Στην ανανέωση της Alfa Romeo Tonale προχωρά η ιταλική εταιρεία, με το SUV που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Λιώκης να διαφοροποιείται κυρίως στο εμπρός τμήμα. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, αλλά και να δούμε πότε αναμένεται η έλευσή του στην ελληνική αγορά.
Δείτε επίσης: Νέα τιμή για το best seller ηλεκτρικό της Ελλάδας – Τελική τιμή κάτω από 24.000 ευρώ
Στο εμπρός μέρος του αμαξώματος, το νέο Trilobe δίνει έμφαση στον οριζόντιο άξονα τονίζοντας την αίσθηση αυτοκινήτου με σπορ διάθεση. Ταυτόχρονα το Scudetto είναι κοίλο και μαζί με το τρισδιάστατο σήμα αντλεί έμπνευση από την κλασική 33 Stradale και την GT 2000. Οι νέες εισαγωγές αέρα και η κεντρικά τοποθετημένη πινακίδα δημιουργούν συγγένεια με την Junior, τη στιγμή που τα ανοίγματα στις άκρες του προφυλακτήρα αναφέρονται στις εμβληματικές Giulia GTA και GTAm. Με πιο κοντό εμπρός πρόβολο χάρη στον νέο προφυλακτήρα και με φαρδύτερα μετατρόχια χάρη στις νέες ζάντες 19” & 20”, οι αναλογίες της Tonale έχουν γίνει ακόμα πιο δυναμικές ενώ οι ζάντες διαφοροποιούν και το προφίλ του ανανεωμένου μοντέλου.

Δυνατότητα διχρωμίας για πρώτη φορά
Η χρωματική παλέτα του νέου μοντέλου είναι αναβαθμισμένη και περιλαμβάνει 8 επιλογές, εκ των οποίων οι τρείς νέες: Rosso Brera, Verde Monza και Giallo Ocra. Οι συγκεκριμένες επιλογές συνυπάρχουν με τα χρώματα Nero Alfa, Bianco Alfa, Grigio Vesuvio, Verde Montreal και Blu Misano, ενώ για πρώτη φορά στην Tonale υπάρχει επιλογή για διχρωμία με μαύρη οροφή, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες εξατομίκευσης. Μάλιστα, η επιλογή αυτή είναι συμβατή και με ηλιοροφή.
Περνώντας στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα έχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις 8 κατευθύνσεων για οδηγό-συνοδηγό, ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη, θέρμανση και αερισμό, ενώ θερμαινόμενο είναι και το τιμόνι. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο ταχυτήτων και δεν απουσιάζει η δυνατότητα αλλαγής σχέσεων από τα αλουμινένια paddles που βρίσκονται σταθερά τοποθετημένα στην κολόνα του τιμονιού. Με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, infotainment Alfa Connect με οθόνη αφής 10,25” και διαμορφώσιμο interface η Tonale έχει πολύ εύκολο χειρισμό, ακολουθώντας τη λογική ενός smartphone. Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει ασύρματη επικοινωνία με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και τις ψηφιακές υπηρεσίες Alfa Connect.

Το πιο γρήγορο τιμόνι στην κατηγορία
Η συμπεριφορά της Tonale είναι κορυφαία στην κατηγορία χάρη στην τέλεια κατανομή της μάζας, την ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα MacPherson σε όλους τους τροχούς (ανεξάρτητα από την έκδοση κινητήρα), τα φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και το πιο γρήγορο τιμόνι στην κατηγορία, με λόγο μετάδοσης 13,6:1. Τον ρόλο της παίζει και η αύξηση στα μετατρόχια, κάτι που μειώνει ακόμα περισσότερο τόσο τις κλίσεις στις στροφές όσο και την υποστροφή. Το “παρών” εξακολουθούν να δίνουν στοιχεία όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Dual Stage (DSV) ή τα παθητικά με Frequency Selective Damping (FSD) αλλά και το σύστημα brake-by-wire που χρησιμοποιεί ηλεκτρική αντλία για πανίσχυρο φρενάρισμα με αναλλοίωτη αίσθηση στο πεντάλ, ανεξάρτητα από τις συνθήκες.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία συνυπογράφουν την τέλεια ισορροπία μεταξύ ασφάλειας, σταθερού πατήματος στο δρόμο και δυναμικής συμπεριφοράς. Τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία συμπληρώνει παραδοσιακά το χειριστήριο του συστήματος DNA, με τη βοήθεια του οποίου τα χαρακτηριστικά της Tonale προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις κάθε οδηγού, ως Natural, Dynamic ή Advanced Efficiency.

Τρεις κινητήρες και ισχύς έως 270 ίππους
Η νέα Alfa Romeo Tonale θα διατίθεται με τρεις κινητήρες. Υπάρχουν δύο υβριδικές επιλογές, ευθυγραμμισμένες με το πρότυπο Euro 6E bis, η Ibrida με 175 ίππους και η Ibrida Plug-In Q4 με 270 ίππους. Η Tonale Ibrida χρησιμοποιεί υβριδικό κινητήρα βενζίνης 1,5 lt με VGT τούρμπο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Η Ibrida Plug-In Q4 από την πλευρά χρησιμοποιεί κινητήρα 1,3 lt που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ ένας ηλεκτρικός κινητήρας είναι συνδεδεμένος στους πίσω τροχούς και εξασφαλίζει την τετρακίνηση αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Για όσους καλύπτουν συχνά μεγάλες αποστάσεις σε ανοιχτό δρόμο, υπάρχει επίσης η επιλογή ντίζελ κινητήρα, με 130 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Στην Ελλάδα οι πρώτες παραδόσεις της νέας Tonale είναι προγραμματισμένες στο πρώτο τρίμηνο του 2026.