Η Porsche 911 ανανεώθηκε πρόσφατα και πλέον χαρακτηρίζεται με την κωδική ονομασία “992.2”. Σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στην Κρήτη είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε. Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το θρυλικό μοντέλο της εταιρείας, το οποίο για πρώτη φορά αποκτά… υβριδική υπόσταση!
Δείτε επίσης: Τα πέντε δημοφιλέστερα SUV της αγοράς – Οι τιμές εκκίνησης στην Ελλάδα
Συνδυαστική ισχύς 541 ίππων
Την “καρδιά” της υβριδική Porsche 911 Targa 4 GTS αποτελεί ένας νέος κινητήρας boxer 3,6 λίτρων. Το συγκεκριμένο μοτέρ δέχθηκε μία αύξηση τόσο στη διαδρομή, όσο και στη διάμετρο των εμβόλων, κερδίζοντας 0,6 λίτρα σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Ο κινητήρας διαθέτει επίσης έλεγχο εκκεντροφόρου VarioCam και διατηρεί την ιδανική αναλογία μίγματος καυσίμου και αέρα σε ολόκληρο τον χάρτη λειτουργίας. Το ελαφρύ και ισχυρό σύστημα T-Hybrid διαθέτει έναν πρόσφατα αναπτυγμένο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων. Ο ηλεκτροκινητήρας στον υπερσυμπιεστή καυσαερίων λειτουργεί και ως γεννήτρια, ενώ η ισχύς του αγγίζει τους 15 ίππους. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει επίσης έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη ενσωματωμένο στο νέο κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη (PDK). Ακόμη και στο ρελαντί, υποστηρίζει τον κινητήρα boxer με επιπλέον ροπή έως και 150 Nm. Η Porsche συνδυάζει και τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με μια ελαφριά και συμπαγή μπαταρία υψηλής τάσης. Αντιστοιχεί σε μέγεθος και βάρος σε μια συμβατική μπαταρία εκκίνησης 12 volt, αλλά αποθηκεύει έως και 1,9 kWh.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,1 δλ.
Συνολικά, η ισχύς του συστήματος είναι 541 ίπποι και 610 Nm ροπής. Η αύξηση ισχύος σε σχέση με τον προκάτοχο είναι 61 ίπποι, ενώ η νέα 911 Carrera GTS κερδίζει επίσης το απερχόμενο μοντέλο και στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε μόλις 3,1 δλ. Η δε τελική ταχύτητα φτάνει στα 312 χλμ./ώρα. Σημαντικό είναι επίσης ότι η αύξηση του βάρους σε σχέση με τον προκάτοχο είναι μόλις 50 κιλά.
Πιο γρήγορο κιβώτιο – Σύστημα τετραδιεύθυνσης για τον πίσω άξονα
Σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει και στο κιβώτιο, το οποίο επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων χωρίς να διακόπτεται η ροή της ισχύος. Το οκτατάχυτο PDK φέρει το ηλεκτρικό μοτέρ που προσφέρει υψηλότερη ροπή, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ στη λειτουργία ανάκτησης μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική. Επίσης, μεταξύ πρώτης και έκτης ταχύτητας, το PDK είναι σε σπορ ρύθμιση για ταχύτερη απόκριση, ενώ στην έβδομη και όγδοη ταχύτητα δίνεται έμφαση στην άνεση του ταξιδιού.

Οδηγώντας: Προσαρμόστηκε στην “εξηλεκτρισμένη” εποχή – Παρέμεινε γνήσια 911!
Η πρώτη οδηγική επαφή με την ανανεωμένη 911 έγινε στην έκδοση “Targa 4 GTS”, σε μία διαδρομή πέριξ της Σητείας. Μάλιστα, στην προγραμματισμένη διαδρομή περιλαμβανόταν ένα κομμάτι με αρκετές στροφές, ώστε το γερμανικό μοντέλο να “ξεδιπλώσει” τις αρετές του. Ξεκινάμε ασφαλώς από το υβριδικό σύστημα, το οποίο “συνεργάζεται” εξαιρετικά με το κιβώτιο PDK. Ειδικά στο πρόγραμμα “Sport+” (υπάρχουν συνολικά τέσσερα Drive Modes), η αντίδραση στις εντολές του οδηγού είναι ακαριαία. Το υβριδικό σύστημα προσφέρει άπλετη ροπή και το σημαντικότερο… είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλές στροφές! Το σύστημα διεύθυνσης εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο “δυνατά” στοιχεία της Porsche 911 και εδώ αξίζει να σημειώσω τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το σύστημα τετραδιεύθυνσης του γερμανικού μοντέλου, το οποίο βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια διεύθυνση αυξάνοντας σημαντικά την ευστάθεια.
Διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα
Ένα τελευταίο στοιχείο που αξίζει να αναφέρω έχει να κάνει με την διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Το υβριδικό σύστημα πρόσθεσε μόλις 50 κιλά στο αμάξωμα. Στη μείωση του βάρους συνέβαλε και η επιλογή της Porsche να προσφέρει την 911 ως διθέσια στον βασικό εξοπλισμό. Ωστόσο, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν τη διάταξη 2+2 θέσεων χωρίς επιπλέον κόστος. Ακολουθεί σχετικό video, δυναμώστε τον ήχο απολαύστε την 911 της νέας εποχής!





