Οι εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων παγκοσμίως είναι κατά μέσο όρο 50% υψηλότερες από αυτές που αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποιούν, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).
Ο Luca Bonaccorsi, διευθυντής βιώσιμων οικονομικών στην T&E, δήλωσε: «Για να είναι αποτελεσματικές οι πράσινες επενδύσεις, χρειαζόμαστε ακριβή δεδομένα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρονται ελάχιστα στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς των κατασκευαστών αυτοκινήτων».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζουν τις συνολικές αναφερόμενες εκπομπές τους σε μια σειρά παραγόντων, όπως το μέσο μέγεθος των οχημάτων, τις συνθήκες οδήγησης και τη διάρκεια ζωής των οχημάτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο σύνολό τους έχουν χρησιμοποιήσει επιλεκτικά δεδομένα για να φτάσουν σε χαμηλότερο ποσοστό.
Ο Luca Bonaccorsi πρόσθεσε: «Σύμφωνα με επίσημες αποκαλύψεις, ένα ευρώ που επενδύεται σε μια εταιρεία αυτοκινήτων χρηματοδοτεί ουσιαστικά την ίδια ποσότητα άνθρακα με ένα ευρώ σε μια εταιρεία πετρελαίου. Αυτό θα πρέπει να είναι μια κλήση αφύπνισης για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο. Οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων που θέλουν να αποφύγουν μια βόμβα άνθρακα θα πρέπει να αρχίσουν να εγκαταλείπουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεχίζουν να πουλούν ρυπογόνα αυτοκίνητα».
Αξίζει να σημειώσω εδώ πως τα δεδομένα αυτά αλλάζουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κληθούν να προσεγγίζουν περισσότερο την πραγματικότητα, δίνοντας στη δημοσιότητα υπαρκτά αποτελέσματα.
Έτσι μέσα στο 2023 αναμένεται να γίνει υποχρεωτική η γνωστοποίηση των εκπομπών ρύπων καθ’ όλη τη διάρκεια προσδόκιμης ζωής του αυτοκινήτου, καταγράφοντας σε μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα των εκπομπών ρύπων.