Με την Ampere το Renault Group θέλει να απαντήσει στις προκλήσεις, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να αντιμετωπίσει τους σημαντικούς κλιματικούς προβληματισμούς.
Διαβάστε επίσης -Renault-Nissan: Σε ισχύ η νέα συμφωνία της Συμμαχίας
Το Renault Group δημιούργησε την Ampere ως ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να γίνει ο ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Με οδηγό την τεχνολογία, η Ampere αναπτύσσει ένα οριζόντιο επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα στους Γάλλους να είναι πιο ευέλικτοι και να ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις καινοτομίες με απώτερο στόχο τον “εκδημοκρατισμό” των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με οχήματα που μπορούν να αντέξουν οικονομικά οι πελάτες.
Διαβάστε επίσης: Η Renault “μετατρέπει” τα μοντέλα της σε παρόχους ενέργειας
Η Ampere βασίζεται στην 15ετή τεχνογνωσία της Renault πάνω στα ηλεκτρικά οχήματα, συνδυάζοντας μια ευέλικτη και αποτελεσματική οργάνωση στον τομέα της σχεδίασης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά και παρέχοντας μια μοναδική εμπειρία στον πελάτη.
Το βιομηχανικό και τεχνολογικό project που επιδιώκεται με την Ampere έχει έντονη απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Διαθέτει ένα μοναδικό φάσμα δεξιοτήτων καθώς και ένα σταθερό βιομηχανικό και τεχνολογικό οικοσύστημα, που προστατεύει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.
Κάτω από την ομπρέλα της Ampere λειτουργούν 11 παραγωγικές μονάδες στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων τέσσερις βιομηχανικές εγκαταστάσεις: το ElectriCity που περιλαμβάνει τα εργοστάσια του Douai, της Maubeuge και της Ruitz, αλλά και το εργοστάσιο στην Cléon.
Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 11.000 άτομα – το 35% εκ των οποίων είναι μηχανικοί – που σχεδιάζουν, εξελίσσουν, κατασκευάζουν και εμπορεύονται οχήματα υψηλής απόδοσης, ασφαλή και βιώσιμα, κάτω από την ομπρέλα της Renault. Όλοι αυτοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πραγματοποιήσουν αυτή τη μεγάλης κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Εταιρική ταυτότητα που συνδυάζει την παράδοση με την αλλαγή
Το λογότυπο της Ampere ξεκίνησε με το σχήμα ενός διαμαντιού, το ιστορικό και διαχρονικό έμβλημα της Renault, που αντανακλά το ανθρώπινο και βιομηχανικό της παρελθόν. Φτιαγμένο από πολλά διαμάντια, απεικονίζει αυτή τη νέα διαμόρφωση μίας σφιχτής δομής, ευέλικτων ομάδων, που η καθεμία έχει τον δικό της τομέα εξειδίκευσης. Η σύνθεση που προκύπτει από αυτά τα διαμάντια πυροδοτεί ιδέες αέναης κίνησης και πορείας ανόδου, προς έναν κοινό στόχο.
Η ταυτότητα της Ampere συνδυάζει τρία βασικά χρώματα – το Scandium, το Eigengrau και το Silicon Grey – δημιουργώντας μία τέλεια ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και φιλικότητας, μεταξύ ανθρώπινου χαρακτήρα και καινοτομίας.
Όπως η μητρική της έτσι και η Ampere, στοχεύουν στις κατηγορίες Β και C οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν και το 75% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το 2030. Τη χρονική περίοδο μεταξύ 2023-2030, τα δύο αυτά segments προβλέπεται να παρουσιάσουν ένα ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξεως του 25%.
Για τις παραπάνω κατηγορίες η Ampere “κληρονομεί” τις πλατφόρμες CMF-B EV και CMF-EV, οι οποίες μετονομάζονται σε AmpR Small και AmpR Medium.
Πέρα από αυτές τις πλατφόρμες, η Ampere βαδίζει σταθερά βάσει ενός οδικού χάρτη με στόχο την μείωση του κόστους, μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης στην ηλεκτροκίνηση. Έως το 2027/2028, η Ampere έχει στόχο να περιορίσει έως και 40%, τα μεταβλητά κόστη μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων 1ης και 2ης γενιάς του segment C.
Ως αποτέλεσμα της διαρκούς εφαρμογής του πλάνου μείωσης του κόστους, έχει επιτευχθεί ένα πρώτο σημαντικό βήμα με το Scenic E-Tech, το οποίο, σύμφωνα με τους Γάλλους, έχει ήδη επιτύχει την εναρμόνιση της τιμής στον τομέα του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (TCO) με τα υβριδικά οχήματα.
Η εναρμόνιση της τιμής μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών μοντέλων αναμένεται να επιτευχθεί με τη 2η γενιά (διάδοχοι των Megane-E-Tech και Scenic E-Tech), έως το 2027/2028 με ταυτόχρονη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους.
Στην κατηγορία των μικρών Β, η Ampere θα ξεκινήσει με το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025, με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη περίπου 25.000 ευρώ), αλλά και με το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo που θα εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα κοστίζει κάτω από τις 20.000 ευρώ.