Alfa Romeo Giulia Veloce: Ξυπνά αναμνήσεις

Ο Κώστας Στεφανής οδηγεί τη νέα Alfa Romeo Giulia Veloce και μας ταξιδεύει μαζί της στο παρελθόν.

Βρείτε μας στο

Την Alfa Romeo Giulia τη γνωρίσαμε το 2016 και μας άφησε άριστες εντυπώσεις, ιδιαίτερα για την ακρίβεια του τιμονιού της και τον τρόπο που έστριβε, επιβεβαιώνοντας την ιταλική καταγωγή της. Η μεγάλη ιστορία του Ιταλού κατασκευαστή, που έχει δώσει μοναδικές δημιουργίες στον κόσμο της αυτοκίνησης, στάθηκε η αφορμή για να γεννηθεί μια ξεχωριστή γενιά φανατικών υποστηρικτών με το χαρακτηριστικό υποκοριστικό Alfisti. Πρόσφατα είχα την τύχη να οδηγήσω την έκδοση Veloce της Giulia με τον δίλιτρο κινητήρα και τα 280 άλογα, με αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο και τετρακίνηση. Πραγματικό έργο τέχνης με ένα σωρό καλούδια και τεχνολογικά βοηθήματα.

Παράλληλα η λέξη Veloce στάθηκε η αφορμή να έρθουν στο μυαλό μου μοναδικές στιγμές που έχω ζήσει μέσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo με το χαρακτηριστικό Veloce, που είναι συνώνυμο της ταχύτητας για τις δημιουργίες του Ιταλού κατασκευαστή.

Ράλι Παπαστράτεια 1970, τρέχουμε στο Αγρίνιο με τον φίλο μου και κορυφαίο μηχανικό Χρήστο Βαλασόπουλο, γνωστό σαν Μπούμπη, με μια Alfa Romeo Giulia Veloce Spider 1.600 κυβικά. Στον αγώνα αυτό ο Μπούμπης έτρεξε με το ψευδώνυμο Πάρις. Δεν θα σταθώ στα τελικά αποτελέσματα, γιατί κρύβουν πολύ στενοχώρια, αλλά στον μοναδικό ήχο της εξάτμισης της Veloce, χωρίς ίχνος σιλανσιέ, αφού μετά το χταπόδι εξαγωγής γύριζε ελεύθερα και κατέληγε κάτω από την πόρτα! Παράλληλα τα δύο διπλά καρμπυρατέρ Weber χωρίς φίλτρα έκαναν δαιμονισμένο θόρυβο σαν κάποιο τεράστιο μηχάνημα να κομμάτιαζε ολόκληρα δέντρα.

Ράλι Παλλάδιο 1976 με τον Ιαβέρη τρέχουμε με μια δίλιτρη Alfa Romeo Giulia Veloce. Βραδινός ασφάλτινος αγώνας και μια από τις ειδικές διαδρομές ξεκινούσε από την έξοδο του Αγίου Στεφάνου και τερμάτιζε ακριβώς πριν από την είσοδο του φράγματος Μαραθώνος. Με το «Go» του κριτή φύγαμε σαν τον άνεμο στον κατήφορο με τον τότε «χοντρό» Ιαβέρη να οργιάζει και να μην αφήνει στιγμή το μοτέρ να ανασάνει. Θυμάμαι φτάνοντας στον τερματισμό με πυρωμένη τη Veloce τα χρονόμετρα σταμάτησαν στα 2 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα. Ο ταχύτερος χρόνος που έγινε ποτέ σε αυτή την ειδική διαδρομή και που δεν καταρρίφθηκε. Μάλιστα τα επόμενα χρόνια η περιοχή εποικίστηκε και η ειδική δεν ξανάγινε.

Αυτό είναι για μένα η λέξη Veloce και αναμφίβολα η νέα εκπρόσωπος της λέξης έχει πολλά στοιχεία από τους προγόνους της, που έσπαγαν τα χρονόμετρα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ευρώπης τουλάχιστον. Αν βρει την αντίστοιχη αναγνώριση από τις αγορές σε όποια έκδοση και αν πωλείται, θα αναλάβει να συνεχίσει τον θρύλο που χτίστηκε εδώ και 108 χρόνια και που θέλει το όνομα της Alfa Romeo να είναι συνώνυμο με την ταχύτητα, τη σχεδιαστική διαφορετικότητα και τον ιδιαίτερο τρόπο που στρίβουν οι δημιουργίες της.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr