Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Η κορυφαία “έκφραση” των Ιταλών σήμερα

Η Alfa Romeo συμπληρώνει φέτος 110 χρόνια ζωής με τις Giulia και Stelvio να αποτελούν σήμερα την κορυφαία "έκφραση" τους στους τέσσερις τροχούς.

Βρείτε μας στο
2020 alfa romeo giuglia stelvio quadrifoglio


Φέτος είναι μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για την ιταλική εταιρία, η οποία στις 24 Ιουνίου συμπληρώνει και επίσημα 110 χρόνια. Αυτή τη στιγμή στη γκάμα των Ιταλών τα μοντέλα που εκφράζουν με τον καλύτερο τρόπο την κάτι παραπάνω από πλούσια ιστορία τους είναι οι Giulia και Stelvio με τη δεύτερη να αποτελεί παράλληλα το πρώτο SUV της Alfa Romeo.

Με μια σειρά από ιστορίες οι Ιταλοί μας δίνουν μια πολύ καλή εικόνα γι αυτά που έχουν καταφέρει και αυτή τη φορά φέρνουν στο προσκήνιο σημαντικές πτυχές που αφορούν τόσο τη Giulia όσο και τη Stelvio. Πάμε να γνωρίζουμε λίγο καλύτερα τα δύο κορυφαία μοντέλα της Alfa Romeo σήμερα.

Η επιστροφή της Alfa Romeo στο Nürburgring και το ρεκόρ
Δύο μόλις μήνες μετά την παρουσίαση της Giulia Quadrifoglio, το πανίσχυρο ιταλικό σεντάν κλήθηκε να αφήσει τη δική του “σφραγίδα” στην “Πράσινη Κόλαση” του Nürburgring κατακτήσει εκεί όπου πολλά μοντέλα των Ιταλών είχαν κάνει το ίδιο στο παρελθόν.

Στην αφετηρία η Giulia Quadrifoglio είναι έτοιμη για την αποστολή, χωρίς ιδιαίτερες “περιποιήσεις”. Δεν φέρει αγωνιστικά ελαστικά και δεν είναι εφοδιασμένη με roll bar. Μοιάζει σαν μια Giulia Quadrifoglio που θα μπορούσε να αγοράσει οποιοσdήποτε φίλος της Alfa Romeo, με τη μόνη διαφορά να είναι το… κράνος που φορά ο οδηγός της που ετοιμάζεται ψυχολογικά για να σπάσει το ρεκόρ της συγκεκριμένης κατηγορίας, επιλέγοντας παράλληλα το πρόγραμμα “Race” για να προετοιμάσει κατάλληλα και το μοντέλο των Ιταλών. Το χρονόμετρο σταματά στα 7 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα, 7 δευτερόλεπτα κάτω σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ και η Giulia Quadrifoglio είναι η νέα κυρίαρχος της κατηγορίας της.

Ένα περίπου χρόνο αργότερα η Stelvio κάνει το ίδιο για τη δική της κατηγορία με χρόνο 8 δευτερόλεπτα μικρότερο έναντι του προηγούμενου ρεκόρ…

Διαβάστε επίσης: Αυτές είναι οι ανανεωμένες Alfa Romeo Giulia & Stelvio Quadrifoglio (+videos)

Και το όνομα αυτού Giorgio. Αλλά ποιος είναι ο… “κύριος”;
Το όνομα Giorgio εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον τύπο το 2013. Ήταν τότε που ξεκίνησαν οι προετοιμασίες από τη Alfa Romeo για τη νέα γενιά των μοντέλων της, τα οποία θα βασίζονταν στη νέα πλατφόρμα ονόματι Giorgio. Η ερώτηση βέβαια είναι από πού προήρθε αυτό το όνομα με την απάντηση να τυλίγεται από μυστήριο έως και σήμερα. Όπως λέει και η Alfa Romeo οι ρομαντικοί πιστεύουν ότι αναφέρεται στον θρύλο Tazio Giorgio Nuvolari. Άλλοι φαντάζονται ότι αποτελεί προσωπική επιλογή του Marchionne.
Το γεγονός πάντως είναι ότι η νέα τότε πλατφόρμα Giorgio σχεδιάστηκε για πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και ότι οι στόχοι της ήταν εξαιρετικά φιλόδοξοι.

Η Alfa έκανε πολύ μεγάλες επενδύσιες πάνω στην πλατφόρμα και το εργοστάσιο του Cassino όπου είχε προγραμματιστεί η παραγωγή των νέων μοντέλων. Πάνω απ’ όλα όμως επένδυσε στους ανθρώπους που θα έκαναν την εξέλιξη των μοντέλων και τους ζήτησε να αφήσουν στο παρελθόν τους παλιούς κανόνες και να δημιουργήσουν με απόλυτη ελευθερία. Η εντολή ήταν: «πιστέψτε, ονειρευτείτε και δημιουργήστε!».

Η ομάδα “Giorgio” ως άλλοι… Skunks
Η ομάδα που ανέλαβε την εξέλιξη της πλατφόρμας Giorgio απομονώθηκε από την υπόλοιπη εταιρεία και εστίασε αποκλειστικά πάνω σε αυτή. Μάλιστα πολύ σύντομα απέκτησε και το δικό της παρατσούκλι “Skunks”, το οποίο έχει τη δική του εντελώς διαφορετική ιστορία που μετρά 70 και πλέον χρόνια και έναν παρόμοιο και εξίσου φιλόδοξο στόχο που τελικά επετεύχθη και τότε.

Ο θρυλικός αεροναυπηγός Clarence Leonard “Kelly” Johnson, ο άνθρωπος που σχεδίασε τα πρώτα jet αεροπλάνα που ξεπέρασαν τα Μαχ 2 (“XP-80 Shooting Star) και 3 (SR-71) Blackbird σίγουρα δεν ήταν σχεδιαστής της ιταλικής εταιρίας. Η ιστορία ωστόσο σχετίζεται με εκείνη της Alfa.

Ως αεροναυπηγός της Lockheed Martin, το 1943 τέθηκε επικεφαλής ενός ειδικού προγράμματος έχοντας στη διάθεση του μόλις έξι μήνες κατά τους οποίους έπρεπε να σχεδιάσει ένα μαχητικό αεροσκάφος που θα άλλαζε τα δεδομένα στους ουρανούς του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Φαινόταν αδύνατο αλλά ο Αμερικανός δέχθηκε, ζητώντας ωστόσο να έχει απόλυτη ελευθερία κινήσεων. Μια εβδομάδα νωρίτερα από το χρονικό περιθώριο παρουσίασε το επαναστατικό για τα τότε δεδομένα Jet “XP-80 Shooting Star”. Η ομάδα του Johnson ονομαζόταν “Skunk Works”, από όπου προέρχεται και το παρατσούκλι της ομάδας Giorgio.

Και αυτοί ξεκίνησαν από «λευκό χαρτί» και με πολύ στενή προθεσμία για να πετύχουν ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: να βάλουν στο επίκεντρο τον οδηγό με μια αξέχαστη εμπειρία οδήγησης, αντάξιας της Alfa Romeo, ενώ πάνω στη δουλειά τους θα βασιζόταν και μια νέα γενιά αυτοκινήτων για τους Ιταλούς.

Η Giulia Quadrifoglio και η αποκάλυψη της
Η έκδοση που εκφράζει καλύτερα τις αξίες της πλατφόρμας Giorgio είναι βέβαια η πιο σπορ εκδοχή της, η Giulia Quadrifoglio. Η μάρκα αποφάσισε να ακολουθήσει μια προσέγγιση από την κορυφή προς τη βάση και να παρουσιάσει πρώτα την απόλυτη έκδοση.

Η αποκάλυψη ήταν μια αποστολή απόλυτα εμπιστευτική. Κανείς εκτός της ομάδας δεν είχε δει φωτογραφίες, δεν ήξερε τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ούτε καν γνώριζε το όνομα του μοντέλου.

Τελικά η νέα Giulia αποκαλύφθηκε στις 24 Ιουνίου του 2015, στα 105 γενέθλια της Μιλανέζικης φίρμας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τους Ιταλούς αλλά και το κοινό τους. Ήταν η μέρα που το ένδοξο παρελθόν “αγκάλιασε” το μέλλον.

Με στόχο την κορυφή
Οι στόχοι τέθηκαν από την αρχή με στόχο την κορυφή: κορυφαίας τεχνολογίας πρωτοποριακοί κινητήρες, τέλεια κατανομή βάρους, κορυφαίες τεχνικές λύσεις, η καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία και βεβαίως το μοναδικό ιταλικό στιλ.

Οι κινητήρες της Giulia είναι νέοι και κατασκευασμένοι εξολοκλήρου από αλουμίνιο. Ο V6 bi-Turbo βενζινοκινητήρας των 2,9 λίτρων αποδίδει 510 ίππους και 600Nm ροπής, ενώ ο σχεδιασμός και η επιλογή των υλικών εξασφαλίζουν κατανομή 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες.

Ο αριθμός των τεχνικών καινοτομιών είναι εντυπωσιακός, αφού στο σύνολο του το αυτοκίνητο παρουσιάζει μια νέα προσέγγιση. Η εμπρόσθια ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια σχεδιάστηκε για τέλειο έλεγχο και κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης. Οι κάτω σύνδεσμοι δημιουργούν μια κίνηση αντίστοιχη με εκείνη που κάνει ένα ψαλίδι για γραμμική αίσθηση σε όλες τις συνθήκες και κορυφαία ταχύτητα απόκρισης. Στο πίσω άξονα εφαρμόστηκε το νέο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων Alfalink, το οποίο προσφέρει εξαιρετική ακαμψία στις στροφές, αλλά παράλληλα είναι εύκαμπτο κατά το διαμήκη άξονα για υψηλά επίπεδα άνεσης. Το σύνολο της ανάρτησης είναι 100% “made in Alfa Romeo”.

