Πολύ λόγος έγινε τελευταία σχετικά με το αν πρέπει να δοθεί παράταση ή όχι στην κατάργηση νεών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, στην Ε.Ε. με αρκετές χώρες να αντιδρούν. Πλέον έχουμε επίσημη απόφαση, καθώς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο επιβεβαίωσε την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών με θερμικά μοτέρ που δεν θα έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν οι κατασκευαστές καταφέρουν να φτιάξουν θερμικά μοτέρ με μηδενικές εκπομπές CO2 (π.χ. χρησιμοποιώντας υδρογόνο ή e-fuels), τότε θα μπορούν να διατηρήσουν στην ζωή τα θερμικά μοτέρ. Μάλιστα, στην σχετική έκθεση αναφέρεται πως το 2026 θα έχουμε εκ νέου αξιολόγηση των στόχων και της πιθανής ανάγκης αναθεώρησης αυτών.
Συγκεκριμένα: Το Συμβούλιο συμφώνησε να αυξήσει τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα φορτηγά έως το 2030 στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα φορτηγά. Το Συμβούλιο συμφώνησε επίσης να εισαγάγει στόχο μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 100% έως το 2035 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά. Η δυνατότητα των οδηγών να επαναφορτίζουν τα οχήματά τους σε όλα τα κράτη μέλη θα διασφαλιστεί με τη σχετική αναθεώρηση της ανάπτυξης μιας υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFIR).
Το 2026, η Επιτροπή θα αξιολογήσει την πρόοδο που θα έχει σημειωθεί προς την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών κατά 100% και την ανάγκη αναθεώρησης αυτών των στόχων, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις, μεταξύ άλλων όσον αφορά τις plug-in υβριδικές τεχνολογίες και τη σημασία μιας βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης μετάβασης προς μηδενικές εκπομπές.