Η Alfa Romeo Giulia είναι ένα αυτοκίνητο “σταθμός” στην ιστορία των Ιταλών και, όπως είναι λογικό, δεν χάνουν την ευκαιρία να την χρησιμοποιούν προκειμένου να τιμούν διάφορες επετείους και καταστάσεις. Αυτή τη φορά θα δούμε τρεις ιδιαίτερες και σπάνιες εκδόσεις του μοντέλου.
Giulia “Alfa Romeο Racing – Γιορτάζοντας την επιστροφή στη Formula 1
Με αφορμή την επιστροφή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, η μάρκα δημιούργησε τη συλλεκτική σειρά “Alfa Romeo Racing” η οποία βασιζόταν στην κορυφαία έκδοση Giulia Quadrifoglio. Το μοντέλο είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με την Sauber και εξωτερικά ξεχώριζε από τον, εμπνευσμένο από το μονοθέσιο της ομάδας για εκείνη τη χρονιά, χρωματισμό. Παράλληλα η Giulia “Alfa Romeo Racing” διέθετε μια σειρά ξεχωριστών χαρακτηριστικών, όπως τα αγωνιστικά καθίσματα της Sparco από ανθρακονήματα, το τιμόνι με επένδυση δέρματος και Alcantara, τα τμήματα από ανθρακονήματα, αλλά και το σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovic, το οποίο εκτός από των εντυπωσιακό ήχο, συνέβαλε και στην ελαφρός βελτιωμένη απόδοση του V6 bi-Turbo συνόλου από τους 510 στους 520 ίππους. H “Alfa Romeo Racing” ήταν διαθέσιμη και στη Stelvio, ενώ συνολικά μόλις δέκα μονάδες κατασκευάστηκαν που εξαντλήθηκαν λίγες μόνο ημέρες μετά την αποκάλυψη των αυτοκινήτων στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης του 2019.
Giulia “6C Villa d’ Este” και “GT Junior” – Νοσταλγία και στιλ
Από το 1910 μέχρι σήμερα, η Alfa Romeo έχει δημιουργήσει δεκάδες μοντέλα που έχουν μείνει στην ιστορία, για την αισθητική, την καινοτόμα προσέγγιση και βέβαια τις επιτυχίες που γνώρισαν στους αγώνες. Με έμπνευση από αυτή τη μακρά πορεία, το Centro Stile Alfa Romeo δημιούργησε τις ειδικές εκδόσεις Giulia “6C Villa d’ Este” και “GT Junior”. Η πρώτη τιμά τη μεγάλη επιτυχία της Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupé που κατέκτησε το φημισμένο διαγωνισμό Concorso d’Eleganza di Villa d’Este την άνοιξη του 1949, ενώ η δεύτερη την αξέχαστη GT 1300 Junior, που στην δεκαετή πορεία της, από το 1966 έως το 1976, κατασκευάστηκε σε σχεδόν 100.000 μονάδες. Και στις δύο περιπτώσεις βάση αποτέλεσαν οι εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης (280 ίπποι) και diesel (210 ίπποι), με σημείο αναφορά να αποτελούν το ιδιαίτερο χρώμα του αμαξώματος, βαθύ κόκκινο στην περίπτωση της “6C Villa d’ Este” και κίτρινο-χρυσό στην περίπτωση της “GT Junior”. Μόλις μερικές εκατοντάδες μονάδες και από τις δύο εκδόσεις κατασκευάστηκαν (ήταν διαθέσιμες και με τη Stelvio) με τη διάθεση τους να έχει πλέον ολοκληρωθεί.
Giulia “Speciale Montreal” – Τιμώντας το θρύλο
Στη Διεθνή Έκθεση του Μόντρεαλ το 1967, την προσοχή τράβηξε ένα πολύ ιδιαίτερο πρωτότυπο αυτοκίνητο σχεδιασμένο από τον Marcello Gandini, η επιτυχία του οποίου οδήγησε πολύ σύντομα στη δημιουργία ενός εκ των πλέον φημισμένων μοντέλων της Alfa Romeo, που πήρε το όνομα της Καναδικής πόλης. Για να τιμήσει αυτή την ιδιαίτερη δημιουργία, η Alfa Romeo διέθεσε αποκλειστικά στον Καναδά την ειδική έκδοση Giulia “Speciale Montreal”, η οποία κατασκευάστηκε σε μόλις 15 μονάδες. Εξωτερικά το εμπνευσμένο από την Montreal του 1970 χρώμα, οι κίτρινες δαγκάνες και τα στοιχεία από ανθρακονήματα έκαναν τη διαφορά, ενώ κίνηση στο μοντέλο -που πλέον έχει εξαντληθεί- δίνει ο δίλιτρος Turbo κινητήρας των 280 ίππων που συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης Q4 και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.