Η Nissan έλαβε το 19ο τρόπαιό της από τον θεσμό Wards, ο οποίος αναγνωρίζει τους κορυφαίους κινητήρες αυτοκινήτων ετησίως, από το 1995. Φέτος, ο κινητήρας Variable Compression Turbo 1,5 λίτρων του Nissan X-Trail, προστέθηκε στη λίστα Wards με τους «10 Καλύτερους Κινητήρες & Συστήματα Πρόωσης».
Τεχνικό: Τι είναι η σχέση συμπίεσης και πως υπολογίζεται
Για το 2022, η κριτική επιτροπή του Wards δοκίμασε μία ομάδα 29 νέων και βελτιωμένων κινητήρων, τόσο σε ρυθμούς καθημερινότητας όσο και σε απαιτητικά ταξίδια. Στα κριτήρια αξιολόγησης συμπεριέλαβε τα εξής: ιπποδύναμη, ροπή, θόρυβο, οικονομία καυσίμου, συγκριτικές προδιαγραφές και εφαρμογές νέας τεχνολογίας.
«Αυτό που κάνει το VC-Turbo μέσα σε αυτό το μοτέρ είναι αξιοσημείωτο και καινοτόμο. Μάλιστα, αυτός ο κινητήρας εμπνέει λέξεις που δεν έχουν ειπωθεί ποτέ στην ίδια πρόταση. 3κύλινδρος κινητήρας, ομαλός, εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία στο ρελαντί, ευχάριστος στην οδήγηση, στην κίνηση, ή στον αυτοκινητόδρομο», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι κριτές του θεσμού.
Από την πλευρά του, ο Yorihisa Tsuchiya, Επικεφαλής Μηχανικός της Nissan, παρέλαβε το βραβείο και στη συνέχεια δήλωσε:
«Αυτός ο κινητήρας είναι το επιστέγασμα πολλών δεκαετιών δουλειάς και είμαι περήφανος που λαμβάνω αυτό το βραβείο από το Wards. Ελπίζουμε ότι ο VC-Turbo θα κάνει την οδήγηση ακόμα καλύτερη για τους πελάτες μας, σε πολλές αγορές, σε όλο τον κόσμο».
Το ιαπωνικό SUV είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τον υπερτροφοδοτούμενο, μεταβλητού λόγου συμπίεσης κινητήρα των 1,5 λίτρων. Με ισχύ 163 ίππων και 300 Nm ροπής, η έκδοση αυτή προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους δύο τροχούς. Επιπλέον, το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic.
Όταν ο οδηγός κινείται οικονομικά, το μοτέρ μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου. Παράλληλα, σε περιπτώσεις που υπάρχει μεγαλύτερη απαίτηση σε ισχύ, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο. Πρόκειται για μία συνεχή μεταβολή, ανάλογα με τις ανάγκες, εντός του εύρους από 8:1 (για υψηλό φορτίο) έως 14:1 (για χαμηλό φορτίο).
Επιπλέον, το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι επίσης εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία 12 Volt, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την παραγωγή CO2.
Τέλος, το σύστημα παρέχει υποβοήθηση ροπής και κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου.