Πολλά έχουν αλλάξει την τελευταία πενταετία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αν όμως πάμε στην αρχή της, τότε θα δούμε πως μεταξύ άλλων, η Alfa Romeo ξεκινούσε την αντεπίθεσή της αρχικά με την Giulia και μετά με ένα SUV βασισμένο σε αυτήν, το οποίο εν τέλει γνωρίσαμε ως Stelvio.
Η Stelvio βασίζεται στην πλατφόρμα της Giulia (την Giorgio) και αυτό δεν μπορεί παρά μόνο καλό να είναι, αφού πρόκειται για μία εξαιρετικά άκαμπτη και ελαφριά κατασκευή. Δεν είναι μόνο αυτή όμως που βοηθά στο να περιοριστεί το βάρος της Stelvio. Ο άξονας μετάδοσης είναι από ανθρακονήματα, ενώ και πολλά μέρη του αμαξώματος είναι από αλουμίνιο (καπό, πίσω πόρτα και πλαϊνές πόρτες). Κάπως έτσι, το βάρος της είναι 1.735 κιλά. Και για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης φτάνει να πούμε πως η Porsche Macan ζυγίζει 1.870 κιλά και η BMW X4 1.795 κιλά.
Φυσικά, εκτός από την πλατφόρμα, η Alfa Romeo Stelvio συγγενεύει και σχεδιαστικά με την Giulia. Το εμπρός μέρος είναι σαφώς επηρεασμένο από αυτή. Τα φώτα είναι δυναμικά σε εμφάνιση και αφήνουν όσο χώρο χρειάζεται στον θυρεό της Alfa Romeo, ο οποίος ξεκινά από ψηλά στο καπό και φτάνει έως και χαμηλά στο κάτω άκρο του προφυλακτήρα. Κάπως έτσι “εξορίστηκε” στο αριστερό άκρο η πινακίδα κυκλοφορίας. Στο πλάι ένα έντονο “νεύρο” διατρέχει το αμάξωμα στο ύψος των χειρολαβών, ενώ πίσω τα φώτα είναι τυπικό δείγμα ιταλικού σχεδιασμού και συνοδεύονται από διακριτική αεροτομή οροφής και ποδιά χαμηλά στον προφυλακτήρα, που φιλοξενεί και τις δύο απολήξεις εξάτμισης.
Όταν μιλάμε όμως για μία… σωστή Alfa Romeo τότε αυτή πρέπει εκτός από την όραση να ικανοποιεί και την αίσθηση της… οδήγησης. Και η Stelvio παρά τις αυξημένες διαστάσεις της (μήκος 4.752 χλστ. και πλάτος 1.918 χλστ.) που σε προϊδεάζουν για το αντίθετο, σε ικανοποιεί και με το παραπάνω. Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της αντιλαμβάνεσαι πως δεν μιλάμε για ένα ακόμη SUV. Η Stelvio είναι κορυφή! Το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιό της αποτελεί την κατάλληλη βάση για την αλουμινένια ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι από άκρη σε άκρη) με το ακαριαίο rebound, την πολύ καλή απόσβεση, το απόλυτο και ακριβές κράτημα και το γρήγορο και άμεσο σύστημα διεύθυνσης (2.1 στροφές από άκρη σε άκρη). Τα φρένα είναι πανίσχυρα και ακούραστα, ενώ η προοδευτικότητα του πεντάλ χαρίζει τον απαραίτητο έλεγχο στον οδηγό. Φυσικά για το τέλος αφήσαμε τη μετάδοση της Stelvio η οποία αν και τετρακίνητη είναι… πισωκίνητη. Και αυτό γιατί το 100% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα και όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν μεταδίδεται και στον εμπρός άξονα μέσω του κεντρικού συμπλέκτη της τετρακίνησης. Από την άλλη το 8άρι, αυτόματο κιβώτιο της γερμανικής ZF είναι επιθετικά ρυθμισμένο και χαρίζει ακαριαίες αλλαγές. Και αν είστε από αυτούς που δεν σας λέει κάτι η αίσθηση αλλά τα νούμερα, τότε φτάνει να πούμε πως για το 0-100 χλμ./ώρα η Alfa Romeo Stelvio 280 PS Q4 χρειάζεται μόλις 6,3 δλ. ενώ η τελική της ταχύτητα είναι στα 240 χλμ./ώρα.
Σε ένα αυτοκίνητο όπως η Stelvio, το εσωτερικό περιμένεις να σου φτιάχνει τη διάθεση. Και η Stelvio τα καταφέρνει. Η ποιότητα είναι πολύ καλή, το πλαστικό στο άνω μέρος του ταμπλό μαλακό, ενώ λίγο πιο κάτω συναντάς ενθέσεις από κανονικό ξύλο. Ο πίνακας οργάνων δεν έχει “προσκυνήσει” την τεχνολογία και είναι αναλογικός με δύο μεγάλα κυκλικά όργανα για την ταχύτητα και τις σ.α.λ. (έχοντας φυσικά ψηφιακή οθόνη για τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού), ενώ το δέρμα ντύνει το σαλόνι αλλά και το τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω άκρο. Τα πεντάλ είναι από αλουμίνιο, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και τα paddles για τις αλλαγές των ταχυτήτων.
Εν κατακλείδι, η Alfa Romeo Stelvio είναι ένα απολαυστικό SUV, που σε περιμένει να το ανακαλύψεις, αρκεί φυσικά να έχεις να δόσεις τα 65.200 ευρώ που ζητά η ελληνική αντιπροσωπεία για την βενζινοκίνητη έκδοση των 280 ίππων και των 400 Nm ροπής.
Ακολουθεί το video που ετοιμάσαμε για την Alfa Romeo Stelvio 280 PS Q4.