Την 1η Μαρτίου 2005 ξεκίνησε η λειτουργία του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία με τη μαζική παραγωγή της πέμπτης γενιάς της BMW Σειράς 3 Sedan. Η ανέγερσή του είχε ανακοινωθεί τέσσερα χρόνια νωρίτερα, τον Ιούλιο του 2001, μετά από μια εκτενή διαδικασία επιλογής ανάμεσα σε περισσότερες από 250 υποψήφιες τοποθεσίες.
Δείτε επίσης: Αγορά BMW και MINI τώρα με μείωση έως 8.000 ευρώ – Μέχρι πότε ισχύει
Έκτοτε, έχουν κατασκευαστεί εκεί περίπου 3,75 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το εργοστάσιο επεκτείνεται και αναβαθμίζεται συνεχώς. Το BMW Group έχει επενδύσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 5 δισ. ευρώ στις εγκαταστάσεις και σκοπεύει να συνεχίσει να αξιοποιεί την ευελιξία του εργοστασίου στο μέλλον.
Το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία κατασκευάζει σήμερα τέσσερα μοντέλα με τρεις διαφορετικούς τύπους κίνησης από δύο διαφορετικές μάρκες, όλα στην ίδια γραμμή παραγωγής: τις BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 Active Tourer (με την plug-in υβριδική έκδοση) και BMW Σειρά 2 Gran Coupé, καθώς και το MINI Countryman, σε αμιγώς ηλεκτρική αλλά και συμβατική έκδοση. Στο στάδιο σχεδιασμού της μονάδας, η παραγωγή προγραμματίζονταν να φτάσει τις 650 μονάδες ημερησίως. Σήμερα, 20 χρόνια μετά, η δυναμικότητα έχει διπλασιαστεί, φτάνοντας τις 1.300 μονάδες την ημέρα. Από το 2005, έχουν πραγματοποιηθεί 20 διαφορετικά λανσαρίσματα προϊόντων BMW και MINI που παράγονται στη Λειψία.
Πρωτοπόρος στην ηλεκτρική κινητικότητα
Μια απόφαση σταθμός για το εργοστάσιο της Λειψίας ήταν να κατασκευαστεί εκεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, καθιστώντας «γενέτειρα» της ηλεκτροκίνησης στο BMW Group. Από το 2013 έως το 2022, περισσότερα από 250.000 αμιγώς ηλεκτρικές BMW i3 κατασκευάστηκαν εκεί. Η χρήση αμαξωμάτων από ανθρακονήματα αποτέλεσε παγκόσμια πρωτιά στη μαζική παραγωγή. Το 2014, ακολούθησε η BMW i8, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του BMW Group, με βραβευμένη, φουτουριστική σχεδίαση και προηγμένες τεχνολογίες, που το κατέστησαν εμβληματικό στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων. Με την παραγωγή 20.500 μονάδων, συμπεριλαμβανομένου του μοντέλου BMW i8 roadster που λανσαρίστηκε το 2018, ο κύκλος αυτός έκλεισε το 2020.
Σημαντικός εργοδότης στην περιοχή
Με περίπου 6.800 υπαλλήλους της BMW και πάνω από 11.000 εργαζόμενους στην περιοχή, το εργοστάσιο του BMW Group έχει σημαντική συμβολή στην τοπική οικονομία και είναι ένας από τους κύριους εργοδότες της περιοχής. Όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του, απασχολούσε γύρω στους 2.600 υπαλλήλους της BMW, με προοπτικές για περίπου 5.500 θέσεις εργασίας μεσοπρόθεσμα.
Το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία – Βασικά ορόσημα:
2001 – Η Λειψία επιλέγεται ως η τοποθεσία για την ανέγερση του νέου εργοστασίου.
2002 – Το σχέδιο τηςZaha Hadid επιλέγεται για το κεντρικό κτίριο. Γίνεται η τελετή θεμελίωσης.
2003 – Τίθεται ο θεμέλιος λίθος για το κεντρικό κτίριο, και αργότερα μέσα στη χρονιά γιορτάζεται η αποπεράτωσή του.
2005 – Ξεκινά η μαζική παραγωγή με την BMW Σειρά 3. Εγκαινιάζεται το εργοστάσιο της Λειψίας. Το κεντρικό κτίριο κερδίζει το Γερμανικό Βραβείο Αρχιτεκτονικής.
2007 – Ξεκινά η παραγωγή της τρίθυρης BMW Σειράς 1 και της BMW Σειράς 1 Coupé.
2009 – Η Λειψία παράγει το 500,000ό αυτοκίνητό της. Ξεκινά η παραγωγή της πρώτης γενιάς της BMW X1. Το τμήμα πρεσών ενσωματώνει την πρώτη σερβομηχανική πρέσα υψηλής ταχύτητας παγκοσμίως.
2011 – Το εργοστάσιο της Λειψίας παραδίδει την 1.000.000ή BMW.
2013 – Τέσσερις ανεμογεννήτριες τίθενται σε λειτουργία. Ξεκινά η παραγωγή της BMW i3. Για πρώτη φορά σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούνται ανθρακονήματα στην παραγωγή.
2014 – Ξεκινά η παραγωγή της BMW i8. Το εργοστάσιο στη Λειψία επεκτείνεται για να υποστηρίξει την παραγωγή της BMW Σειρά 2 Active Tourer, της πρώτης BMW με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Παράλληλα, το τμήμα πρεσών αναβαθμίζεται.
2016 – Το εργοστάσιο της Λειψίας παραδίδει την 2.000.000ή BMW.
2018 – Το εργοστάσιο αναβαθμίζεται.
2021 – Το εργοστάσιο της Λειψίας παραδίδει την 3,000,000ή BMW. Ξεκινά η παραγωγή μονάδων μπαταρίας (modules).
2022 – Η BMW i3 καταργείται σταδιακά.
2023 – Ξεκινά η παραγωγή του MINI Countryman.
2024 – Ξεκινά η παραγωγή τριών μοντέλων: πρόκειται για το ηλεκτρικό MINI Countryman, την 4η γενιά BMW Σειρά 1 και τη 2η γενιά BMW Σειρά 2 Gran Coupé. Εισάγονται νυχτερινές βάρδιες στη γραμμή συναρμολόγησης.