Σε λίγες ημέρες, η BMW αναμένεται να παρουσιάσει στην Έκθεση Φρανκφούρτης την 3η γενιά της BMW X6. Παράλληλα, θα παρουσιάσει μια ειδική έκδοση του Sports Activity Coupé, που θα διαθέτει βαφή με νανοδομή σε χρώμα Vantablack VBx2. H BMW Vantablack X6 θα είναι μία και μοναδική, ενώ συνιστά και την αρχή της συνεργασίας μεταξύ των BMW και Surrey Nanosystems.
Η τεχνική βαφής Vantablack έχει εφευρεθεί από την Surrey Nanosystems και αλλάζει τον τρόπο που προσλαμβάνουμε μια εικόνα μπροστά μας. Ο σχεδιασμός της εμπρός μάσκας Iconic Glow σε σχήμα νεφρού, ή τα εντυπωσιακά εμπρός και πίσω φώτα της BMW Vantablack X6, προσφέρουν μια διαφορετική και ασυνήθιστη οπτική. Όπως εξηγεί η BMW, μια επιφάνεια που υπόκειται σε χρωματισμό Vantablack, χάνει τα χαρακτηριστικά που την καθορίζουν στο ανθρώπινο μάτι, με αποτέλεσμα τα αντικείμενα να φαίνονται δισδιάστατα. Με αυτόν τον τρόπο, το μυαλό ερμηνεύει την εικόνα που βλέπει σαν να κοιτάζει σε μια τρύπα ή ακόμη και στο κενό.
Αυτό ίσως να φαίνεται αταίριαστο με ένα αυτοκίνητο, του οποίου τα χαρακτηριστικά πρέπει να είμαι εμφανή. Έτσι, η BMW Vantablack X6 έχει την επικάλυψη VBx2, η οποία χρησιμοποιείται σε αρχιτεκτονικές και επιστημονικές εφαρμογές. Η επίστρωση μπορεί να ψεκαστεί στο αμάξωμα, έχοντας συνολική ανάκλαση (THR) 1%, που πρακτικά μεταφράζεται σε πολύ πυκνό μαύρο χρώμα, το λεγόμενο και “super black”. Από τη στιγμή που υπάρχει μικρό ποσοστό ανάκλασης από κάθε γωνία, σώματα που έχουν αυτό το χρώμα χάνουν την τρισδιάστατη εικόνα τους.
Αυτός είναι και ο λόγος που το Vantablack θεωρείται ως το πιο… μαύρο των μαύρων, ή το “blackest black”. Vantablack είναι ακρωνύμιο των λέξεων Vertically Aligned Nano TubeArray και ουσιαστικά είναι μια μήτρα κατασκευασμένη από άνθρακα. Κάθε νανοσωλήνας άνθρακα έχει μήκος 14-50 μικρομέτρων και διάμετρο 20 νανομέτρων, είναι δηλαδή περίπου 5000 φορές πιο λεπτός από μια τρίχα μαλλιών. Αυτό έχει ως συνέπεια, 1 δισεκατομμύριο νανοσωλήνες άνθρακα να χωρούν σε ένα τετραγωνικό εκατοστό. Έτσι, το φως που πέφτει στην επιφάνεια αυτή, απορροφάται σχεδόν ολοκληρωτικά και δεν αντανακλάται οπότε, μετατρέπεται σε θερμότητα.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε αρχικά στην αεροδιαστημική, για θερμοκρασίες από 430 βαθμούς Κελσίου και άνω. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως η πρώτη γενιά του Vantablack που παρουσιάστηκε το 2014 από την Surrey Nanosystems, είχε τη δυνατότητα απορρόφησης του 99,965% του φωτός.
Η παρουσίαση της BMW X6 Vantablack θα γίνει, μαζί με εκείνη της 3ης γενιάς του μοντέλου, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12-22 Σεπτεμβρίου).