AIR: Ανεξάρτητος οργανισμός μετρά ρύπους σε πραγματικές συνθήκες

Μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση στις εκπομπές ρύπων ενός αυτοκινήτου θέλει να δώσει η συμμαχία AIR μέσω των ανεξάρτητων μετρήσεων που πραγματοποιεί σε πραγματικές συνθήκες.

Βρείτε μας στο
AIR οργανισμός εκπομπές ρύπων


Οι προδιαγραφές Euro 6 και το νέο και σαφώς πιο αυστηρό πρότυπο μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων WLTP είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση για τη μείωση των ρύπων. Σύμφωνα όμως με το ανεξάρτητο οργανισμό AIR οι μετρήσεις για τους εκπεμπόμενους ρύπους δεν θα πρέπει να γίνονται μόνο από τους κατασκευαστές αλλά και από ανεξάρτητα κέντρα ελέγχου σε πραγματικές συνθήκες.

Το όνομα του ανεξάρτητου οργανισμού-συμμαχίας, που φιλοδοξεί να γίνει για τις εκπομπές ρύπων κάτι ανάλογο με αυτό που είναι ο NCAP για τις δοκιμές πρόσκρουσης, παραπέμπει στον αέρα. Ωστόσο πρόκειται για αρχικά που προέρχονται από τις λέξεις “Allow Independent Road”-Testing (Επιτρέψετε τις Ανεξάρτητες Δοκιμές) με στόχο μια πιο ολοκληρωμένη ενημέρωση του κοινού για τους ρύπους που εκπέμπει ένα μοντέλο σε πραγματικές συνθήκες αλλά και τον έλεγχο των κατασκευαστών για την αποφυγή σκανδάλων τύπου “Dieselgate”. Εκτός από εκπομπές CO2 ο ανεξάρτητος οργανισμός πραγματοποιεί μετρήσεις και για οξείδια του αζώτου (NOx).

Στη διαδικασία δοκιμής των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE), οι εκπομπές ρύπων μετρώνται με φορητά συστήματα μέτρησης των εκπομπών (Portable Emissions Measurement Systems-PEMS). Οι ερευνητές πραγματοποιούν τις δοκιμές τους με βάση το ευρωπαϊκό πρωτόκολλο τυποποίησης CWA 17379. Το εν λόγω πρωτόκολλο πήρε έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις τον περασμένο Ιανουάριο και είναι αποδεκτό σε όλη την Ευρώπη.

Η μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε κέντρο δοκιμών που θέλει να εισχωρήσει στη συμμαχία, για τη συλλογή δεδομένων από το εκάστοτε μοντέλο. Για την “πιστοποίηση” της μέτρησης απαιτούνται δεδομένα από τουλάχιστον δύο ίδια μοντέλα τα οποία, τα οποία έχουν αγοραστεί και δεν έχουν παραχωρηθεί από έναν κατασκευαστή. Τα εν λόγω μοντέλα θα πρέπει να κάνουν τις δοκιμές τουλάχιστον τρεις φορές και να καταγραφούν τα δεδομένα τουλάχιστον από πέντε διαδρομές των 10 χιλιομέτρων με την καθεμιά να απαιτεί περίπου 20 λεπτά για την ολοκλήρωση της. Όλα τα παραπάνω φυσικά πάντα με τους περιορισμούς και τις ελευθερίες που δίνονται μέσα από το πρωτόκολλο τυποποίησης.

Στην ιστοσελίδα του ο οργανισμός έχει δημοσιεύσει ήδη δεκάδες αποτελέσματα από τις δοκιμές που έχει πραγματοποιήσει. Εφόσον το μοντέλο του έχει δοκιμαστεί, ο επισκέπτης μπορεί πολύ εύκολα να διαπιστώσει πόσο ρυπαίνει το περιβάλλον με το σύστημα αξιολόγησης της AIR να βαθμολογεί με πέντε γράμματα με το πρώτο “Α” να αντιστοιχεί στην καλύτερη επίδοση και το τελευταίο “Ε” στη χειρότερη, για τις εκπομπές CO2 γενικά αλλά και τις εκπομπές NOx σε αστικό περιβάλλον. Μάλιστα στις σχετικές λίστες που έχει δημιουργήσει σημειώνει και τα μοντέλα που δεν έχουν ολοκληρώσει πλήρως τις δοκιμές.

Βρείτε και εσείς το δικό σας μοντέλο στην ιστοσελίδα του οργανισμού αλλά και εκείνο που ίσως σας ενδιαφέρει να αγοράσετε και δείτε την αξιολόγηση του από τον AIR αλλά και πώς συγκρίνεται με άλλα μοντέλα της κατηγορίας του.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr