Ο κορωνοϊός έκανε την κυβέρνηση να επιβάλει τον περιορισμό της κυκλοφορίας και όπως είναι λογικό, αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση της κίνησης των αυτοκινήτων στους οδικούς άξονες της χώρας.
Διαβάστε επίσης: “Πολεμικές αποζημιώσεις” ζητούν οι κοινοπραξίες οδικών αξόνων
Όπως είναι λογικό για τις ίδιες τις κοινοπραξίες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή”, καταθέτουν κοινοποιήσεις της πτώσης των εσόδων τους από τα διόδια, ενεργοποιώντας την διαδικασία υπολογισμού αποζημιώσεων που προβλέπουν οι συμβάσεις τους. Μία από αυτές, η “Αττική Οδός” επιθυμεί χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Από την άλλη, αυτή την στιγμή από το υπουργείο δεν έχει υπάρξει κάποια αντίδραση, με την συζήτηση να αναμένεται να ξεκινήσει μετά το πέρας της πανδημίας.
Η πτώση στην κυκλοφορία λόγω των περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση είναι τεράστια και φτάνει στο 70%, ίσως και να το ξεπερνάει αν υπολογιστούν και οι ημέρες του Πάσχα (οι παραχωρησιούχοι σταμάτησαν συντονισμένα να δίνουν ακριβή στοιχεία για την πτώση της κυκλοφορίας).
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», μέχρι στιγμής έχουν αποστείλει κοινοποιήσεις η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός, η Ολυμπία Οδός, η Γέφυρα Α.Ε. και η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ενώ έπεται η Αττική Οδός και ο Μορέας. Όσο για την οικονομική ζημία, αυτή ποικίλλει ανάλογα με την κυκλοφορία, εκτιμώμενη στα 2-5 εκατ. ευρώ τον μήνα ανάλογα με τον αυτοκινητόδρομο.
Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η ιστορία και ποια θα είναι η θέση του δημοσίου απέναντι στις εταιρείες.