Ο 1ος και αήττητος κατασκευαστής στην F1 δεν έχει επίσημο τίτλο!

Η Alfa Romeo έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομα της με το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας των 4 τροχών με μεγάλη πρωταγωνίστρια την αήττητη 158/159 Alfetta.
Alfa Romeo 158 Alfetta 1950

Alfa Romeo 158 “Alfetta” – Η 1η και αήττητη της Formula 1
Η Alfa Romeo 158/159 Alfetta (“μικρή Alfa” στα ιταλικά) παραμένει έως και σήμερα ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά μονοθέσια της Formula 1. Με αυτή, το όνομα της οποίας προέρχεται από τον κυβισμό του μοτέρ και τους κυλίνδρους του (1,5 λίτρα, 8 κύλινδροι) η Alfa Romeo έχτισε τον δικό της θρύλο στο κορυφαίο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας κερδίζοντας όχι μόνο την πρώτη αλλά και τη δεύτερη σεζόν στην ιστορία της F1, το 1950 και 1951.

Στην παρθενική σεζόν της F1 και έχοντας στο τιμόνι τους θρύλους Giuseppe “Nino” Farina και Juan Manuel Fangio, η Alfa Romeo 158 (η 159 ήταν η εξέλιξη της την επόμενη χρονιά) κέρδισε με τον πλέον εμφατικό τρόπο σε κάθε αγώνα που έλαβε μέρος, στους έξι από τους οχτώ αγώνες του πρωταθλήματος, με το ποσοστό επιτυχίας της να φτάνει στο άψογο 100%.

Μάλιστα στον πρώτο αγώνα της ιστορίας της F1, στο Silverstone της Αγγλίας, το βάθρο βάφτηκε στα κόκκινα με τους πιλότους της 158 Alfetta να καταλαμβάνουν όλες τις θέσεις, με το μονοθέσιο να έχει παράλληλα στο “τσεπάκι” του την pole position αλλά και τον ταχύτερο γύρο.

Στο τέλος της χρονιάς ο Farina αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με ένα μονοθέσιο και κινητήρα που είχαν σχεδιαστεί πριν από την έναρξη του 2ου ΠΠ (!), κάτι που δείχνει πόσο μπροστά ήταν το σχέδιο του θρυλικού μηχανικού Gioacchino Colombo.

Την επόμενη σεζόν, το 1951, o ανταγωνισμός άρχισε να δείχνει περισσότερο τα δόντια του. Έπειτα από επική μάχη με τη Ferrari, το πρωτάθλημα κατέληξε ξανά στην Alfa Romeo με τον Fangio να παίρνει το πρώτο από τα πέντε πρωταθλήματα της μεγάλης καριέρας του. Η 158/159, αν και δεν κέρδισε και στους επτά αγώνες που έλαβε μέρος, κατάφερε να πάρει 4 νίκες και να “ανέβει” στο βάθρο τις υπόλοιπες τρεις.

Με την Alfa Romeo να έχει στις τάξεις της τους Farina, Fangio και Fagioli (η ομάδα των τριών “F” όπως την αποκαλούσε τότε ο Τύπος της εποχής), “το βασικό μας πρόβλημα ήταν να βρούμε ποιος από τους τρεις οδηγούς θα κέρδιζε τελικά τον αγώνα”, ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του επίσης θρύλου των 4 τροχών μηχανικού και σχεδιαστή Giuseppe Busso, συνεργάτη του Colombo.

Από το 1950 έως και το 1957 το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 αφορούσε μόνο τους οδηγούς και όχι τους κατασκευαστές. Αυτός είναι και ο λόγος που η Alfa Romeo, παρότι κυριάρχησε με εμφατικό τρόπο τις δύο πρώτες σεζόν του κορυφαίου πρωταθλήματος ταχύτητας των τεσσάρων τροχών, δεν ανήκει επίσημα στους κατασκευαστές με ανάλογο τίτλο.

Τι λέτε, θα μπορούσε η FIA να αποδώσει αυτά τα πρωταθλήματα σήμερα στην Alfa Romeo, όπως άλλωστε και στους υπόλοιπους κατασκευαστές (Ferrari, Maserati και Mercedes) έως και το 1957 για να αποκατασταθεί αυτή η “αδικία”;

Δείτε και το σύντομο σχετικό video που ετοίμασε η Alfa Romeo για την επιτυχία της στη Formula 1 καθώς μας ξεναγεί στην τεράστια ιστορία της με αφορμή τα 110α γενέθλια της.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio αποκτούν πολύ σπάνια ειδική έκδοση! Δείτε τα στοιχεία που την κάνουν ξεχωρίζει......
Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στον όμιλος Stellantis ανήκει σε αυτή την εταιρεία! Δείτε το μοντέλο με την μεγαλύτερη έκπτωση......
Η Audi αποκάλυψε στο Brand Experience Center του Μονάχου το όραμά της για την παρουσία της στη Formula 1, τρεισήμισι μήνες πριν από το πρώτο...
Σαν σήμερα, 2 Νοεμβρίου του 1911, γεννιέται ένα από τους πιο σημαντικούς Έλληνες ποιητές! Δείτε για ποια μάρκα αυτοκινήτων είχε γράψει ποίημα......
H ιταλική εταιρεία διευρύνει την γκάμα εκδόσεων με μία νέα προσθήκη! Γνωρίστε την Alfa Romeo Junior Sport Speciale......
Με όφελος ύψους 4.500 ευρώ προσφέρεται μία έκδοση της Alfa Romeo Tonale. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά και να δούμε πόσο κοστίζει......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής