AC Aceca: Σπάνιο, καθαρόαιμο, ήθελε να είναι… Ferrari!

H AC Aceca υπήρξε ένα πρωτοποριακό, ιδιαίτερο και σπάνιο χειροποίητο βρετανικό κουπέ. Ωστόσο, οι ομοιότητές της με Ferrari και Aston Martin μετριάζουν τη γοητεία της

Βρείτε μας στο

Η AC Cars ανήκει στις ιστορικές, μικρές και ανεξάρτητες «βιοτεχνίες» αυτοκινήτων, του είδους που προσδιόρισε το προφίλ της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδόν για έναν ολόκληρο αιώνα.

Το ότι η AC (Auto Carriers Ltd όπως ήταν η πλήρης ονομασία της όταν ιδρύθηκε, το 1901) θα ακολουθούσε τη μοίρα δεκάδων άλλων εργοστασίων του κλάδου, ήταν αναπότρεπτο: Διαρκή οικονομικά προβλήματα, πτωχεύσεις, αναστάσεις, πωλήσεις κ.ο.κ. Ίσως, μάλιστα, η AC να είχε ξεχαστεί εντελώς εάν δεν είχε υπάρξει η φοβερή και τρομερή AC Cobra, ένα από τα πιο συναρπαστικά ανοιχτά, διθέσια σπόρτστερ όλων των εποχών.

Χρειάστηκε βεβαίως να μεσολαβήσει ο Αμερικανός οδηγός αγώνων και σχεδιαστής αυτοκινήτων Carroll Shelby, ο οποίος, με το πάθος του για ωμή ιπποδύναμη, οραματίστηκε και κατασκεύασε την περιβόητη Cobra. Έστω κι έτσι όμως, η AC επιβεβαίωσε τη φήμη της ως διαπρεπής κατασκευάστρια σπορτίφ αυτοκινήτων.

Ένα από αυτά ήταν η AC Aceca, ένα κουπέ μεγάλου τουρισμού, που κατασκευαζόταν κατά το διάστημα 1954-1963. Η παραγωγή σταμάτησε στον αριθμό 321 – εξ ου και η σπανιότητα της Aceca, ενός μοντέλου που υπήρξε μόλις το δεύτερο στην ιστορία σε σχήμα πρώιμου χάτσμπακ, καθώς εν μέρει αντέγραψε την Aston Martin DB2/4 του 1953.

Επ’ αυτού πάντως, οι περισσότεροι τείνουν να πιστεύουν ότι οι σχεδιαστές της AC απλώς «δανείστηκαν» ιδέες από τον οίκο Pininfarina και την ανεπανάληπτη Ferrari Barchetta. Εν πάση περιπτώσει, η AC Aceca ήταν εφοδιασμένη με έναν δίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, κατασκευής είτε της AC είτε της Bristol. Η απόδοση κυμαινόταν μεταξύ 90 και 125 ίππων και η οδηγική εμπειρία ήταν εθιστική, καθώς η Aceca είχε κατανομή μαζών 50/50, ήταν πανάλαφρη λόγω πλαισίου αλλά και του, κατά το πλείστον, αλουμινένιου αμαξώματος. Με άλλα λόγια, η Aceca φτιάχτηκε για να μείνει αξέχαστη – ακόμη και ξεχασμένη.

mm
Δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ηλεκτρονικά ΜΜΕ από το 1990. Συνεργάτης της εκπομπής Traction από το πρώτο επεισόδιο, ομοίως και του Traction Magazine. Σπούδασε φιλοσοφία και ψυχολογία. Συγγραφέας των βιβλίων «Ayrton Senna A Deus I & II» και «Senna, Το πνεύμα της ταχύτητας». Στο ατύχημα του Niki Lauda ήταν 9 ετών.

E-mail: vtsakiroglou@traction.gr