Abarth: 15 χρόνια ζωής για τον “πασπαρτού” κινητήρα T-Jet

Με ένδοξη ιστορία στις πίστες αλλά και στους δρόμους ο κινητήρας T-Jet αποτελεί την κινητήριο δύναμη όλων των σύγχρονων Abarth και γιορτάζει φέτος τα 15α γενέθλια του.
Κινητήρας Abarth T-Jet 2021 15 χρόνια

Ο κινητήρας FIRE (Fully Integrated Robotised Egnine), αποτέλεσε μια επανάσταση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο κινητήριο σύνολο που σχεδιάστηκε ώστε η κατασκευή του να γίνεται εξολοκλήρου από ρομπότ. Βασισμένος στον κινητήρα FIRE, η Fiat, το 2006 παρουσίασε την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, με κυβισμό 1.368 κ.εκ. και το διακριτικό T-Jet.

Διαβάστε επίσης – Abarth F595: Νέος “σκορπιός” με τεχνολογία από Formula 4 (+video)

Αυτό έκανε την ιταλική εταιρία μια από τις πρώτες εταιρείες που στήριξαν τη φιλοσοφία του downsizing (μικροί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες έναντι μεγαλύτερης χωρητικότητας ατμοσφαιρικών συνόλων), μια νέα τότε στρατηγική, η οποία πολύ σύντομα ακολουθήθηκε από σχεδόν όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η υψηλή απόδοση, οι συμπαγείς διαστάσεις και η δυνατότητα του να δεχθεί μια σειρά εξαρτημάτων βελτίωσης, εξ’ αρχής κατέστησαν τον T-Jet τον ιδανικό υποψήφιο για την αναβίωση του ονόματος 500 Abarth, κάτι που τελικά έγινε πραγματικότητα το 2008. Αρχικά η ιπποδύναμη άγγιζε τους 135 ίππους, όμως η αντοχή και οι δυνατότητες εξέλιξης του συνόλου, επέτρεψαν στους μηχανικούς της Abarth να επιτύχουν ιπποδυνάμεις που αγγίζουν ακόμα και τους 200 ίππους, χωρίς κανένα συμβιβασμό στην αντοχή του συνόλου.

Η δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, η εφαρμογή περιφερειακών εξαρτημάτων κορυφαίας ποιότητας, όπως τα Turbo των IHI και Garett (ανάλογα με την έκδοση), τα φίλτρα αέρος της BMC και τα συστήματα εξαγωγής της Akrapovič ή το “in-house” Record Monza της Abarth, έδιναν τη δυνατότητα ο κινητήρας T-Jet να λειτουργεί στο όριο του, ακόμα και σε αγώνες χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

Η φήμη που απέκτησε το σύνολο από θεσμούς όπως το ενιαίο Abarth Trofeo, οδήγησε στην επιλογή του T-Jet της Abarth από το Ιταλικό Πρωτάθλημα της Formula 4 το 2014 και ένα χρόνο αργότερο και από τον αντίστοιχο Γερμανικό θεσμό. Για την περίσταση, η απόδοση του συνόλου έχει περιοριστεί στους 160 ίππους, επίπεδο που βρίσκεται ακριβώς στο όριο που ορίζουν οι κανονισμοί.

Ήδη στα 8 χρόνια θητείας του στην Formula 4, ο κινητήρας έχει αποδείξει για ακόμα μια φορά τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, την αξιοπιστία, αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης που απαιτεί, με τους νεαρούς οδηγούς -μεταξύ των οποίων και ο Έλληνας Τζώρτζης Μαρκογιάννης- να απολαμβάνουν την απόδοση και τον ήχο του συνόλου.

Αντίθετα με την Formula 4, στις εκδόσεις παραγωγής, το σύνολο έφτασε έως και τους 190 ίππους του εντυπωσιακού 695 Biposto, ενώ σήμερα η γκάμα των σειρών 595 και 695 εφοδιάζεται με κινητήρες T-Jet απόδοσης από 140 έως και 180 ίππους που πληρούν στο σύνολο τους τις νέες προδιαγραφές Euro 6D-Final.

Συμπληρώνοντας τη φετινή χρονιά 15 χρόνια ζωής, ο κινητήρας T-Jet κατάφερε να εξελιχθεί σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, αποτελώντας παράλληλα ένα από τα ελάχιστα δείγμα κινητήρων με τόσο έντονη και διαχρονική δράση στους δρόμους, αλλά και στις πίστες αγώνων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γυρνάς το κλειδί στον διακόπτη της μίζας και μέσα σε ελάχιστο χρόνο ο κινητήρας αρχίζει να λειτουργεί. Ας δούμε τι συμβαίνει μέσα σε αυτό το...
Ψηφίστηκε αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2026 στην Ελλάδα! Δείτε την ενδιαφέρουσα έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνηση και αυτόματο κιβώτιο......
Διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης, ως υβριδικό, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό! Αυτό είναι το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα......
Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....
Δείτε το επίσημο trailer του 4ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....

Ίσως ο πιο εμβληματικός κινητήρα της Audi είναι ο πεντακύλινδρος που παρουσίασε για πρώτη φορά το 1976, στο Audi 100 δεύτερης γενιάς, ο οποίος συνδύαζε...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Suzuki V-Strom 800 ταξινομήσεις Νοέμβριος 2025 Ελλάδα

Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας: Οι 10 μοτοσικλέτες που “σάρωσαν” τον Νοέμβριο

BMW M App 2025

BMW: Νέες εφαρμογές ειδικά για οδηγούς BMW M – Τι προσφέρουν

Μετρό Θεσσαλονίκης

24ωρη λειτουργία και για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Αναλυτικό πρόγραμμα