Ο 1ος και αήττητος κατασκευαστής στην F1 δεν έχει επίσημο τίτλο!

Η Alfa Romeo έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομα της με το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας των 4 τροχών με μεγάλη πρωταγωνίστρια την αήττητη 158/159 Alfetta.

Βρείτε μας στο
Alfa Romeo 158 Alfetta 1950

Alfa Romeo 158 “Alfetta” – Η 1η και αήττητη της Formula 1
Η Alfa Romeo 158/159 Alfetta (“μικρή Alfa” στα ιταλικά) παραμένει έως και σήμερα ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά μονοθέσια της Formula 1. Με αυτή, το όνομα της οποίας προέρχεται από τον κυβισμό του μοτέρ και τους κυλίνδρους του (1,5 λίτρα, 8 κύλινδροι) η Alfa Romeo έχτισε τον δικό της θρύλο στο κορυφαίο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας κερδίζοντας όχι μόνο την πρώτη αλλά και τη δεύτερη σεζόν στην ιστορία της F1, το 1950 και 1951.

Στην παρθενική σεζόν της F1 και έχοντας στο τιμόνι τους θρύλους Giuseppe “Nino” Farina και Juan Manuel Fangio, η Alfa Romeo 158 (η 159 ήταν η εξέλιξη της την επόμενη χρονιά) κέρδισε με τον πλέον εμφατικό τρόπο σε κάθε αγώνα που έλαβε μέρος, στους έξι από τους οχτώ αγώνες του πρωταθλήματος, με το ποσοστό επιτυχίας της να φτάνει στο άψογο 100%.

Μάλιστα στον πρώτο αγώνα της ιστορίας της F1, στο Silverstone της Αγγλίας, το βάθρο βάφτηκε στα κόκκινα με τους πιλότους της 158 Alfetta να καταλαμβάνουν όλες τις θέσεις, με το μονοθέσιο να έχει παράλληλα στο “τσεπάκι” του την pole position αλλά και τον ταχύτερο γύρο.

Στο τέλος της χρονιάς ο Farina αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με ένα μονοθέσιο και κινητήρα που είχαν σχεδιαστεί πριν από την έναρξη του 2ου ΠΠ (!), κάτι που δείχνει πόσο μπροστά ήταν το σχέδιο του θρυλικού μηχανικού Gioacchino Colombo.

Την επόμενη σεζόν, το 1951, o ανταγωνισμός άρχισε να δείχνει περισσότερο τα δόντια του. Έπειτα από επική μάχη με τη Ferrari, το πρωτάθλημα κατέληξε ξανά στην Alfa Romeo με τον Fangio να παίρνει το πρώτο από τα πέντε πρωταθλήματα της μεγάλης καριέρας του. Η 158/159, αν και δεν κέρδισε και στους επτά αγώνες που έλαβε μέρος, κατάφερε να πάρει 4 νίκες και να “ανέβει” στο βάθρο τις υπόλοιπες τρεις.

Με την Alfa Romeo να έχει στις τάξεις της τους Farina, Fangio και Fagioli (η ομάδα των τριών “F” όπως την αποκαλούσε τότε ο Τύπος της εποχής), “το βασικό μας πρόβλημα ήταν να βρούμε ποιος από τους τρεις οδηγούς θα κέρδιζε τελικά τον αγώνα”, ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του επίσης θρύλου των 4 τροχών μηχανικού και σχεδιαστή Giuseppe Busso, συνεργάτη του Colombo.

Από το 1950 έως και το 1957 το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 αφορούσε μόνο τους οδηγούς και όχι τους κατασκευαστές. Αυτός είναι και ο λόγος που η Alfa Romeo, παρότι κυριάρχησε με εμφατικό τρόπο τις δύο πρώτες σεζόν του κορυφαίου πρωταθλήματος ταχύτητας των τεσσάρων τροχών, δεν ανήκει επίσημα στους κατασκευαστές με ανάλογο τίτλο.

Τι λέτε, θα μπορούσε η FIA να αποδώσει αυτά τα πρωταθλήματα σήμερα στην Alfa Romeo, όπως άλλωστε και στους υπόλοιπους κατασκευαστές (Ferrari, Maserati και Mercedes) έως και το 1957 για να αποκατασταθεί αυτή η “αδικία”;

Δείτε και το σύντομο σχετικό video που ετοίμασε η Alfa Romeo για την επιτυχία της στη Formula 1 καθώς μας ξεναγεί στην τεράστια ιστορία της με αφορμή τα 110α γενέθλια της.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr