Αυτό είναι το πιο… έντονα κοινωνικό – λαογραφικό σπορ

Αναρωτιέμαι αν μπορεί να υπάρξει στις ημέρες μας άλλο τόσο έντονα κοινωνικό - λαογραφικό σπορ όσο τα ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Κι αυτό γιατί είναι πλέον η μόνη μορφή αγώνων που μπαίνει στις ενδοχώρες και μας μεταφέρει καθημερινές σκηνές από τη ζωή των ανθρώπων που διαβιούν σε αυτές.

Κάτι που δεν μπορούμε να συναντήσουμε σε αγώνες πίστας, γιατί εκεί έχουμε συντεταγμένους θεατές, εν είδει θεάτρου ή κινηματογράφου. Βλέπεις πολύχρωμο πλήθος, αλλά δεν το ζεις σε ώρα κοινωνικής δράσης. Δεν βλέπεις τις συνήθειές του, το πώς τρώνε, πού δουλεύουν, πώς διασκεδάζουν…

Τα ράλι, ακόμα και στη σημερινή συρρικνωμένη μορφή τους, αυτό το προσφέρουν απόλυτα!

Κρατήσαμε αυτή την εικόνα από το ράλι Χιλής, που για πρώτη φορά μπήκε στο καλεντάρι του WRC. Ένας αυτόχθων αγρότης ή κτηνοτρόφος, στο νότιο μέρος της χώρας, όπου και διεξήχθη ο αγώνας με κέντρο την πόλη Concepcion, χρησιμοποιεί ένα μέρος μιας Ειδικής Διαδρομής ώρες πριν περάσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, πηγαίνοντας προφανώς στα χωράφια ή τις στάνες του με μία βοϊδάμαξα. Μία εικόνα που για να βρούμε παρόμοια εμείς εδώ, στην πολιτισμένη Δύση, πρέπει να ανατρέξουμε σε βιβλία των δεκαετιών του πολέμου…

Ανατρέχοντας στην εγκυκλοπαιδική προσέγγιση, διαβάζουμε ότι το σημαντικότερο μέσο μεταφοράς στη νεότερη εποχή ήταν η άμαξα, την οποία έσερναν ζώα, βόδια, άλογα, μουλάρια ή γάιδαροι. Οι άμαξες αυτές ήταν είτε δίτροχες είτε τετράτροχες.

Στα – ελληνικά – χωριά ήταν το μοναδικό μέσο για μεταφορές ανθρώπων, εμπορευμάτων ή διαφόρων αντικειμένων. Η βοϊδάμαξα ή «αραμπάς», όπως συνηθίζουμε να την αποκαλούμε στη χώρα μας, ήταν δίτροχη ή αργότερα και τετράτροχη.

Διέθετε ξύλινους συμπαγείς τροχούς και σιδερένια ενισχυτική στεφάνη, ή – πιο μετά – σιδερένιους τροχούς για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Όταν η βιομηχανική επανάσταση έφερε στην εύκολη χρήση νέα εξελιγμένα εξαρτήματα στους τροχούς αυτούς τοποθετήθηκαν ρουλεμάν, και κάπως έτσι έγινε πιο ανθρώπινη η ζωή των αγωγιατών, αλλά και εκείνη των ζωντανών που κουβάλαγαν αγόγγυστα τεράστια φορτία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με τον πρώτο αγώνα του κυπέλλου Trofeo Lancia, η ιταλική εταιρεία επέστρεψε και επίσημα στους αγώνες με τη συμμετοχή της στο θρυλικό ράλι Targa Florio....
Ο Κώστας Στεφανής γράφει για την "τελευταία Κυρία" Lancia Delta HF Integrale Evoluzione σε ένα κείμενο που πρέπει να διαβάσετε....
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας Over55 ανέβηκαν οι Νίκος Παυλίδης- Allan Harryman στο Rally delle Marche....
Το 51ο Διεθνές Ράλλυ ΦΙΛΠΑ πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και η Hyundai Ελλάς υποστήριξε την διοργάνωση με την παροχή οχημάτων Tucson και Santa Fe....
Η On Sale Rally Team και το πλήρωμά της, Γιώργος Κεχαγιάς-Χρήστος Κουζιώνης, ολοκλήρωσαν την πορεία τους στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος...
Οι Γιώργος Κεχαγιάς-Χρήστος Κουζιώνης, πρόσφεραν άπλετο θέαμα με το Skoda Fabia Rally2 evo στους θεατές που παρακολούθησαν την υπερειδική στην Πλατεία Νερού....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα