Η Toyota βρίσκεται ανάμεσα στις εταιρείες που πρωτοστατούν στη χρήση του υδρογόνου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι η δοκιμασμένη τεχνολογία των θερμικών μοτέρ έχει ακόμη πολύ μέλλον και στοχεύουν μόνο στην αλλαγή των ορυκτών καυσίμων με το εναλλακτικό υδρογόνο.
Το πειραματικό Toyota GR Yaris φέρει δοκιμασμένες τεχνολογίες καθώς το μοτέρ που βρίσκεται κάτω από το καπό του είναι το ίδιο με εκείνο που χρησιμοποιείται και στην Corolla Sport που συμμετέχει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Super Taikyu, με τροποποιημένες κεφαλές και τροφοδοσία, κατάλληλα για τη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο. Παράλληλα, τα ρεζερβουάρ για το υδρογόνο αλλά και το κύκλωμα είναι τα ίδια που βλέπουμε και στο ηλεκτρικό Toyota Mirai.
Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι το σύστημα τους, το οποίο εξελίσσεται από το 2017, δεν είναι αυτή τη στιγμή έτοιμο για να μπει στην ευρεία παραγωγή, αλλά η αποτελεσματικότητα έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία στους ιαπωνικούς αγώνες.
Πλέον, πήραν την απόφαση να το φέρουν να αγωνιστεί και επί ευρωπαϊκού εδάφους. Συγκεκριμένα, το ντεμπούτο του GR Yaris H2 θα γίνει αυτό το τριήμερο στο Ypres Rally στο Βέλγιο στο πλαίσιο του WRC. Μάλιστα, το υδρογονοκίνητο Yaris θα οδηγηθεί από τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Juha Kankkunen!
Μένει να δούμε πως θα τα πάει…