Πριν πετάξεις πετάξεις πρέπει να μάθεις να περπατάς να περπατάς λέει το γνωστό ρητό και αυτό ισχύει και για την οδήγηση μοτοσικλέτας. Πριν λοιπόν φτάσει κανείς να οδηγήσει μια κορυφαία superbike, τον καλύτερο δάσκαλο θα τον βρει στις μικρότερου κυβισμού σπορ μοτοσικλέτες και για την Yamaha αυτή είναι η YZF R125.
Διαβάστε επίσης: Το νέο Ducati Diavel V4 λέει αντίο στον V2 (+video)
Για τη νέα χρονιά η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε στην ανανέωση της σπορ μοτοσικλέτας της με πρώτη και εμφανέστερη αλλαγή εκείνη του φέρινγκ. Η αισθητική πλέον της R125 ήρθε πιο κοντά από ποτέ σε εκείνη της R7, η οποία με τη σειρά της έχει στενούς σχεδιαστικούς δεσμούς με την κορυφαία της γκάμας R1. Μαζί με το φέρινγκ άλλαξαν και τα φωτιστικά σώματα με νέες LED μονάδες για το κυρίως σώμα αλλά και τα φώτα ημέρας με την χαρακτηριστική όψη.
Οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί και προχωρούν και στην εργονομία της ανανεωμένης R125. O νέος TFT πίνακας πληροφοριών έχει διαγώνιο πέντε ιντσών και είναι εμπνευσμένος από την αγωνιστική μοτοσικλέτα της Yamaha που συμμετέχει στο MotoGP. Ο έλεγχος της παρουσίασης των πληροφοριών πραγματοποιείται από το νέο χειριστήριο στο δεξί γκριπ, ενώ προσφέρει και συνδεσιμότητα με κινητό μέσω bluetooth.
Διαβάστε επίσης: Η Triumph γιορτάζει το χρώμιο με τη νέα σειρά Chrome Collection
Στα του κινητήρα δεν υπάρχουν αλλαγές στο μικρό μοτέρ της R125, το οποίο είναι ούτως ή άλλως είναι από τα πιο προηγμένα στην κατηγορία κυβισμού φέροντας παράλληλα και σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τις βαλβίδες της εισαγωγής.
Λόγω και των περιορισμών που ισχύουν στις μοτοσικλέτες δρόμου των 125 κ.εκ., ώστε να μπορούν να οδηγούνται από κατόχους διπλώματος κατηγορίας Α1, η απόδοση του μικρού μοτέρ φτάνει στα ανώτατα επιτρεπτά από τη νομοθεσία όρια με την ισχύ και την ροπή να βρίσκονται στους 15 ίππους και τα 11,5 Nm στις 10.000 και 8.000 σ.α.λ., ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι σύμφωνες με τις τρέχουσες προδιαγραφές Euro 5 που ισχύουν για τις μοτοσικλέτες.
Το βάρος της R125 βρίσκεται σχετικά χαμηλά στα 144 κιλά πλήρες υγρών. Σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο των 1,325 χλστ., το ίχνος των 95 χλστ. και την κάστερ των 26 μοιρών, η R125 υπόσχεται να βοηθήσει τον αρχάριο αναβάτη να ανακαλύψει όλα τα μυστικά της οδήγησης των σπορ μοτοσικλετών με ασφάλεια.
Το τύπου deltabox ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. και αμορτισέρ που φέρει και μοχλικό ενώ στο τομέα των φρένων βλέπουμε ακτινικής τοποθέτησης δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά, η οποία συνδυάζεται με δίσκο διαμέτρου 292 χλστ.
Στο παραπάνω συνεισφέρει η ύπαρξη του υποχρεωτικού ABS στον εξοπλισμό αλλά και η τοποθέτηση στο ανανεωμένο μοντέλο και traction control, ενός συστήματος ασφάλειας ασυνήθιστου γι’ αυτή την κατηγορία κυβισμού. Τέλος, στον έξτρα εξοπλισμό περιλαμβάνεται πλέον και quickshifter, το οποίο θα μειώσει την κόπωση του αναβάτη της R125 εντός πίστας αλλά και στην καθημερινή οδήγηση.