Προηγμένα υλικά και χαμηλό βάρος στο επίκεντρο
Με στόχο τη διασφάλιση κορυφαίας αναλογίας βάρους/ισχύος στη Giulia εφαρμόστηκαν ελαφρά κράματα και υλικά, όπου ήταν δυνατό. Το αλουμίνιο κυριαρχεί ως παρουσία σε κινητήρα, αμάξωμα και ανάρτηση, ενώ αλουμίνιο με συνθετικά υλικά έχει χρησιμοποιηθεί στο πίσω υποπλαίσιο. Παράλληλα τα ανθρακονήματα δίνουν το “παρών” για τον άξονα μετάδοσης, το καπό, την οροφή και τη βάση των καθισμάτων. Το συνολικό βάρος του αμαξώματος είναι μόλις 322 κιλά.

Παράλληλα από την ομάδα των ηλεκτρονικών συστημάτων ζητήθηκε να αυξήσει την οδηγική απόλαυση και την ασφάλεια, χωρίς όμως να περιοριστεί η ελευθερία του οδηγού. Έτσι ο ομάδα Giorgio εξέλιξε ειδικά συστήματα, όπως το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Q4 ASR (που επεμβαίνει μόνο όταν είναι απόλυτη ανάγκη), το σύστημα πέδησης IBS (που ελέγχει αυτόνομα τα φρένα και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) και το διαφορικό με Torque Vectoring (που κατανέμει τη ροπή για μέγιστη πρόσφυση και έλεγχο). Όλα τα παραπάνω βρίσκονται υπό την ηλεκτρονική “εποπτεία” του συστήματος Chassis Domain Control. Η κορυφαία απόδοση ενισχύεται από το σχεδιασμό που εκτός από αρμονικός και δυναμικός προσφέρει και κορυφαία αεροδυναμική απόδοση (αεροδυναμικός συντελεστής Cx:0,25).

Η σχέση των υπόλοιπων Giulia με την Quadrifoglio
Για τη δημιουργία της κορυφαίας έκδοσης τους οι περισσότεροι κατασκευαστές “βελτιώνουν” τη βασική έκδοση με υψηλότερη ιπποδύναμη και χαμηλότερο βάρος. Στη συνέχεια την παράγουν σε διαφορετικές γραμμές παραγωγής ή ακόμα και σε εξωτερικούς προμηθευτές. Στην περίπτωση της Giulia όλα ξεκινούν από την Quadrifoglio, ενώ όλες οι εκδόσεις μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική, τα ίδια υλικά, αλλά και την ίδια γραμμή παραγωγής στο Cassino. Το αποτέλεσμα είναι κάτι το μοναδικό για την κατηγορία. Κάθε Giulia, ανεξάρτητα από τον κινητήρα που χρησιμοποιεί, έχει την ίδια κατανομή βάρους, την ίδια στρεπτική ακαμψία και τα ίδια συστήματα διεύθυνσης και ανάρτησης.

Stelvio: Η πρώτη Alfa Romeo SUV
Η πλατφόρμα Giorgio δεν δημιουργήθηκε μόνο για τη Giulia αφού από αυτή ξεπήδησε και η Stelvio με το επίσημο ντεμπούτο για το ιταλικό SUV να πραγματοποιείται στις αρχές του 2017.

Σύμφωνα με την Alfa Romeo η δημιουργία της ήταν κάτι παραπάνω από μια απλή πρόκληση. Έπρεπε να κινείται με εξαιρετική ευελιξία και ταχύτητα στο χώμα και στο χιόνι, χωρίς να θυσιάζει απόδοση στην άσφαλτο.

Σε σύγκριση με την Giulia η Stelvio έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και υψηλότερη θέση οδήγησης. Διαθέτει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές, μεγαλύτερη είναι η διαδρομή της ανάρτησης, ενώ ελαφρώς αυξημένα είναι και τα μετατρόχια. Όμως η αρχιτεκτονική, τα μηχανικά μέρη και τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι κοινά στα δύο μοντέλα.

Σπορ χαρακτήρας και κομψότητα
Η κομψότητα και ο σπορ χαρακτήρας είναι σίγουρα δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις Giulia και Stelvio. Στις ανανεωμένες εκδόσεις, Giulia και Stelvio , τα μοντέλα ενισχύθηκαν περαιτέρω στον τομέα της συνδεσιμότητας και των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), τα οποία προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Τα τελευταία 5 χρόνια, οι Giulia και Stelvio εξελίχθηκαν στα πλέον πολυβραβευμένα μοντέλα της Alfa Romeo. 170 τίτλοι και βραβεία κατακτήθηκαν μετά από ψηφοφορίες ειδικών και κοινού, με πρώτο το βραβείο “Eurocarbody of the Year” το 2016. Τα τρόπαια συνεχίζουν να έρχονται για τους Ιταλούς με τελευταίο το “Performance Car of the Year 2020” από το “What Car?” που η Giulia Quadrifoglio κατέκτησε για 3η συνεχόμενη χρονιά αφού συγκρίθηκε με σπορ αυτοκίνητα απ’ όλες τις κατηγορίες της αγοράς.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr