Συγκεκριμένα και σύμφωνα με άρθρο του Reuters που επικαλείται σχετικό έγγραφο, η Ευρωπαίκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει ακόμη πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων έως και το τέλος της νέας 10ετίας.
Η νέα πρόταση που αναμένεται να κάνει ακόμη πιο δύσκολη τη μετάβαση από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα θέλει τα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται να εκπέμπουν ρύπους χαμηλότερους έως και 50% σε σχέση με τα ρύπους του 2021. Αυτό το νούμερο βρίσκεται κατά 12,5% πιο ψηλά (ή χαμηλά αν προτιμάτε) σε σχέση με τη μείωση 37,5% στις εκπομπές που έχουν προτείνει οι κατασκευαστές γι αυτή την περίοδο και σε σχέση με τις εκπομπές του 2021.
Σύμφωνα με το Automotive News που κάνει αναφορά στη συγκεκριμένη είδηση εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρνήθηκε να σχολιάσει σε σχετική ερώτηση, ενώ ο πανίσχυρος σύνδεσμος των Γερμανών Κατασκευαστών (VDA) δήλωσε σε γερμανική εφημερίδα ότι θα αντισταθεί σθεναρά στην περίπτωση που μια τέτοια πρόταση “πέσει στο τραπέζι”.
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής επιτροπής αναμένεται να κάνει την εμφάνιση της ως προσχέδιο την ερχόμενη εβδομάδα και να βάζει ως νέο στόχο τη μείωση των καυσαερίων που συνεισφέρουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Ο στόχος αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 40% και αυτές οι 15 επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες αναμένεται να δημιουργήσουν ακόμη περισσότερα προβλήματα ανάμεσα στους κατασκευαστές.
Αν τελικά περάσει αυτή η απόφαση και οι προδιαγραφές ρύπων γίνουν ακόμη πιο αυστηρές δεν αποκλείεται να δούμε πολύ μεγάλες αλλαγές στο χώρο των τεσσάρων τροχών και σε επίπεδο κατασκευαστών.