Οι Βαυαροί είναι πολύ σίγουροι για τη συγκίνηση που θα προσφέρει στον οδηγό της η νέα BMW M4 CS κατά τη δυναμική οδήγηση δίνοντας ως διαπιστευτήριο τον χρόνο των επτά λεπτών και 22 δευτερολέπτων που πέτυχε το νέο τους δημιούργημα στα 20,8 χιλιόμετρα στην Πράσινη Κόλαση του Nurburgring.
Διαβάστε επίσης – BMW Group: Μετρήσεις εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες
Εκτός από τις ρυθμίσεις στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις, σημαντική συνεισφορά στον παραπάνω χρόνο έχει φυσικά και ο τρίλιτρος υπετροφοδοτούμενος bi-turbo κινητήρας των 550 ίππων με τη μέγιστη τιμή της ισχύος να κάνει την εμφάνισή της στις 6.250 σ.α.λ. Το εν σειρά εξαλύκινδρο μοτέρ αποδίδει παράλληλα 650 Nm ροπής, διαθέσιμα σταθερά από τις 2.750 έως και τις 5.950 σ.α.λ. και προσφέρει επιδόσεις supercar στο coupe που κατασκευάζεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις της M4 στο Dingolfing.
Η νέα M4 CS επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ για τα 200 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται μόλις 11,1 δευτερόλεπτα. Η εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) από 80 στα 120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 2,6 δευτερόλεπτα με 4η σχέση και σε 3,3 δεύτερα με 5η σχέση, ενώ η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης -η οποία προσφέρεται στάνταρ με το M Driver’s Package- περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Στην τελική ευθεία η εξέλιξη της νέας BMW X3
Η παροχή ισχύος συνοδεύεται από ένα “συναρπαστικό”, κατά τα λεγόμενα των Βαυαρών, soundtrack που παράγεται από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενες πεταλούδες, μειωμένου βάρους σιλανσιέ από τιτάνιο και – ως είθισται για μοντέλο M – δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένα σε μαύρο ματ χρώμα. Φυσικά η κίνηση φτάνει και στους τέσσερεις τροχούς μέσω αυτόματου M Steptronic κιβωτίου οχτώ (8) σχέσεων.
Το σύστημα 4κίνησης είναι ρυθμισμένο να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential που βρίσκεται στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική αίσθηση M κατά την επιτάχυνση ή την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές.
Επιπλέον, το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD, στην οποία η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M4 CS διαθέτουν επίσης ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης. Οι ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης σκόπιμα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα.
Η ειδική έκδοση εφοδιάζεται στάνταρ με φρένα M Compound σε συνδυασμό με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα, αλλά και με μπάρα θόλων μπροστά. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M4 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M (19 και 20 ιντσών στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα) σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με ματ φινίρισμα Gold Bronze ή Black. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 275/35 μπροστά και 285/30 πίσω.
Για τη μείωση του βάρους η BMW M χρησιμοποίησε εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η ελαφριά οροφή από carbon αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα φέρνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου πιο κοντά στο δρόμο με αποτέλεσμα την βελτιωμένη ευελιξία και δυναμική στις στροφές. Το καπό, το εμπρός splitter, οι εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, ο πίσω διαχύτης και η πίσω αεροτομή τύπου Gurney κατασκευάζονται επίσης από CFRP.
Η προσήλωση στην αρχή της έξυπνης σχεδίασης που στόχο έχει τη μείωση του βάρους είναι εμφανής και στο εσωτερικό. Πραγματικά, για λόγους μείωσης του βάρους μέσα στο cockpit, η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και τα στοιχεία επένδυσης κατασκευάζονται επίσης από CFRP.
Η ειδική έκδοση διατίθεται επίσης στάνταρ με μπάκετ καθίσματα M Carbon, στα οποία χρησιμοποιείται πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία των μαξιλαριών της έδρας και της πλάτης, στα εντυπωσιακά κοψίματα των πλαϊνών στηριγμάτων καθώς και κάτω από τα προσκέφαλα.
Επιπρόσθετα, το σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M4 CS είναι πάνω από τέσσερα κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη χρήση ενός πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο. Συνολικά, τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται πετυχαίνουν εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M4 Competition Coupé με M xDrive.
Δείτε τον γύρο της νέας BMW M4 CS στο Nurburgring, στο video που ακολουθεί.