κατά 60 χλστ. μπροστά και κατά 85 χλστ. πίσω), ενώ με τις κατάλληλες επεμβάσεις στο αμάξωμα έχει δημιουργηθεί ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Στο εμπρός τμήμα βλέπουμε νέο προφυλακτήρα με μεγάλες εισαγωγές αέρα και σύστημα αερισμού των φρένων, ενώ και επάνω στο καπό υπάρχουν μαύροι αεραγωγοί. Οι μαύρες ζάντες μεγέθους 18 ιντσών “φιλοξενούν” κόκκινες δαγκάνες και ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 διαστάσεων 235/40 R18. Πέρα από τις ζάντες, όμως, μαύρες λεπτομέρειες υπάρχουν στα καλύμματα των καθρεφτών, στην αεροτομή, αλλά και στην οροφή, η οποία έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα για μείωση του κέντρου βάρους. Η εντυπωσιακή εμφάνιση ολοκληρώνεται με τον μαύρο διαχύτη στο πίσω μέρος και την τριπλή απόληξη της εξάτμισης (δύο στα άκρα και μία κεντρική).
Παρόμοια φιλοσοφία επικρατεί και στο εσωτερικό, εκεί όπου οι πιο “παραδοσιακοί” της αυτοκίνησης θα ενθουσιαστούν με το χειροκίνητο κιβώτιο και το μηχανικό χειρόφρενο, ενώ ακριβώς δίπλα υπάρχει περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Επιπλέον “sportive” στοιχεία αποτελούν τα αλουμινένια πεντάλ, τα καθίσματα με έντονη πλευρική στήριξη και τα λογότυπα “GR” σε αρκετά σημεία της καμπίνας. Ασφαλώς το περιβάλλον είναι και αρκετά σύγχρονο, με την κεντρική οθόνη αφής “Toyota Audio Multimedia system” να έχει μέγεθος 8 ιντσών, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, η οποία εκτός των άλλων φέρει live ενδείξεις θερμοκρασιών και πίεσης turbo.
Πάμε τώρα και στα μηχανικά μέρη, με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα G16E-GTS χωρητικότητας 1,6 λτ. να αποδίδει 304 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 370 Nm ροπής στο εύρος 3.000-5.550 σ.α.λ. Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων (iMT), ενώ το σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR 4WD αποτελεί ένας
ηλεκτρονικός πολύδισκος συμπλέκτης με 3 επιλογές λειτουργίας και κατανομής ροπής. Εννοείται πως δεν γίνεται να μην αναφερθούν στα δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, αλλά και στην διάταξη ανάρτησης με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα. Επιδόσεις για το αμάξωμα των 1.475 κιλών δεν έγιναν γνωστές από την Toyota.
Η διαθεσιμότητα του νέου Toyota GR Corolla στην ευρωπαϊκή αγορά παραμένει άγνωστη για την ώρα, αλλά έγινε γνωστό πως στην Ιαπωνία θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2022.