Η AC Cars ανήκει στις ιστορικές, μικρές και ανεξάρτητες «βιοτεχνίες» αυτοκινήτων, του είδους που προσδιόρισε το προφίλ της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδόν για έναν ολόκληρο αιώνα.
Το ότι η AC (Auto Carriers Ltd όπως ήταν η πλήρης ονομασία της όταν ιδρύθηκε, το 1901) θα ακολουθούσε τη μοίρα δεκάδων άλλων εργοστασίων του κλάδου, ήταν αναπότρεπτο: Διαρκή οικονομικά προβλήματα, πτωχεύσεις, αναστάσεις, πωλήσεις κ.ο.κ. Ίσως, μάλιστα, η AC να είχε ξεχαστεί εντελώς εάν δεν είχε υπάρξει η φοβερή και τρομερή AC Cobra, ένα από τα πιο συναρπαστικά ανοιχτά, διθέσια σπόρτστερ όλων των εποχών.
Χρειάστηκε βεβαίως να μεσολαβήσει ο Αμερικανός οδηγός αγώνων και σχεδιαστής αυτοκινήτων Carroll Shelby, ο οποίος, με το πάθος του για ωμή ιπποδύναμη, οραματίστηκε και κατασκεύασε την περιβόητη Cobra. Έστω κι έτσι όμως, η AC επιβεβαίωσε τη φήμη της ως διαπρεπής κατασκευάστρια σπορτίφ αυτοκινήτων.
Ένα από αυτά ήταν η AC Aceca, ένα κουπέ μεγάλου τουρισμού, που κατασκευαζόταν κατά το διάστημα 1954-1963. Η παραγωγή σταμάτησε στον αριθμό 321 – εξ ου και η σπανιότητα της Aceca, ενός μοντέλου που υπήρξε μόλις το δεύτερο στην ιστορία σε σχήμα πρώιμου χάτσμπακ, καθώς εν μέρει αντέγραψε την Aston Martin DB2/4 του 1953.
Επ’ αυτού πάντως, οι περισσότεροι τείνουν να πιστεύουν ότι οι σχεδιαστές της AC απλώς «δανείστηκαν» ιδέες από τον οίκο Pininfarina και την ανεπανάληπτη Ferrari Barchetta. Εν πάση περιπτώσει, η AC Aceca ήταν εφοδιασμένη με έναν δίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, κατασκευής είτε της AC είτε της Bristol. Η απόδοση κυμαινόταν μεταξύ 90 και 125 ίππων και η οδηγική εμπειρία ήταν εθιστική, καθώς η Aceca είχε κατανομή μαζών 50/50, ήταν πανάλαφρη λόγω πλαισίου αλλά και του, κατά το πλείστον, αλουμινένιου αμαξώματος. Με άλλα λόγια, η Aceca φτιάχτηκε για να μείνει αξέχαστη – ακόμη και ξεχασμένη.