Στους υποψήφιους επενδυτές έχει σταλεί η τελική σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού και γνωστοποιήθηκε πως περιλαμβάνει αλλαγές στις τιμές των διοδίων ανάλογα με την ώρα. Πάμε να δούμε τι αναφέρει η σύμβαση στην οποία πρέπει να απαντήσουν οι εταιρείες μέχρι τις 17 Ιουλίου.
Έως 3,25 ευρώ η τιμή στις ώρες αιχμής
Σύμφωνα με την εν λόγω σύμβαση, με την ολοκλήρωση της πρώτης πενταετίας, θα τεθεί σε λειτουργία η μέθοδος χρέωσης βάσει ώρας. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Θα ισχύει αύξηση διοδίου κατά 30% (φτάνοντας στα 3,25 ευρώ) στις ώρες αιχμής (07.00 – 09.00 το πρωί και 16.00-18.00 το απόγευμα). Η κυβέρνηση έχει ορίσει την τιμή του διοδίου για τα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης σταθερά στα 2,50 ευρώ, από 2,80 που ισχύει σήμερα. Για την αύξηση, η οποία θα γίνει με την συναίνεση του ελληνικού δημοσίου, αρκεί στις υπόλοιπες ώρες μη αιχμής, να υπάρχει αισθητή μείωση της τιμής του κομίστρου, ώστε ο μέσος όρος του διοδίου όλης της μέρας να μην ξεπερνά τα 2,50 ευρώ.
Επιπλέον, υπάρχουν ακόμα δύο αξιοσημείωτες αλλαγές στη νέα σύμβαση παραχώρησης. Πρώτον, τα διόδια θα είναι ακριβότερα για φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας και φθηνότερα για την νεότερη γενιά Euro6 (Ευρωπαϊκή οδηγία που έχει ήδη υιοθετηθεί στην Εγνατία Οδό). Επίσης, για πρώτη φορά ορίζεται είσπραξη εσόδων υπέρ του δημοσίου που ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% των μικτών εσόδων της Αττικής Οδού.
Τεράστιες ποινές για εγκλωβισμούς οχημάτων
Τεράστια πρόστιμα προβλέπονται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ενδεικτικά, για να απομακρυνθεί ένα όχημα μέσω οδικής βοήθειας, ο χρόνος δεν πρέπει να ξεπερνά τα 60 λεπτά. Αν είναι μεταξύ 60 και 90 λεπτών, το πρόστιμο είναι 500.000 ευρώ ανά όχημα, ενώ για πάνω από 90 λεπτά το ποσό εκτοξεύεται στα 1,5 εκατ. ευρώ. Σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών συμβάντων, παραμονή οχήματος από 6 έως 24 ώρες σημαίνει πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ. Αν περάσει ένα 24ωρο, το ποσό εκτοξεύεται στα 20 εκατομμύρια ανά όχημα. Υπενθυμίζεται ότι για το συμβάν του χιονιά πριν 1,5 χρόνο, η Αττική Οδός έχει επιβαρυνθεί με λιγότερα από 10 εκ. ευρώ.