Στη δημοσίευση των ταξινομήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2022 προχώρησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) με τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα να καταγράφουν μία μικρή μείωση συγκριτικά με το 2021. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, βέβαια, είναι το άνοιγμα της “ψαλίδας” μεταξύ diesel και υβριδικών. Πάμε να δούμε τι συνέβη πιο αναλυτικά.
Ταξινομήσεις: Αυξάνεται συνεχώς η προτίμηση στα SUV στην Ελλάδα
Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου του 2022 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 22.435 νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Στο ίδιο τρίμηνο του 2021 είχαμε 23.439 ταξινομήσεις, με αποτέλεσμα να καταγράφεται μία μείωση της τάξης του 4,3%.
Αναφορικά με τον τύπο καυσίμου, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 το 21,5% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων είχε diesel κινητήρα και το 21,6% ήταν υβριδικά. Δηλαδή είχαν σχεδόν το ίδιο μερίδιο αγοράς. Μέσα στο 2022, όμως, τα diesel μειώθηκαν κατά 6,2% και τα υβριδικά αυξήθηκαν κατά 6,0%. Κάπως έτσι, τα μερίδια αγοράς διαμορφώθηκαν στο 15,3% για τα diesel και 27,6% για τα υβριδικά. Βλέπουμε, λοιπόν, σχεδόν διπλάσιες ταξινομήσεις.
Αύξηση κατά 2,4% κατέγραψαν και τα επαναφορτιζόμενα, ή αλλιώς “πριζάτα”, όπως συχνά αποκαλούνται. Η εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-In υβριδικά. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αύξησαν το ποσοστό τους από το 5,5% του 2021 στο 7,9%. Ασφαλώς, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην μείωση των αυτοκινήτων με αποκλειστική χρήση βενζίνης, τα οποία ωστόσο εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή. Από το μερίδιο αγοράς του 49,1% το 2021, έφτασαν στο 45,3% το 2022, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 3,8%.
Τέλος, φυσικό αέριο και υγραέριο κατέγραψαν στο πρώτο τρίμηνο 0,9% και 3,0% αντίστοιχα.